www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Whizpr

Organisaties kiezen VMware Digital Workspace-oplossingen om remote-werken mogelijk te maken

• VMware kondigt nieuwe werkplekoplossingen aan om bedrijven te helpen werknemers weer veilig te laten werken op kantoor en een verbeterde kantoorervaring mogelijk te maken
  • VMware Horizon 8 biedt flexibiliteit voor de toekomstige workforce door gebruik te maken van hybrid-cloud scale en unieke integraties met andere VMware-technologieën
Utrecht, 7 augustus 2020 – Medewerkers gaan langzaam aan terug naar kantoor, maar de COVID-19-pandemie heeft de manier van werken richting de toekomst blijvend veranderd. Het is nu normaal om op elke locatie en remote te kunnen werken. Daarom introduceert VMware nieuwe, uitgebreide mogelijkheden waarmee bedrijven hun flexibiliteit kunnen verbeteren, zodat ze klaar zijn voor de gedistribueerde, hybride workforce van de toekomst. Het gaat om een reeks nieuwe werkplekoplossingen en nieuwe features in VMware Workspace ONE Intelligent Hub, speciaal ontworpen om klanten te helpen werknemers veilig terug naar kantoor te laten komen. VMware introduceert ook verbeteringen aan zijn virtual desktop infrastructure (VDI)-platform VMware Horizon 8, een moderne, toekomstgerichte oplossing voor veiligere levering en beheer van virtuele desktops en applicaties in de hybrid cloud.

"Remote werken mag niet langer als een luxe worden gezien, het is noodzakelijk. Remote werken heeft er in feite voor gezorgd dat persoonlijke connecties zijn verbeterd, werving van personeel eenvoudiger is en bedrijven zich sneller aan kunnen passen. En technologie heeft ervoor gezorgd dat we de manier waarop we werken naadloos kunnen aanpassen", aldus Boudewijn Aelbers, Director Solution Engineering Benelux bij VMware. "Onze aankondigingen over oplossingen voor de vernieuwde werkplek met Workspace ONE Proximity en Workspace ONE Campus, samen met de lancering van het eerste moderne platform voor virtuele desktops en apps, zijn strategisch en bedrijfskritisch voor de gedistribueerde workforce. Het feit dat klanten kiezen voor onze oplossingen bevestigt onze toewijding om aan de behoeften van klanten te voldoen, terwijl zij zich aanpassen aan de nieuwe norm."

VMware kondigt nieuwe werkplekoplossingen aan voor de workforce van de toekomst
Om aan de behoeften van de moderne workforce te voldoen, biedt VMware een reeks nieuwe werkplekoplossingen, mogelijk gemaakt door het Workspace ONE-platform. Het gaat om twee nieuwe privacygerichte mobiele applicaties – VMware Workspace ONE Proximity* en VMware Workspace ONE Campus*. Deze zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat VMware-klanten de kantoorervaring van de toekomst kunnen bieden.

Met Workspace ONE Proximity kunnen klanten werknemers helpen terug te keren naar kantoor door gebruik te maken van Bluetooth Low Energy (BLE)-beacons. Deze geven werknemers inzicht in mogelijke blootstelling, brengen collega’s op de hoogte van veranderende omstandigheden en helpen bij het achterhalen van locaties en interacties binnen een kantoor. Workspace ONE Campus maakt gebruik van dezelfde beacon-infrastructuur voor het reserveren van bureaus en vergaderzalen en om bewegwijzering te ondersteunen, waardoor de toekomstige werkplekervaring wordt verbeterd. Door deze nieuwe werkplekoplossingen te implementeren, kunnen organisaties de infrastructuur die ze al hebben, gebruiken om belangrijke zaken rond de heropening van het kantoor en toekomstige werkplekinitiatieven te ondersteunen, zoals:
  • Zelfrapportage en automatische omgevingsmeldingen
  • Tools die werknemers helpen hun locatie te onthouden
  • Beheerinzicht in plekken die goed gereinigd moeten worden
  • Bezettingslimieten en fysieke distancing
  • Omni-channel communicatiestrategieën
  • Digitale badge voor toegang, kiosken, printen en meer
  • Reserveren van bureaus en vergaderruimtes
  • Kantoornavigatie
VMware heeft de Workspace ONE-infrastructuur getest en geïmplementeerd middels nauwe samenwerking met interne multidisciplinaire teams die werknemers veilig terug naar kantoor moeten brengen. De teams hebben tijdens dit proces voortdurend kunnen leren en de oplossingen kunnen aanpassen aan de complexe, veranderende behoeften van grote organisaties wereldwijd.

