Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Verizon Business ontwikkelt geavanceerde wereldwijde netwerkinfrastructuur voor Bayer

Amsterdam – Verizon Business is door Bayer gevraagd om een geavanceerde wereldwijde netwerkinfrastructuur te ontwikkelen ter ondersteuning van de activiteiten van het bedrijf. Verizon Business zal de bestaande netwerkcapaciteiten van Bayer verbeteren om het netwerkbeheer makkelijker en goedkoper te maken. Daarnaast zal het bedrijf gebruikmaken van de nieuwste netwerktechnologieën, zoals Software-Defined Networking (SDN), om de veerkracht, flexibiliteit en schaalbaarheid verder te verbeteren.

Van oudsher beheerde Bayers interne IT-team zijn wereldwijde IT-infrastructuur, met ondersteuning van verschillende technologiebedrijven, waaronder Verizon. Bayer schakelt steeds verder over op een cloud-first, digitaal bedrijfsmodel. Daarom heeft het bedrijf besloten om het beheer van het grootste deel van zijn wereldwijde netwerkomgeving uit te besteden aan één enkele serviceprovider. Het doel hiervan was om eigen middelen vrij te maken zodat het bedrijf zich kan richten op zijn kernactiviteiten op het gebied van landbouw, farmaceutica en volksgezondheid. Daarnaast wil Bayer een veilig, stabiel maar flexibel netwerkplatform ontwikkelen om de connectiviteit en wereldwijde samenwerking te verbeteren en de huidige digitale transformatie van het bedrijf te ondersteunen.

Verizon Business zal beheerde netwerkdiensten leveren aan meer dan 700 vestigingen in 91 landen over de hele wereld. Onder meer een beheerd wereldwijd Private IP-netwerk, een beheerd softwaregedefinieerd Wide Area Network en Professional Services-ondersteuning en -governance. Verizon Business is gekozen vanwege zijn expertise en ervaring. En ook vanwege zijn positie als wereldwijde leider op het gebied van netwerken en zijn bewezen staat van dienst in het leveren van efficiënte netwerkdiensten voor internationale klanten.

“Ons netwerk is fundamenteel voor ons toekomstige bedrijfssucces. En Verizon heeft de wereldwijde technologie- en innovatiecapaciteiten en expertise om ons te ondersteunen bij de verdere digitale transformatie van ons bedrijf. Het belangrijkste is dat we, nu ons netwerkbeheer in veilige handen is van Verizon, onze interne IT-capaciteiten kunnen richten op het creëren van waarde met onze activiteiten op het gebied van levenswetenschappen”, aldus Bijoy Sagar, Chief Information Technology and Digital Transformation Officer bij Bayer.

Tami Erwin, CEO van Verizon Business, over de samenwerking: “Verizon is goed gepositioneerd om innovatieve en naadloze netwerkoplossingen te leveren voor onze klanten op een wereldwijde schaal. We kijken uit naar dit volgende hoofdstuk met Bayer bij het opbouwen van een toekomstbestendige infrastructuur ter ondersteuning van zijn groei.”

Het vijfjarige contract gaat onmiddellijk in, met de mogelijkheid om deze verbintenis met twee jaar te verlengen.

Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) werd op 30 juni 2000 opgericht en viert dit jaar zijn twintigste verjaardag. Het bedrijf geldt als een van 's werelds leidende aanbieders van communicatie-, informatie- en entertainmentproducten en -diensten. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York City en met zijn wereldwijde activiteiten genereerde Verizon in 2018 een omzet van 130,9 miljard dollar. Het bedrijf biedt spraak-, data- en videodiensten en -oplossingen aan via zijn bekroonde netwerken en platforms. Hiermee wordt tegemoetgekomen aan de vraag van klanten naar mobiliteit, betrouwbare netwerkverbindingen, veiligheid en controle.

###

VERIZONS ONLINE NEWS CENTER: Nieuwsberichten, blogs, biografieën en contactgegevens voor de media zijn beschikbaar via het Online News Center van Verizon op http://www.verizonenterprise.com/about/news. Nieuws van Verizon Enterprise Solutions is ook beschikbaar via een RSS feed op http://www.verizonenterprise.com/rss-options/.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar het originele Engelstalige bericht.
Laatste van Verizon Nederland
BlueJeans en Microsoft bereiden zich voor op terugkeer naar het kantoor met cloud-video-interoperabiliteit

De impact van COVID-19 op datalekken
Intus levert geavanceerde planning- en roostertool aan Luchtverkeersleiding Nederland