Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Winst voor marketing- en IT-professionals met de lancering van Sitecore Experience Platform 10 en Experience Commerce 10

Nieuwe innovaties, integraties en containers bieden betere omnichannel ervaringen in het nieuwe tijdperk, waardoor sneller kan worden ingespeeld op klantgegevens en statistieken

San Francisco, 13 augustus 2020 – Sitecore®, wereldwijde leider op het gebied van beheersoftware voor digitale ervaringen, lanceert Sitecore Experience Platform™ (XP) 10 en Sitecore Experience Commerce™ (XC) 10. Hiermee helpt het bedrijf merken om hun digitale transformaties te versnellen en hun klanten de ervaringen te bieden die zij verwachten. XP 10 is het toonaangevende platform voor digitale ervaringen, waarmee zowel marketing- als IT-afdelingen efficiënter functioneren. Dat kan dankzij volledige containerondersteuning voor snelle inzet en efficiëntere onboarding van teams en oplossingen. XC 10 biedt een basis voor commerceteams met uitgebreide nieuwe productbundelings- en promotiemogelijkheden.

Nu digitale ervaringen tijdens de pandemie in veel organisaties van levensbelang zijn, willen bedrijven hypergepersonaliseerde klantervaringen ontwikkelen, en snel ook. In een recent rapport wijst Gartner nog op het toenemend belang van digitale ervaringen voor klanten en werknemers vanwege de COVID-19-pandemie. Leidinggevenden in de IT moeten de urgentie van modernisering en transformatie van producten en services in ervaringen vergroten door het toepassen van digitale technologieën.1

Om dit te doen, moeten IT-teams flexibele technologische infrastructuren en processen ontwikkelen waarmee marketeers aantrekkelijke gepersonaliseerde ervaringen kunnen bieden. XP 10 voldoet aan de behoeften van beide groepen en voorkomt dat teams langs elkaar heen werken, omdat ze samen dezelfde doelen nastreven.

Sitecore Experience Platform 10
Een lange marktintroductietijd is een groot probleem voor merken, vooral wanneer elke seconde telt en ervaringen, aanbiedingen en inhoud snel online moeten worden geplaatst. Een van de belangrijkste knelpunten is het 'werkt-op-mijn-apparaat'-scenario, waardoor de technische levering wordt vertraagd. Dankzij volledige containerondersteuning voorkomt XP 10 dat probleem. Een soepele introductie in andere omgevingen is mogelijk door consistentie, isolatie en reproduceerbaarheid.
Met XP 10 kunnen marketeers sneller gedetailleerde klantgegevens verzamelen en analyseren en op basis daarvan handelen. Dit levert nog uitgebreidere statistieken op voor doelgroepsegmentatie om de personaliseringsmogelijkheden op verschillende kanalen te verbeteren en de klantloyaliteit te vergroten.

Door de mogelijkheid om analyserapporten te filteren op doelgroepsegment kunnen marketeers snel zien welke inhoud tot betrokkenheid leidt binnen verschillende segmenten. Zo kunnen ze personaliseringsmogelijkheden ontdekken en deze binnen enkele minuten implementeren of de targeting aanpassen.

"Het bieden van betere omnichannel ervaringen is momenteel essentieel voor veel bedrijven om overeind te blijven. Om hierin te slagen, moeten marketing- en IT-teams samenwerken om aan de behoeften van klanten tegemoet te komen", zegt Desta Price, executive vice president of product bij Sitecore. "Met Sitecore Experience Platform 10 kunnen marketing en IT de verantwoordelijkheid voor de klantervaring delen. Dit biedt meer uitrolmogelijkheden en headless opties en dus meer flexibiliteit en keuze voor gebruikers. Samen met Sitecore Experience Commerce 10 en Sitecore Content Hub 3.4 geven we merken toegang tot de nieuwste innovaties in onze branche, op één plek geïntegreerd. Zo zijn digitale transformaties door te voeren die meteen waardevol zijn en een basis vormen voor blijvende groei in de toekomst."

Andere XP 10-updates zijn:
  • Verbeterde data, plus de mogelijkheid om targeting uit te breiden met automatische personalisering.
  • Bewerkingsinterface van Horizon met in-context statistieken voor ervaringen in meerdere talen en op meerdere sites.
  • Bijgewerkte connectorfunctionaliteit om Experience Database® (xDB)-informatie over de huidige bezoeker in realtime naar de Salesforce Marketing Cloud te sturen ten behoeve van geautomatiseerde Salesforce-marketing.
Sitecore Experience Commerce 10
XC 10 biedt merken de basis om gedifferentieerde commerce-ervaringen te bieden. De release bevat meer tools voor merken om een hogere gemiddelde orderwaarde en winst met dynamische productbundeling en nieuwe promotiemogelijkheden te generen. Door bijvoorbeeld de nieuwe productbundelingsfunctie te gebruiken, kunnen merken gerelateerde en aanvullende producten en services voor een bundelprijs verkopen. Dit leidt tot een hogere orderwaarde en de verkoop van meer producten en services. Om de time-to-value te verkorten en de flexibiliteit te vergroten, bevat XC 10 uitgebreide ondersteuning voor Docker, Containers en Kubernetes. XC 10 kan door het omarmen van deze nieuwere virtualiseringstechnologieën eenvoudig en snel worden uitgerold en onderhouden. Merken hebben tegelijkertijd meer controle om hulpmiddelen dynamisch toe te wijzen op basis van webverkeer.

Voor merken die hun e-commercetraject voortvarend willen starten en in slechts acht weken een storefront willen lanceren, ontwikkelde Sitecore samen met een aantal partners het Sitecore Experience Commerce-snelstartprogramma. Aanvullende informatie is hier te vinden.

Beide releases volgen op de recente lancering van Sitecore Content Hub 3.4, dat uitgebreide Digital Asset Management (DAM) en slimmer beheer van afbeeldingen en video biedt.

Details en beschikbaarheid
Sitecore Experience Platform 10 is vanaf vandaag verkrijgbaar. Aanvullende informatie is hier te vinden.

Sitecore Experience Commerce 10 is verkrijgbaar vanaf half augustus. Aanvullende informatie is hier te vinden.

Bron: Gartner, 'Success in the Digital Experience Economy Requires Connecting MX, UX, CX and EX', Jason Wong, Gavin Tay, Michael Chiu en Brent Stewart, 26 mei 2020.

Over Sitecore
Sitecore levert een digital experience platform waarmee 's werelds slimste merken langdurige relaties met hun klanten op kunnen bouwen. Marktleider Sitecore kreeg al tal van awards en brengt als enige organisatie content, commerce en data samen in één verbonden platform, dat elke dag miljoenen digitale ervaringen levert. Toonaangevende bedrijven als American Express, ASOS, Carnival Cruise Lines, Kimberly-Clark, L'Oréal en Volvo Cars vertrouwen op Sitecore, zodat zij hun klanten een boeiender en persoonlijker ervaring kunnen bieden. Ontdek meer op Sitecore.com.
Laatste van Sitecore
Sitecore benoemt Steve Tzikakis tot Chief Executive Officer

Sitecore introduceert Content Hub Release 3.4
Intus levert geavanceerde planning- en roostertool aan Luchtverkeersleiding Nederland