Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

Opcenter APS gebruikt data vanuit de werkvloer om tot een slimmere en efficiëntere planning van het productieproces te komen

Eindhoven, 11 augustus 2020Siemens Digital Industries Software levert sinds kort planningsoplossingen voor de industriële componentendivisie van technisch dienstverlener Batenburg Techniek. Met de Opcenter APS-software van Siemens is Batenburg in staat zijn planning en productie op de werkvloer beter en efficiënter te maken.

Siemens implementeerde als eerste het planningsgedeelte van de APS (Advanced Planning and Scheduling) software, met plannen om later ook andere modules van het softwarepakket toe te voegen. De software verzamelt data uit het volledige productieproces en gebruikt die om tot een zo efficiënt mogelijke productieplanning te komen. De automatisering van de planning biedt Batenburg direct een goede return on investment, omdat hierdoor een aanzienlijke efficiëntie verbetering gerealiseerd kan worden. Een verlaging van de kosten leidt tot een margeverbetering en zo, uiteindelijk, tot meer winst.

De implementatie van de eerste APS-module ‘Advanced Planning’ vormt waarschijnlijk een opstap naar een grotere digitaliseringslag voor Batenburg. In een later stadium wordt niet alleen de planning aan de hand van de software gemaakt, de software gaat ook onmiddellijke inzage in de productieprocessen bieden, en de gegenereerde data automatisch terugkoppelen aan de software. Zo kunnen klantorders beter worden gemonitord, maar kan bijvoorbeeld ook de logistieke planning worden geoptimaliseerd.

Patrick Fokke, Country Director of Sales bij Siemens: “Wij zijn trots op het vertrouwen dat Batenburg in onze producten en diensten laat zien. Met deze samenwerking tonen we aan dat onze oplossingen niet alleen geschikt zijn voor grote corporates, maar dat ook middelgrote bedrijven direct een positieve impact realiseren bij de implementatie ervan. Batenburg legt met deze stap in digitalisering, denken wij, de fundering voor een organisatie die zo groot kan worden als ze maar wil. Wij willen hen ondersteunen gedurende het hele traject.”

Gert-Jan de Waard, Managing Director Industrial Components bij Batenburg Techniek: “Toen wij op zoek gingen naar een oplossing om onze planning te automatiseren, wilden wij gewoon het beste dat beschikbaar is. Uit verschillende partijen kozen wij voor Siemens, omdat zij ons lieten zien wat de implementatie van de APS-module ons direct op zou leveren. Wij zijn vooral onder de indruk van de kwaliteit die Siemens gedurende het hele traject liet zien, en van de kennis die zij van A tot Z in huis hebben. Met deze stap, maar ook door in de toekomst nog méér in onze planning en logistiek te digitaliseren, nemen we een voorsprong op veel andere bedrijven die nog niet zo ver zijn."

Batenburg Techniek NV is een technisch dienstverlener in de smart industrie. Verdeeld over drie divisies heeft het bedrijf zo’n 1000 medewerkers. Het bedrijf richt zich op het slimmer, veiliger en duurzamer maken van de maakindustrie, teelt en vastgoedexploitatie voor klanten in de industrie en infrastructuur. De divisie Industriële Componenten levert slimme oplossingen in componenten en complete producten voor de maakindustrie en de energie-infrastructuur.

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail:siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms
Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders