www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Nieuwe versie Red Hat OpenShift brengt virtualisatie naar het cloud-native tijdperk

Red Hat OpenShift en OpenShift Virtualisation vereenvoudigen het migreren en moderniseren van applicaties en diensten op het meest uitgebreide enterprise Kubernetes-platform

Amsterdam, 17 augustus 2020- Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat OpenShift 4.5, de laatste versie van het meest uitgebreide Kubernetes-platform op de markt. Red Hat OpenShift 4.5, wat ook OpenShift Virtualization omvat, helpt organisaties de applicatiebarrières tussen traditionele en cloud-native infrastructuur te doorbreken en de controle over gedistribueerde bronnen uit te breiden.

Volgens Gartner "heeft tegen 2022 meer dan 75 procent van de wereldwijde organisaties containerapplicaties in productie.”1 Dit rapport geeft weliswaar aan dat cloud-native applicaties de toekomst van bedrijfsinnovatie en nieuwe applicatieontwikkeling zijn, maar toch hebben veel organisaties nog steeds grote investeringen in bedrijfskritische applicaties die draaien als traditionele virtuele machines (VM's). Red Hat OpenShift bevat nu OpenShift Virtualization, een nieuwe platformfunctie waarmee IT-organisaties standaard VM-gebaseerde workloads naar Kubernetes kunnen brengen. Hiermee worden de workflow- en ontwikkelingssilo's geëlimineerd die doorgaans bestaan tussen traditionele en cloud-native applicatie-stacks.

Geen muren tussen cloud-native en traditionele workloads
OpenShift Virtualization is voor het eerst als een technologie-preview geïntroduceerd op de Red Hat Summit 2020, en is nu algemeen beschikbaar en zonder extra kosten inbegrepen bij Red Hat OpenShift. OpenShift Virtualization is afgeleid van het KubeVirt opensourceproject, dat organisaties in staat stelt om applicaties die bestaan uit VM's naast containers en serverless te ontwikkelen, te implementeren en te beheren. En dit alles in één modern Kubernetes-platform. Met OpenShift Virtualization brengt Red Hat traditionele applicatie-stacks naar de voorgrond in een laag van open innovatie, waardoor klanten in hun eigen tempo kunnen transformeren.

Door nieuwe en bestaande applicaties bij elkaar te brengen in dezelfde architectuur, zorgt OpenShift Virtualization voor een consistente ontwikkelervaring en vergroot het vermogen van een organisatie om snel te innoveren. Zodra VM's zijn gemigreerd naar en beheerd worden door Red Hat OpenShift, kunnen ze in de loop van de tijd in containers ondergebracht worden en als virtuele machines onderhouden worden. Hiermee kunnen gebruikers hybride applicaties ontwikkelen en leveren die gebouwd zijn op containers en VM's, die naast elkaar en op hetzelfde platform kunnen draaien.

Verhoogde flexibiliteit en infrastructuurkeuze
Red Hat OpenShift 4.5 introduceert ook full-stack automatisering voor VMware vSphere implementaties. Dit maakt snelle Red Hat OpenShift-implementaties mogelijk bovenop alle momenteel ondersteunde vSphere-omgevingen, inclusief vSphere 7. Met full-stack automatisering hoeft de beheerder alleen maar referenties voor een vSphere-implementatie te verstrekken, en de installer voorziet alle benodigde resources. Dit resulteert in een snellere initiële setup-ervaring en maakt eenvoudiger doorlopend beheer en onderhoud mogelijk. Dit is een aanvulling op de bestaande ondersteuning van OpenShift voor VMware vSphere-implementaties op reeds bestaande infrastructuren, wat meer flexibiliteit biedt voor sterk aangepaste vSphere-omgevingen.

In de loop der tijd is de full-stack automatiseringservaring uitgebreid met AWS, Google Cloud Platform, Microsoft Azure, Red Hat Virtualization en Red Hat OpenStack Platform, waardoor klanten OpenShift-clusters over verschillende clouds en on-premises kunnen implementeren met dezelfde volledig geautomatiseerde ervaring. Nu het mogelijk is om vSphere- implementaties volledig te automatiseren, maakt Red Hat het nog makkelijker voor organisaties om op de bestaande virtuele infrastructuur een enterprise containerplatform te draaien. Dit geeft organisaties nog meer keuze als het gaat om hun onderliggende infrastructuurplatform.

Klantsuccessen met Red Hat OpenShift
Meer dan 2.400 klanten wereldwijd gebruiken Red Hat OpenShift voor hun cloud-native infrastructuur, van organisaties die net zijn begonnen met het verkennen van de voordelen van containertoepassingen tot organisaties die cloud-native bedrijfsapplicaties in productie leveren. OpenShift is meer dan enkel een krachtig, schaalbaar en flexibel platform om bestaande workloads digitaal te transformeren. Het is daarnaast ook een lanceerplatform voor de volgende generatie applicaties zoals AI/ML, dataservices en -analyse, edge computing en meer. Marktleiders als BrianzAcque, Condis Supermercats, Edenor, ExxonMobil en Lotte Card zijn enkele wereldwijde organisaties die Red Hat OpenShift niet alleen gebruiken om met cloud-native strategieën hun bedrijfsvoering digitaal te transformeren, maar ook om hun diensten te differentiëren in steeds concurrerender markten.

Beschikbaarheid
Red Hat OpenShift 4.5 is nu algemeen beschikbaar. OpenShift Virtualisatie is te gebruiken vanuit de OpenShift-console als een ondersteunde operator in de Operator Hub.

Quote

Ashesh Badani, senior vice president, Cloud Platforms van Red Hat
“Sinds de oprichting van Red Hat OpenShift hebben we gewerkt om er een platform van te maken waarmee klanten cloud-native benaderingen kunnen omarmen en tegelijkertijd ook bestaande traditionele toepassingen kunnen ondersteunen. Red Hat OpenShift bouwt hier op voort door virtualisatie naar Kubernetes te brengen zonder Kubernetes weer terug te slepen naar de legacy virtualisatie-infrastructuur. Met OpenShift kunnen onze klanten hun infrastructuur verder ontwikkelen om te profiteren van de cloud-native vooruitgang, zonder infrastructuurinvesteringen uit het verleden te verwaarlozen.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier vanopensourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt eencommunity-gedrevenbenadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat een vertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logoand OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.

[1] Bron: Gartner, Inc., “Assessing Kubernetes for Hybrid and Multicloud Application Portability,” Alan Waite en Marco Meinardi, 3 juni 2020
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack