www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Yellow Communications

Eaton lanceert nieuwe, compacte ‘small E-stop’ noodstopknop

Zaltbommel, 25 augustus 2020 - Powermanagementbedrijf Eaton lanceert vandaag een nieuwe serie compacte noodstopknoppen. Dankzij de optioneel verlichte ring en lens, is deze nieuwe serie volgens Eaton de meest opvallende keuze op de markt.

De nieuwe small E-stop noodstopknoppen zijn toepasbaar op bedienpanelen, touch displays, op kleinere toepassingen zoals afstandsbedieningen, of kunnen direct op een machine worden gemonteerd. Machinebouwers kunnen de knop gebruiken in nieuwe panelen, machines en afstandsbedieningen, maar kunnen hem ook achteraf inbouwen in bestaande toepassingen.

Met een diameter van 30 mm en een hoogte van 32 mm is de knop 30 procent kleiner dan de standaard noodstopknoppen en voldoet hij aan de vraag naar kleinere, slankere bedieningen. Zo is de small E-stop in de RMQ smalle behuizing te monteren, die momenteel de kleinste opbouwbehuizing in zijn soort is. Toch is de knop groot genoeg voor traditionele toepassingen. De betrouwbaarheid is gelijkwaardig aan de grotere E-stop-versies en overtreft de noodstopknopeisen voor wereldwijde goedkeuringen en certificeringen.

De optionele ledverlichting van de nieuwe serie zorgt voor een 360°-verlichte ring en bovenkant. Zo is de noodstopknop zelfs in een slecht verlichte of donkere omgeving vanuit alle hoeken zichtbaar. Met behulp van een RGB-led kunnen zeven verschillende kleuren worden ingesteld. Hierdoor kunnen de knoppen worden gebruikt om de status van een machine weer te geven of om verschillende besturingsopties te visualiseren. De knop is ook beschikbaar in een zwarte uitvoering die niet kan worden gebruikt in veiligheidstoepassingen.

Geurt van Bennekom, productmanager van Eaton zegt hierover: "Human machine interfaces evolueren voortdurend, terwijl machinebedieners vragen om meer functionaliteit, gebruiksgemak en esthetiek. Bovendien is er een duidelijke trend naar duurzame bedieningspanelen die een kleinere footprint hebben en intuïtiever te gebruiken zijn. De combinatie van de small E-stop noodstopknoppen met onze vlakke XV300 HMI-panelen en andere modulaire bedienings- en signaleringsapparatuur helpt machinebouwers aan deze eisen te voldoen.”

De nieuwe small E-stop heeft een hoge schakelcapaciteit van meer dan 4 Ampère, een IP65, IP66 en IP69 beschermingsgraad en ultrasoon gelaste actuatoronderdelen voor een robuuste en duurzame constructie, ongeacht de bedrijfsomgeving.

Bezoek voor meer informatie over de compacte serie small E-stop noodstopknoppen www.eaton.nl/e-stop.

Over Eaton
Eatons powermanagement-divisie is wereldwijd toonaangevend, met diepgaande expertise van regionale toepassingen op het gebied van stroomdistributie en circuitbescherming, stroomkwaliteit, back-up en energieopslag, beheer en automatisering, persoonlijke veiligheid en beveiliging, structurele oplossingen en omgevingsoplossingen voor gecompliceerde of gevaarlijke omgevingen. Eaton levert diensten binnen het gehele proces, via verschillende kanalen en een geïntegreerd digitaal platform voor inzichten. Op die manier levert Eaton de energie voor wat er echt toe doet in industrieën over de hele wereld, en helpt het bedrijf klanten bij het oplossen van hun grootste uitdagingen op het gebied van power management.

Eatons missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2019 bedroeg $21,4 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 97.000 medewerkers. Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Tijs Mannien
eaton@yellow-communications.com
Laatste van Eaton
Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Slimme energieopslag van Eaton stimuleert duurzame energiemodellen

Worldstream kiest voor Eaton om ultra-energiezuinig datacenter te realiseren
Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP

Logo Yellow Communications
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen