www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat zet nieuwe standaard voor cloud-native beheer met Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes

Nieuwe gebundelde clustermanagement oplossingen vereenvoudigen security-compliance met gecentraliseerd policy-beheer voor alle clusters en self-service clusterimplementatie voor IT-afdelingen

Amsterdam, 19 augustus 2020 - Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes. Dit is de nieuwste toevoeging aan Red Hat's portfolio van IT-beheertechnologieën voor de hybride cloud. Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes helpt organisaties om Red Hat OpenShift verder uit te breiden en te schalen met enterprise beheermogelijkheden.

Modern beheer voor moderne omgevingen
Applicatiemodernisering is een van de huidige IT-prioriteiten. Red Hat OpenShift is gebouwd op Kubernetes en is de standaard voor moderne applicatie-infrastructuur. Dit krachtige, schaalbare platform is uitermate geschikt om te helpen bij deze transformatie. Maar net zoals fysieke beheertools en -processen niet werkten voor gevirtualiseerde omgevingen, zijn tools voor het beheer van virtuele machines niet geschikt voor de huidige cloud-native, gecontaineriseerde wereld. Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes voorziet in deze behoefte en breidt de Red Hat OpenShift-mogelijkheden uit door de toevoeging van next-generation beheermogelijkheden.

Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes voorziet organisaties van tools voor het implementeren van applicaties in containers - of een organisatie nu net begint met het verkennen van cloud-native computing of dat het next-generation workloads in productie gebruikt. Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes sluit aan op hun behoefte qua containerisatiegebruik, en helpt met dringende uitdagingen als het beheren van meerdere clusters, terwijl het voorziet in mogelijkheden voor de toekomst, zoals policy-handhaving en governance-controles.

Kubernetes verenigt beheer van hybride cloud
Voor het beheer van clusters, verdeeld over meerdere bedrijfsdatacenters en publieke cloud-implementaties, zijn vaak verschillende gescheiden tools nodig die alleen voor het beheer van specifieke omgevingen geschikt zijn. Meerdere beheerconsoles, gebruikersinterfaces en logins kunnen tot handmatige processen leiden die gevoelig zijn voor menselijke fouten. En dat kan op zijn beurt leiden tot onnodige downtime of risico’s als beveiligings- en regelgevingsproblemen.

Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes helpt deze barrières voor cloud-native beheer in de hybride cloud te elimineren door een geïntegreerd overzicht te geven van Kubernetes-clusters - van Red Hat OpenShift op locatie en in publieke clouds, tot clusters van publieke cloudaanbieders zoals Amazon Web Services, Google Cloud, IBM en Microsoft Azure. Met Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes kunnen organisaties cloud-native applicaties schalen van ontwikkeling tot productie in de hybride cloud, allemaal beheerd vanuit een enkele beheeromgeving.

Policy-gebaseerde governance, risk en compliance
Meer dan 2.000 klanten gebruiken Red Hat OpenShift al voor hun bedrijfsapplicaties. Red Hat OpenShift combineert de innovatie van Kubernetes met de inspanningen van Red Hat om ‘hardened’, enterprise opensourceoplossingen te leveren. Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes bouwt hierop voort door ingebouwde policy-gestuurde automatisering te leveren voor beveiliging, governance en multi-cluster- en applicatie lifecycle-management voor OpenShift-implementaties.

Naarmate organisaties clusters over meerdere clouds implementeren en de complexiteit van het beheer toeneemt, kunnen beveiligingscontroles in verschillende omgevingen inconsistent worden, evenals het verifiëren van de compliance van softwarecomponenten. Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes biedt de mogelijkheid om policy’s centraal in te stellen voor de automatische configuratie van beheerde componenten in de hybride cloud. IT-operationteams zijn hierdoor beter in staat om de naleving van markt- of regelgevingsstandaarden te handhaven.

Cloud-native levenscyclusbeheer
Traditionele methoden van application lifecycle management (ALM) kunnen moeilijk voldoen aan de snel evoluerende behoeften van moderne workloads. Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes introduceert open standaarden voor ALM-strategieën, waardoor IT-organisaties hun cloud-native applicaties en -diensten kunnen integreren in bestaande continuous integration/continuous development (CI/CD) pipelines.

Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes is nu algemeen beschikbaar.

Quotes

Carlos Enrique Caicedo Bastidas, Ph.D., universitair docent aan de School of Information Studies en directeur van het Center for Emerging Network Technologies aan Syracuse University
“Aan de School of Information Studies (iSchool) van Syracuse University verkent ons Master's Degree in Enterprise Data System programma toonaangevende automatiserings- en beheertechnieken voor de bedrijfsinfrastructuur die IT-professionals nodig hebben in een moderne bedrijfsomgeving. We hebben een langdurige relatie met Red Hat, en Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes biedt studenten te gelegenheid om te leren en zich de best practices en technologieën eigen te maken die cruciaal zijn voor het succes van initiatieven rond het moderniseren van enterprise data-infrastructuur. Red Hat OpenShift en Advanced Cluster Management voor Kubernetes stellen ons ook in staat om een consistent en betrouwbaar platform te leveren voor onze
Data Science laboratoria en cursussen, wat ons helpt om onze toonaangevende informatietechnologieprogramma's te onderhouden.”

Joe Fitzgerald, vice president, Management bij Red Hat
“Naarmate klanten hun Kubernetes-omgevingen over de gehele hybride cloud schalen, worden geavanceerde beheermogelijkheden van cruciaal belang voor het voortdurende succes van deze cloud-native strategieën. We zien dat traditionele beheertools moeite hebben om te voldoen aan nieuwe eisen op het gebied van compliance, cluster lifecycle management en de continue uitrol van cloud-native applicaties. Onze ervaring en expertise met Kubernetes, begonnen met de oprichting van het project, in combinatie met het aanbieden van het meest uitgebreide Kubernetes-platform in de industrie met Red Hat OpenShift, maakt dat Red Hat goed gepositioneerd is om aan de nieuwe beheerbehoeften van het cloud-native tijdperk te voldoen. Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes is daar precies voor ontworpen, met een focus op het beheer van container-gebaseerde toepassingen die de toekomst bedrijfssoftware vertegenwoordigen.”

Aanvullende informatie:
Over Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes
Over Red Hat OpenShift

Volg Red Hat
Via de Red Hat newsroom
Lees de Red Hat blog
Op Twitter
Op Facebook
Op YouTube
Op LinkedIn

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier vanopensourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt eencommunity-gedrevenbenadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat een vertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logo and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti
Logo Eaton