www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Vamp.io lanceert nieuw Cloud-Native Release Orchestration-As-A-Service Platform op basis van AIOps

Amsterdam, 25 augustus 2020 - Vamp, het eerste AIOps-platform (Artificial Intelligence for IT Operations) in de industrie dat is ontwikkeld voor Cloud-Native Release Orchestration, lanceert zijn nieuwe SaaS-platform ‘Vamp Cloud’. Dit platform biedt Release Orchestration-as-a-Service en helpt zo organisaties om in DevOps- en Kubernetes-omgevingen de snelheid van software-releases sterk te verbeteren en tegelijkertijd zero downtime van kritische business-services te garanderen.

Niet eerder is er zoveel druk op sneller, vaker en foutloos te releasen
Het sneller en vaker releasen van software wordt steeds complexer nu bedrijven overstappen op microservices, Kubernetes en DevOps. Het releasen van software door DevOps teams is sterk handmatig, langzaam en foutgevoelig van aard. Productmanagers spelen geen rol in dit proces en kunnen de impact op de klantervaring niet realtime meten. Vamp interviewde in het afgelopen jaar meer dan 100 bedrijven en stelde vast dat 70 procent van hen te maken kreeg met meer productie-issues en een lagere time to market na de adoptie van microservices en DevOps.

Bedrijven als Netflix, Twitter en Facebook hebben deze uitdagingen al jaren geleden opgelost met eigen in-house tooling. Vamp Cloud is gebouwd op hun stevig geteste technologie en maakte er een SaaS AIOps-platform van. Dat maakt het makkelijk om te integreren met bestaande enterprise IT omgevingen en tooling.

Vamp Cloud: release, valideer en optimaliseer software in productie met vertrouwen - zelfs op een vrijdagmiddag
Vamp Cloud biedt DevOps teams self-service release-mogelijkheden voor het realtime testen in productie. Teams kunnen het release-proces automatiseren en beschikken over scherpe controle over wanneer nieuwe software en features beschikbaar worden gemaakt en aan welke klanten in welke segmenten. Ook is te meten in hoeverre een nieuwe release van invloed is op de business-KPI’s. Door het toepassen van machine learning en automatisering bij het release-proces – een nieuwe technologie die Continuous Validation wordt genoemd – ‘begrijpt’ het platform de gezondheid en de business impact van een nieuwe release. Het platform kan geautomatiseerde rollbacks in gang zetten als nieuwe software niet voldoet aan de businesscriteria. Zo worden fouten aan klantzijde voorkomen, evenals omzetverlies.

"Zonder realtime inzicht in zowel de technologische als de businessimpact van een software-release tasten productmanagers in het duister als het gaat om beslissingen die de klantervaring en omzet verbeteren”, zegt Nico Vierhout, CEO van Vamp. “Vamp Cloud maakt het gemakkelijk om de impact van een release op de business en de klantervaring te meten en te volgen. Het is als een continue feedback-loop, die de productmanager weer de leiding geeft over het bewaken van de realtime customer experience.”

Dring testkosten terug en verbeter de time-to-market door in productie te testen
Met Vamp Cloud kunnen bedrijven software goedkoper testen én met betere resultaten. Het testen van software in pre-productie-omgevingen is duur en leidt tot een langzamere time-to-market. In plaats van pogingen om met een mirror van productieomgevingen te werken – met al zijn beperkingen – biedt Vamp Cloud de mogelijkheid om software veilig aan te bieden aan een gecontroleerde subset van echte klanten in een live productieomgeving. Dit beperkt de impact van een mislukte release en vermindert de risico’s van een release op zich. Dat betekent dat het release-proces een frequente gebeurtenis wordt zonder grote impact of veel stress. Door het wegnemen van tijdrovende testen en acceptatiecycli wordt het release-proces iteratief. De omloopsnelheden nemen toe en bedrijven kunnen nieuwe features sneller op de markt brengen.

De visie van Vamp slaat goed aan bij haar klanten en werd bevestigd door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). De RVO ziet Vamp Cloud als een veelbelovend product en ondersteunt de Amsterdamse startup in de vorm van Innovatiekrediet.

Vamp Cloud is gebouwd voor cloud-native applicaties en is qua architectuur inzetbaar op alle Kubernetes-versies, waaronder Google Kubernetes Engine (GKE), Azure Kubernetes Service (AKS) en Amazon AWS Elastic Kubernetes Service (EKS), evenals op on-premises en vanilla Kubernetes-distributies.

Webinar
Vamp organiseert op dinsdag 25 augustus om 16:00 uur een live webinar waarin het bedrijf zijn nieuwe product laat zien. Aanmelden is gratis en mocht je er niet bij kunnen zijn, dan wordt de opname naderhand verzonden. Aanmelden kan via: https://go.vamp.io/launch-vamp-cloud-august-25-2020

Over Vamp
Vamp is het eerste AIOps platform in de branche en ontwikkeld om productmanagement-, engineering- and DevOps-teams te helpen bij het sneller en vaker releasen van software met 100 procent betrouwbaarheid voor een optimale customer experience. Vamp werd in 2015 opgericht door CTO Olaf Molenveld en wordt gesteund door Europese venture capital-bedrijven. Wereldwijde klanten zijn onder meer Nebraska Furniture Market, WeGroup, Mimecast en DeltaBlue. Volg Vamp op Twitter via @vamp_io en meld je aan voor toegang op vamp.io.
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data

Logo LVTPR
Vamp.io contact

Logo Vamp.io

+31(0)88 555 33 99
  info@vamp.io
  vamp.io
Vamp.io sociaal

Vamp.io tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys