www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

Opcenter APS gebruikt data vanuit de werkvloer om tot een slimmere en efficiëntere planning van het productieproces te komen

Eindhoven, 11 augustus 2020Siemens Digital Industries Software levert sinds kort planningsoplossingen voor de industriële componentendivisie van technisch dienstverlener Batenburg Techniek. Met de Opcenter APS-software van Siemens is Batenburg in staat zijn planning en productie op de werkvloer beter en efficiënter te maken.

Siemens implementeerde als eerste het planningsgedeelte van de APS (Advanced Planning and Scheduling) software, met plannen om later ook andere modules van het softwarepakket toe te voegen. De software verzamelt data uit het volledige productieproces en gebruikt die om tot een zo efficiënt mogelijke productieplanning te komen. De automatisering van de planning biedt Batenburg direct een goede return on investment, omdat hierdoor een aanzienlijke efficiëntie verbetering gerealiseerd kan worden. Een verlaging van de kosten leidt tot een margeverbetering en zo, uiteindelijk, tot meer winst.

De implementatie van de eerste APS-module ‘Advanced Planning’ vormt waarschijnlijk een opstap naar een grotere digitaliseringslag voor Batenburg. In een later stadium wordt niet alleen de planning aan de hand van de software gemaakt, de software gaat ook onmiddellijke inzage in de productieprocessen bieden, en de gegenereerde data automatisch terugkoppelen aan de software. Zo kunnen klantorders beter worden gemonitord, maar kan bijvoorbeeld ook de logistieke planning worden geoptimaliseerd.

Patrick Fokke, Country Director of Sales bij Siemens: “Wij zijn trots op het vertrouwen dat Batenburg in onze producten en diensten laat zien. Met deze samenwerking tonen we aan dat onze oplossingen niet alleen geschikt zijn voor grote corporates, maar dat ook middelgrote bedrijven direct een positieve impact realiseren bij de implementatie ervan. Batenburg legt met deze stap in digitalisering, denken wij, de fundering voor een organisatie die zo groot kan worden als ze maar wil. Wij willen hen ondersteunen gedurende het hele traject.”

Gert-Jan de Waard, Managing Director Industrial Components bij Batenburg Techniek: “Toen wij op zoek gingen naar een oplossing om onze planning te automatiseren, wilden wij gewoon het beste dat beschikbaar is. Uit verschillende partijen kozen wij voor Siemens, omdat zij ons lieten zien wat de implementatie van de APS-module ons direct op zou leveren. Wij zijn vooral onder de indruk van de kwaliteit die Siemens gedurende het hele traject liet zien, en van de kennis die zij van A tot Z in huis hebben. Met deze stap, maar ook door in de toekomst nog méér in onze planning en logistiek te digitaliseren, nemen we een voorsprong op veel andere bedrijven die nog niet zo ver zijn."

Batenburg Techniek NV is een technisch dienstverlener in de smart industrie. Verdeeld over drie divisies heeft het bedrijf zo’n 1000 medewerkers. Het bedrijf richt zich op het slimmer, veiliger en duurzamer maken van de maakindustrie, teelt en vastgoedexploitatie voor klanten in de industrie en infrastructuur. De divisie Industriële Componenten levert slimme oplossingen in componenten en complete producten voor de maakindustrie en de energie-infrastructuur.

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail:siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens Nederland N.V.
Siemens levert planningsmodule aan Batenburg Techniek

De vier belangrijkste IoT-pijlers voor fabrikanten om kansen van Industry 4.0 te benutten

MindSphere (Siemens) benoemd tot leider industriële IoT-softwareplatforms
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
Siemens Nederl.. contact

Logo Siemens Nederland N.V.

info@siemens.nl
  www.siemens.nl

Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Offorte
Logo AtMost
Logo SoftApp BV
Logo QuandaGo
Logo DATPROF
Logo Avaap
Logo Fastbyte
Logo Leadgate Europe
Logo Xdroid
Logo Qualogy
Logo NewChannel
Logo QuandaGo
Logo Salure
Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.