www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Dataiku haalt 100 miljoen USD op voor uitbreiding leiderschapspositie in enterprise AI

Stripes leidt Series D-investeringsronde, Tiger Global Management sluit zich aan bij investeerders Battery Ventures, CapitalG, Dawn Capital, FirstMark Capital en ICONIQ

Dataiku, het wereldwijd leidende platform voor enterprise AI en machine learning, kondigt een Series-D investering aan van 100 miljoen USD. De investeringsronde wordt geleid door Stripes met een aanzienlijke inverstering van Tiger Global Management en participatie van huidige investeerders Battery Ventures, CapitalG, Dawn Capital, FirstMark Capital en ICONIQ. Dataiku stimuleert en helpt bedrijven om AI in te zetten en bedient inmiddels 300 klanten die begrijpen dat een collaboratieve en complete AI-strategie een belangrijke bijdrage levert aan hun succes.

“Onze leiderschapspositie in enterprise AI blijft investeerders van wereldklasse aantrekken. Zij zien dat onze oplossing en klantenportfolio zich wereldwijd uitstrekken en dat we een unieke positie hebben om te helpen het onbenutte potentieel van AI in te zetten om organisaties te transformeren”, zegt Florian Douetteau, medeoprichter en CEO van Dataiku. In een wereldwijde markt die is opgeschud door de veranderingen die 2020 heeft gebracht, heeft AI bewezen een cruciaal element te zijn in het succes van organisaties en hebben we groei gerealiseerd in alle belangrijke branches.”

Dataiku is opgericht in 2013 met de missie om machine learning en AI-projecten uit experimentele laboratoria te halen en in de dagelijkse processen bij bedrijven toe te passen. Dataiku bedient wereldwijd honderden klanten, waaronder Schlumberger, GE Aviation, Sephora, Unilever, BNP Paribas, Premera Blue Cross, Kuka en Santander. Het team is uitgegroeid tot meer dan 450 mensen die werken vanuit Amsterdam, New York, Parijs, Londen, Frankfurt, Dubai, Sydney en Singapore.

"De ontwikkeling van enterprise AI is snel verschoven van de experimentele fase naar grootschalige toepassing in de praktijk. Dataiku loopt hierbij voorop met het meest uitgebreide, veilige en bedrijfsklare product dat we in ons uitgebreide onderzoek naar deze markt zijn tegengekomen”, zegt Ron Shah, Partner bij Stripes. “Wat we bij Dataiku hebben gezien, is niet alleen toewijding aan het ontwikkelen van toekomstbestendige technologie voor klanten in bijna elke grote industrie en regio, maar misschien nog belangrijker, een team van toegewijde professionals en een wereldwijde organisatie waar wordt gewerkt aan het waarborgen van vertrouwen, veiligheid en veerkracht door machine learning. We zijn verheugd met deze investering deel uit te maken van hun succes”, aldus Paul Melchiorre, Operating Partner bij Stripes.

"De markt valideert de collaboratieve benadering van Dataiku als de beste manier om in iedere organisatie te profiteren van de voordelen van AI”, zegt Evgenia Plotnikova, Partner bij Dawn Capital. "Ook is flexibiliteit door middel van AI nog nooit zo belangrijk geweest voor organisaties."

Over Dataiku
Dataiku is een van ‘s werelds leidende AI- en machine learning-platformen dat bedrijven helpt op een agile manier grootschalige dataprojecten uit te voeren via collaboratieve, flexibele en verantwoorde AI. Honderden bedrijven gebruiken Dataiku om hun bedrijfskritische activiteiten te ondersteunen en ervoor te zorgen dat ze relevant blijven in een veranderende wereld, met onder meer modellen die fraude detecteren, klantverloop voorkomen, onderhoud voorspellen en de supply chain helpen optimaliseren. Dataiku is gebouwd voor bedrijven die AI in hun hele organisatie willen democratiseren en het bedrijf flexibiliteit willen bieden door iedereen, van analisten tot data scientists in staat te stellen data te gebruiken.

Laatste van Dataiku

Dataiku en Kayrros verrijken databronnen met geolocatie data voor nieuwe en betere inzichten

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen
Dataiku contact