Een modern leveringsplatform voor desktops en applicaties
Nu werknemers wereldwijd steeds meer remote werken vanwege de pandemie, hebben ze snelle en veiligere toegang nodig tot bedrijfsmiddelen. VMware introduceert Horizon 8, ontworpen om IT-teams te helpen bij het efficiënter beheren en eenvoudiger schalen van de levering van virtuele desktops en applicaties vanaf één control plane in public en private clouds. In tegenstelling tot oudere VDI-producten biedt VMware Horizon 8 IT-teams Instant Clone-technologie die snel zorgt voor volledig uitgeruste, gepersonaliseerde virtuele desktops en applicaties, aangedreven door integratie met VMware vSphere-technologie. Het moderne platform vereenvoudigt en automatiseert Day Two management van afbeeldingen, applicaties, profielen en beleid door gebruik te maken van VMware App Volumes en Dynamic Environment Manager-technologieën. Zo kunnen IT-teams tijd besparen en kosten verlagen. VMware Horizon 8 introduceert verschillende nieuwe mogelijkheden, waaronder:
  • Uitgebreide hybrid en multi-cloud implementatieopties: Klanten kunnen gebruikmaken van de cloud(s) van hun keuze om VDI- en applicatiemogelijkheden te leveren op een beheerde infrastructuur, snel te schalen en workloads in te richten met het VMware Horizon-platform. Ondersteuning voor VMware Horizon on Google Cloud, VMware Engine en VMware Horizon on VMware Cloud on Dell EMC is nu beschikbaar. Ondersteuning voor VMware Horizon on Azure VMware Solution (AVS) zal naar verwachting beschikbaar zijn wanneer die service algemeen beschikbaar is. Al deze VMware Cloud Verified-services zijn gebouwd op VMware Cloud Foundation, waardoor VMware Horizon-klanten hun VMware-expertise en investeringen kunnen blijven benutten.
  • Nieuwe Instant Clone-mogelijkheden: Instant Clone Smart Provisioning helpt IT direct instant clones aan te bieden zonder dat een bovenliggende VM nodig is. Hierdoor komen meer geheugenbronnen vrij en het aantal desktops per host wordt verhoogd, waardoor VDI- en published applicatiekosten worden verlaagd. Andere Instant Clone-innovaties zijn dynamische pooluitbreiding en elastische DRS om snel de vraag op of af te schalen in public en private clouds die VMware Horizon hosten. Bijvoorbeeld met VMware Cloud on AWS, om te voorzien in dringende behoeften om de gedistribueerde workforce te ondersteunen.
  • VMware Horizon REST API’s: Nieuwe RESTful API’s helpen bij het automatiseren van de uitgebreide mogelijkheden die beschikbaar zijn in VMware Horizon 8, zoals monitoring, rechten en gebruikers- en machinebeheer. IT kan gemakkelijk communiceren met VMware Horizon 8 voor extra flexibiliteit, het verspreiden van en toegang krijgen tot informatie en het snel moderniseren van services.
  • Unified Communications & Collaboration Support: De vraag naar samenwerkingstools ter ondersteuning van gedistribueerde workforces is toegenomen. VMware Horizon biedt nu een geoptimaliseerde ervaring voor Microsoft Teams video en audio − naast Zoom en Cisco Webex − die zorgt voor verbeterde productiviteit en een betere gebruikerservaring met virtuele desktops.
  • Linux-gehoste applicaties: Linux-applicaties kunnen nu rechtstreeks vanaf een Linux-server in het VMware Horizon-platform worden gezet, waardoor de kosten voor licenties van andere besturingssystemen worden verlaagd.
Klanten die gebruikmaken van VMware Horizon 8 kunnen hetzelfde beheerpaneel gebruiken om hybrid-omgevingen te implementeren en beheren, tot aan VMware Horizon Cloud on Microsoft Azure, een van de desktop-as-a-service-oplossingen van VMware. VMware Horizon Cloud on Microsoft Azure ondersteunt de features van Microsoft Windows Virtual Desktop, inclusief Windows 10 Enterprise multi-session en onlangs toegevoegde ondersteuning voor VMware App Volumes. Hierdoor kunnen klanten een applicatie één keer packagen en deze op elk VMware Horizon-platform implementeren. Dit verkleint de omvang en complexiteit van base images, wat IT-teams tijd en kosten bespaart. Bovendien betekent cross-platformintegratie dat klanten middelen kunnen consolideren en beheer kunnen vereenvoudigen.

