Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

Campinggasten testen innovaties op Vlieland: van slim kookstel tot eetbare lepels

LEEUWARDEN, 20 AUGUSTUS 2020 – Volgende week testen de bezoekers van kampeerterrein Stortemelk op Vlieland diverse impactvolle innovaties. Met de feedback van campinggasten hopen de betrokken ondernemers uiteindelijk de markt te veroveren. De deelnemende startups zijn geselecteerd door Innofest, dat ondernemers doorgaans een testplek biedt op festivals en dat deze coronazomer in aangepaste vorm doet. Zo ook op Vlieland, waar normaal gesproken in het laatste weekend van augustus het festival Into The Great Wide Open plaatsvindt. Dit festival is één van de oprichtingspartners van Innofest en faciliteerde de afgelopen jaren al tientallen testen.

Ondanks de coronazomer kunnen bezoekers van het Waddeneiland volgende week alsnog een viertal innovaties testen. Drie van deze innovaties zijn op kampeerterrein Stortemelk te vinden, normaal gesproken de plek waar veel van de bezoekers van Into The Great Wide Open overnachten. Zo testen campinggasten in de douches een shampoo zonder toegevoegd water en serveert het restaurant gerechten in verpakkingen met een statiegeldsysteem. Op de camping is daarnaast een slim kookstel te vinden, dat bezoekers kunnen uitproberen om de ondernemers zo van feedback te voorzien. Elders op het eiland kunnen ijsliefhebbers eetbare ijslepels testen. Lees hieronder meer over de innovaties die komende week op Vlieland te vinden zijn:

Twenty - Shampoo zonder water
80% van huishoudelijke producten bestaat uit water. Dit water wordt over de hele wereld geëxporteerd, terwijl het over het algemeen óók uit de kraan komt. De oprichters van Twenty besloten dat dit anders moest en startte met de ontwikkeling van shampoo zonder toegevoegd water. Het product wordt van 27 tot en met 30 augustus getest in de campingdouche op Stortemelk. Campinggasten geven feedback op hoe de shampoo aanvoelt en wat het doet met hun haar.

Yoyo - Statiegeldsysteem voor verpakkingen
De missie van YoYo is om de zeeën vrij te houden van zwerfvuil door hergebruik te stimuleren. Daarom ontwierp de ondernemer achter YoYo herbruikbare voedselverpakkingen met een statiegeldsysteem. Van 24 tot en met 30 augustus ontvangen campinggasten bij bepaalde gerechten hun bestelling in een YoYo-verpakking. Dit is de eerste keer dat het statiegeldsysteem getest wordt. De ondernemer is dan ook vooral benieuwd of de logistiek achter het concept klopt, wat het personeel ervan vindt en of campinggasten de verpakking daadwerkelijk terugbrengen.

Cook3r - Begeleid koken met een slim kookstel
Het slimme kooktoestel van Cook3r helpt ouderen met een beperking tijdens het koken. Het apparaat geeft de gebruiker aanwijzingen om de kookervaring zo soepel mogelijk te laten verlopen, waardoor deze ouderen langer zelfstandig kunnen blijven functioneren. Van 27 tot en met 29 augustus staan de oprichters van Cook3r naast de winkel op camping Stortemelk. Tijdens hun test dagen ze campinggasten uit om zelf te koken op het toestel, waarna de gebruikers ondervraagd worden over de ervaring.

Cupbite - Eetbare lepels
Eerder dit jaar testte Cupbite al hun eetbare koffiebekers op Eurosonic Noorderslag, nu maken de ondernemers plastic lepeltjes overbodig met eetbare lepels. Om dit te testen werkt Cupbite samen met een Vlielandse ijszaak. Van 28 tot en met 30 augustus kunnen klanten daar kiezen zowel plastic als eetbare lepels. In de ijszaak ondervragen de ondernemers ijseters naar de smaak en het gebruik van de lepels.

Noot voor pers, niet voor publicatie
Voor vragen over dit persbericht of interviewverzoeken, neem contact op met Rianne de Groot via rianne@innofest.co of +31 6 51377265. Het is bijvoorbeeld mogelijk om te spreken met Innofest-directeur Linda Vermaat, de betreffende ondernemers of één van de betrokken innovatie-experts van Innofest.
Laatste van Innofest
Startups testen duurzame innovaties op digitale editie Eurosonic Noorderslag

Bezoekers testen innovaties op Biergarten Paradigm in Groningen
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Innofest contact

Logo Innofest

Innofest sociaal

Innofest tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack