ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Halfjaarcijfers 2020: Ctac houdt omzet op peil en boekt licht hoger resultaat ondanks Covid-19

’s-Hertogenbosch, 10 augustus 2020 – Business & Cloud Integrator Ctac N.V. (Ctac) (Euronext Amsterdam: CTAC) maakt de halfjaarcijfers over 2020 bekend.

Hoofdpunten
  • Netto-omzet stijgt met 2,7% naar € 42,5 miljoen door acquisitie Purple Square; omzetstijging gedrukt door terughoudendheid van klanten in retail sector
  • Bedrijfsresultaat voor afschrijvingen neemt toe met 9,4% naar € 3,5 miljoen; inclusief € 0,8 miljoen aan herstructureringslasten (H1 2019: € 0,9 miljoen)
  • Nettoresultaat stijgt licht naar € 0,6 miljoen (H1 2019: nihil)
  • Sterkere focus op cash en werkkapitaal naar aanleiding van Covid-19 leidt tot positieve netto kasstroom van € 7,2 miljoen (H1 2019: € 1,8 miljoen negatief)
  • Terughoudendheid ten aanzien van investeringsbereidheid zichtbaar binnen retail en wholesale sector
  • Verwachting 2020: onder voorbehoud van bijzondere exogene omstandigheden en op basis van de omvang en de kwaliteit van de orderportefeuille verwacht Ctac bij een licht hogere omzet een hogere EBITDA te realiseren over 2020.
Henny Hilgerdenaar, Chief Executive Officer van Ctac:
“We zijn trots op onze medewerkers die veelal vanuit huis een hoge mate van flexibiliteit hebben getoond en hard werken om onze klanten te ondersteunen in deze ongekende tijden. Door hun inzet hebben we klanten goed kunnen bedienen, is onze omzet licht gestegen en de winstgevendheid verbeterd.

Onze resourcing en cloud activiteiten lieten een stabiele performance zien. Door de exponentiële toename van thuiswerken was er in het afgelopen halfjaar meer vraag naar het borgen van een goedwerkende, veilige en efficiënte IT-infrastructuur. Tegelijkertijd was er ook meer terughoudendheid bij klanten met betrekking tot investeringen in IT, met name in de retail sector. Zonder de overname van Purple Square zou onze omzet licht zijn gedaald. Inmiddels zien we dat de omzet in de retail sector zich weer voorzichtig herstelt richting normale niveaus.

België laat daarbij een min of meer vergelijkbaar beeld zien met Nederland. Ook daar is de omzet en het resultaat in tweede kwartaal lager en merken we dat de omzetniveaus inmiddels weer aantrekken. Het verloop van het virus, en de economische gevolgen ervan op de diverse sectoren waarin we actief zijn, blijft op dit moment echter nog onzeker.

Om onze positionering verder te verbeteren zijn we in het eerste halfjaar gestart met de opschoning van ons productportfolio, waarbij we meer focus aanbrengen op onze belangrijkste producten en diensten. Deze opschoning zal conform planning in de loop van het tweede halfjaar worden voltooid. Daarnaast maken we goede progressie met ons microservices gedreven hybrid channel platform, waarmee we IT-diensten omzetten in oplossingen om deze meer schaalbaar te maken. Ook zullen we blijven investeren in eigen IP-producten.

Op basis van de veerkracht die we in een zeer uitdagend eerste halfjaar hebben laten zien en gelet op de omvang en kwaliteit van de huidige orderportefeuille verwachten we, onvoorziene omstandigheden voorbehouden, over 2020 een hogere omzet en een hogere EBITDA te realiseren dan in 2019.”

Pieter-Paul Saasen, Chief Financial Officer van Ctac:
“Direct na de Covid-19 uitbraak hebben we maatregelen genomen om de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers te borgen en onze klanten zo goed mogelijk bij te kunnen staan in deze ook voor hen zeer uitdagende tijden. Ook hebben we direct een aantal acties ingezet met een focus op cash en werkkapitaal, onder meer door uitgestelde belastingbetalingen en kostenbesparingen. In het eerste halfjaar hebben deze acties onder meer geleid tot een afbouw van het aantal indirecte medewerkers, een sterk positieve netto kasstroom en een verdere versteviging van onze financiële buffer die ons onder deze onzekere omstandigheden meer flexibiliteit biedt. Naar het einde van het boekjaar verwacht Ctac een afbouw van de uitgestelde belastingbetalingen en een positieve kasstroom voor het gehele boekjaar.”
Laatste van Ctac N.V.
Ctac rondt overname meerderheidsbelang in Oliver IT af

Ctac beëindigt activiteiten in Frankrijk

Ctac migreert SAP-omgeving en werkplekken van BrandLoyalty naar Azure Cloud
Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+

Logo LVTPR

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense