Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

Terraform Cloud van HashiCorp biedt nieuwe zakelijke functionaliteiten via multi-cloud infrastructure as a service

Nieuw business pakket helpt bedrijven sneller naar de cloud over te stappen

Amsterdam, 12 augustus 2020 — HashiCorp®, de software aanbieder voor automatisering van multi-cloud infrastructuren, kondigt aan dat het nieuwe functies aan HashiCorp Terraform® Cloud heeft toegevoegd met een nieuw business pakket. Hierdoor worden de mogelijkheden voor geautomatiseerde cloud-provisioning uitgebreid met zakelijke functionaliteiten voor geavanceerde beveiliging, compliance en governance, flexibele ondersteuningsopties en de mogelijkheid om meerdere runs tegelijk uit te voeren.

Gebruikers van Terraform Cloud voor Business kunnen de beheerlast reduceren en zijn minder tijd kwijt met het inrichten en beheren van de infrastructuur. Ze kunnen voor risicoreductie zorgen door gebruik te maken van een veilig en betrouwbaar platform dat aan de eisen van de wet- en regelgeving voldoet en de productiviteit van developers bevordert door geïntegreerde workflows te bieden voor tools die zij al gebruiken.

HashiCorp ziet een groeiende vraag naar Terraform Cloud, in het bijzonder door organisaties die functionaliteiten voor de automatisering en het beheer van hun infrastructuur als managed service willen afnemen. Terraform Cloud heeft sinds de introductie in 2019 maandelijks meer dan 5.000 nieuwe gebruikers per maand en er worden maandelijks 500.000 runs (provisioning van de infrastructuur) met het platform uitgevoerd. Als gevolg van de steeds hogere eisen die aan multi-cloudomgevingen worden gesteld is het gebruik van Terraform Cloud onder Global 2000-ondernemingen toegenomen; met name voor organisaties in sectoren als financiële dienstverlening, manufacturing en retail.

“Terraform Cloud groeit in hoog tempo uit tot hét infrastructuurplatform voor organisaties die die hun infrastructuur willen standaardiseren en automatiseren om sneller te kunnen profiteren van de voordelen van de cloud”, zegt Armon Dadgar, medeoprichter en CTO van HashiCorp. “Met de nieuwe oplossingen van Terraform Cloud Business Tier kunnen bedrijven van elke omvang de productiviteit verbeteren door developers taken rond het beheer van de infrastructuur uit handen te nemen. Daardoor houden ze meer tijd over voor de ontwikkeling van applicaties die zakelijke meerwaarde bieden.”

Het nieuwe Terraform Business pakket omvat:
  • Zakelijke functionaliteiten: Met Okta geïntegreerde single sign-on (SSO), met Splunk geïntegreerde logging voor audit-doeleinden, private netwerken met vaste IP-adressen en agents die zichzelf hosten voor de interactie met andere beheervlakken binnen fysieke omgevingen en private netwerken.
  • Gelijktijdige taken: De mogelijkheid om het aantal gelijktijdige taken op te schalen binnen Terraform om de capaciteitsvraag bij te benen van eindgebruikers die infrastructuren inrichten, bijwerken en afbouwen.
  • Ondersteuning: SLA’s en ondersteuningsopties die aansluiten op specifieke behoeften van organisaties.
Over Terraform en Terraform Cloud
Terraform levert de basis voor infrastructuurautomatisering met de focus op infrastructure-as-code, compliance, management en selfservice-infrastructuur. Terraform vormt een kerncomponent van de provisioning-workflow van miljoenen gebruikers en duizenden organisaties die naar de cloud overstappen. Terraform stelt teams in staat om te zorgen voor snellere provisioning van infrastructuren, het verlagen van het aantal fouten en zakelijke risico’s en het creëren van workflows die bijdragen aan een snellere ontwikkeling van applicaties.

Terraform Cloud biedt alles wat developers, teams en internationale organisaties nodig hebben om te innoveren, gezamenlijk een infrastructuur in te richten en risico’s rond de beveiliging, compliance en operationele beperkingen te ondervangen.

Het Terraform Cloud-aanbod
HashiCorp biedt diverse Terraform Cloud-tiers (niveaus) voor individuele gebruikers en teams met uiteenlopende behoeften:
  • Free —voor professionals die samenwerken aan infrastructuur als code voor Terraform-configuraties. Gebruikers kunnen zich aanmelden voor een gratis account om toegang te krijgen tot mogelijkheden voor het aanmaken, inrichten en delen van een infrastructuur.
  • Team & Governance — voor het samenstellen en beheren van teams binnen organisaties zoals het opstellen van beleidsregels voor het beheren en toepassen van code om grip te krijgen op de provisioning.
  • Business — voor het versnellen van het gebruik van Terraform binnen organisaties met aanvullende zakelijke mogelijkheden, het gelijktijdig uitvoeren van runs en support.
Aanvullende informatie:
Blog over de introductie van de nieuwe Terraform Cloud Business Tier
Raadpleeg informatie over Terraform Cloud
Introductiepagina Terraform Cloud
Meer info overTerraform Cloud via HashiCorp Learn

Media contact:
Hilde Kok, Speakeasy Strategies, 0031629622599

HashiCorp is the leader in multi-cloud infrastructure automation software. The HashiCorp software suite enables organizations to adopt consistent workflows to provision, secure, connect, and run any infrastructure for any application. HashiCorp’s open source tools Vagrant™, Packer™, Terraform, Vault™, Consul®, and Nomad™ are downloaded tens of millions of times each year and are broadly adopted by the Global 2000. Enterprise versions of these products enhance the open source tools with features that promote collaboration, operations, governance, and multi-data center functionality. The company is headquartered in San Francisco, though 85 percent of HashiCorp employees work remotely, strategically distributed around the globe. HashiCorp is backed by Bessemer Venture Partners, Franklin Templeton, Geodesic Capital, GGV Capital, IVP, Mayfield, Redpoint Ventures, T. Rowe Price funds and accounts, and True Ventures. For more information, visit https://www.hashicorp.com or follow HashiCorp on Twitter @HashiCorp.
Laatste van HashiCorp

HashiCorp lanceert multi-cloud infrastructure automation ‘as a service’ met HashiCorp Cloud Platform
William van de Rotten nieuwe algemeen directeur Hands on

QuandaGo en Spitch gaan partnership aan en bieden een gecombineerde oplossing voor selfservice op basis van spraakherkenning