VMware Horizon 8 helpt IT-teams veiligere virtuele werkruimten te leveren die hun netwerk beschermen en ze kunnen tegelijkertijd de beste digital workspace-ervaring leveren aan alle desktops en applicaties. Door VMware Workspace ONE Access te gebruiken, kan IT de identiteit van de eindgebruiker vaststellen en verifiëren met behulp van ingebouwde multi-factor authenticatie. Dit is de basis van voorwaardelijk toegangsbeleid voor virtuele VMware Horizon-desktops en -applicaties. Extra beveiligingsfeatures van VMware-technologieën in het hele netwerk, zoals NSX Advanced Load Balancer (Avi Networks) en VMware SD-WAN by VeloCloud, kunnen worden gebruikt door VMware Horizon. Met next-gen endpoint-bescherming van VMware Carbon Black kan IT geavanceerde aanvallen voorkomen, detecteren en erop reageren − mét een cloud-native platform dat virtuele VMware Horizon-desktops en -applicaties ondersteunt. Deze intrinsieke beveiligingselementen zorgen voor een zero-trust security-model dat toegang beschermt tot virtuele desktops en applicaties in public en private clouds.

"Klanten van VMware zijn zeer te spreken over de waarde die ze krijgen door gebruik te maken van de VMware Horizon-oplossing als onderdeel van het algehele softwaregedefinieerde datacenterplatform van hun bedrijf", zegt Shannon Kalvar, IT service management en client virtualisation voor IDC, in een IDC MarketScape-rapport getiteld Worldwide Virtual Client Computing 2019–2020 Vendor Assessment. "Door fysiek apparaatbeheer (inclusief pc’s, Chromebooks en telefoons), digital workspace creatie/activiteiten en de client workspace security samen te brengen in het platform is het aantrekkelijk voor klanten die er al in hebben geïnvesteerd."

Beschikbaarheid
VMware Workspace ONE Proximity bevindt zich momenteel in bètaversie en meer informatie over VMware Workspace ONE Campus zal in de komende maanden naar buiten worden gebracht. VMware Horizon 8 is naar verwachting beschikbaar in VMware’s Q3 FY21, eindigend op 30 oktober 2020.
* Disclaimer: het VMware Workspace ONE Proximity-bètaprogramma staat open voor geselecteerde klanten. Informatie over VMware Workspace ONE Campus zal in de komende maanden naar buiten worden gebracht. Er is geen verplichting dat deze features algemeen beschikbaar zullen worden gemaakt.

Over VMware
VMware-software stuurt wereldwijd complexe digitale infrastructuren aan. Het cloud-, netwerk- en beveiligingsaanbod en digital workspace-portfolio bieden klanten wereldwijd een dynamische en efficiënte digitale basis, ondersteund door een uitgebreid ecosysteem van partners. VMware, met het hoofdkantoor in Palo Alto, Californië, streeft ernaar een ‘force for good’ te zijn; van baanbrekende innovaties tot wereldwijde impact. Ga voor meer informatie naar https://www.vmware.com/company.html

VMware
Ron Grevink