www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Wisse Kommunikatie

Buitink Technology brengt complete lijn voertuigschermen voor coronapreventie op de markt

Buitink Technology uit Duiven, dat zich toegelegd heeft op het ontwikkelen van lichtgewicht kunststofconstructies, heeft onder de naam Buitink Inflatable Car Screens (BICS®) een complete lijn opblaasbare hygiënescherme voor voertuigen op de markt gebracht. De transparante schermen zijnop maat ontwikkeld voor verschillende typen en modellen voertuigen. Ze hebben een stevige opblaasbare rand en een set bevestigingsmaterialen, waarmee het scherm in het voertuig vastgezet wordt, zonder dat er iets in het voertuig vastgeschroefd moet worden. Het kunststofscherm, dat eenvoudig gedesinfecteerd kan worden, beschermt de chauffeur en de passagiers effectief tegen verspreiding van het COVID-virus. Inmiddels is op de vinding een wereldwijd octrooi aangevraagd.

“We hebben deze schermen speciaal ontwikkeld voor de toepassing in voertuigen”, licht Jan van de Weerd van Buitink Technology toe, “omdat daar in de markt nu een enorme behoefte aan bestaat. Denk bijvoorbeeld aan taxi’s, personenvervoer in bussen, aan autobedrijven, die proefritten met passagiers willen maken of aan bergingsbedrijven, die auto’s en hun passagiers bij pech ophalen. En zo kun je nog veel meer toepassingen voor de professionele markt bedenken. Ook voor particulieren, die regelmatig passagiers in hun auto vervoeren, biedt het scherm extra bescherming.” Buitink levert schermen voor de afscheiding tussen de chauffeur en het passagiersgedeelte, maar ook voor de afscheiding tussen de chauffeur en de bijrijder.

“Het autoscherm sluit de ruimte niet 100 procent af”, verduidelijkt Jan van de Weerd, “maar biedt effectief bescherming in een omgeving waar een afstand van 1,5 meter niet altijd haalbaar is. Dankzij de schermen kunnen bedrijven die personen vervoeren, hun werkzaamheden sneller hervatten. Passagiers voelen zich veiliger, omdat direct onderling contact in het voertuig voorkomen wordt. De schermen laten zien, dat je de klant serieus neemt.”

De autoschermen zijn door Buitink Technology voor een grote reeks modellen en typen voertuigen ontwikkeld. “We gaan uit van de binnenafmetingen van een auto en maken een stevig opblaasbaar buisframe, dat het scherm in de cabine vastzet. Het opblaasbare frame kan eenvoudig met een fietspomp of een compressor worden opgepompt. Met een aantal aanvullende banden wordt het scherm vervolgens aan een aantal vaste punten zoals de achteruitkijkspiegel, stoelen of hoofdsteunbeugels vastgezet. Als klanten de informatie over de auto (kenteken, merk, model, bouwjaar) doorgeven, kunnen we meteen zien of er al een standaard BICS®-scherm voor dit model auto beschikbaar is. Voor speciale voertuigen met afwijkende afmetingen kunnen we een passend scherm ontwikkelen. De afmetingen van de cabine kunnen met behulp van een tekening op onze website eenvoudig doorgegeven worden.” Buitink kan de autoschermen in principe over de hele wereld leveren. Een scherm weegt gemiddeld 2 kilo en past in een pakketje van slechts 20x20x30 cm.

De Buitink Inflatable Car Screens zijn gemaakt van een sterke, flexible kunststof, die goed geluiddoorlatend is. De code voor een pintransactie kan door de folie heen ingetypt worden, maar de folie is toch slagvast. De schermen worden bij Buitink Technology in Duiven ontworpen en geproduceerd. Voor de nieuwe productielijn zijn speciale machines aangeschaft. De naden van het scherm worden bijvoorbeeld niet gelijmd maar gelast, waardoor de constructie zeer robuust is. Op het ontwerp van de autoschermen is inmiddels wereldwijd patent aangevraagd.

Behalve de autoschermen levert Buitink Technology ook flexibele hangschermen van brandveilige ETFE-folie en staande schermen voor balies, de kantooromgeving, horeca, kapperszaken, fitnesscentra en andere ruimtes, waar personen op relatief korte afstand van elkaar actief zijn.

Meet informatie is te vinden op de website van Buitink Technology: www.buitink-technology.com.

Alternate text

Laatste van Buitink Technology
William van de Rotten nieuwe algemeen directeur Hands on

QuandaGo en Spitch gaan partnership aan en bieden een gecombineerde oplossing voor selfservice op basis van spraakherkenning