www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 44 dagen geleden)
PR: CFF Communications

Oracle Cloud VMware-oplossing nu beschikbaar in alle wereldwijde regio's en in Oracle Dedicated Region Cloud@Customer

Levert ondersteuning voor schaalproductie VMware workloads in een door de klant gecontroleerde huurovereenkomst

UTRECHT - 6 augustus 2020 - Voortbouwend op de lancering van Oracle Cloud@Customer eerder deze maand, zet Oracle een volgende stap om flexibiliteit en schaalgrootte te leveren die klanten helpen, waar ze zich ook bevinden in hun cloud-transformatie. Vandaag kondigde Oracle de beschikbaarheid aan van Oracle Cloud VMware Solution, een dedicated, cloud-native VMware-gebaseerde omgeving die bedrijven in staat stelt om hun productie VMware-workloads eenvoudig te verplaatsen naar Oracle Cloud Infrastructure. Oracle Cloud VMware Solution biedt klanten dezelfde ervaring in de cloud als in on-premise datacenters. Bovendien is de oplossing naadloos integreerbaar met Oracle's tweede generatie cloudinfrastructuur. Oracle Cloud VMware Solution is nu beschikbaar in alle publieke regio's en in Dedicated Region cloud instances van klanten.

Oracle Cloud VMware Solution geeft klanten volledige toegang tot en controle over hun VMware-omgeving, zonder beperkingen, om productiebedrijfsapplicaties in de cloud te draaien. Naast de integratie met Oracle Autonomous Database en andere Oracle Cloud-diensten biedt de oplossing klanten op unieke wijze controle over de gebruikte versies van vSphere, beveiligingstools en automatiseringsdiensten. Klanten kunnen ook bestaande Oracle-apps en -databases die op vSphere draaien, migreren naar Oracle Cloud VMware Solution om te profiteren van de schaalbaarheid en economische voordelen van de cloud. Klanten kunnen nu de kernfuncties en -mogelijkheden van VMware Cloud Foundation op Oracle Cloud Infrastructure gebruiken en implementeren, terwijl ze dezelfde VMware-standaardtools gebruiken om hun omgeving te upgraden, te patchen en te tunen, zodat productie kan worden ingezet voor essentiële workloads.

"Entel heeft meer dan 60 productieapplicaties gemigreerd naar Oracle Cloud Infrastructure, inclusief onze klantenbetrokkenheid-, business intelligence- en risicomanagementsystemen, die essentieel zijn voor onze missie", aldus Helder Branco, chief technology officer van Entel. "We hebben een sterk technisch team, waaronder veel VMware-experts, dus een beheerde VMware-service is niet nuttig. We hebben administratieve toegang nodig tot de VMware-software, zodat we de controle over elk aspect van de omgeving kunnen behouden. Oracle Cloud VMware Solution biedt mijn team exact dezelfde ervaring die ze hadden in het datacenter, maar met cloudelasticiteit en toegang tot Oracle Cloud-diensten, wat een snel, eenvoudig en kosteneffectief pad biedt om onze VMware-gebaseerde applicaties te migreren naar de cloud. Als gevolg daarvan zijn de prestaties drastisch toegenomen, is de downtime bijna nul en hebben we een daling van 50 procent gezien in het aantal klantenservicetickets".

Oracle Cloud VMware Solution is VMware Cloud Verified, wat klanten het vertrouwen geeft dat ze de volledige set VMware-mogelijkheden gebruiken, met consistentie, prestaties en interoperabiliteit voor hun VMware-workloads. De dienst is gebaseerd op VMware Cloud Foundation om VMware vSphere, NSX, vSAN en geïntegreerd beheer aan te bieden, en een drie-node-computecluster dat kan worden opgeschaald tot 64 nodes per cluster en meerdere clusters in dezelfde omgeving. Met volledige toegang tot de onderliggende host- en VMware-omgeving kunnen klanten gebruik maken van belangrijke diensten die niet beschikbaar zijn op andere publieke clouds, zoals VMware Host Client voor ESXi-beheer. Naast volledige controle over hun VMware-service krijgen klanten toegang tot meer dan 50 Oracle Cloud-diensten die onder meer computing, netwerken en opslag omvatten, alsook Containers, Kubernetes en Digital Assistants die de modernisering en ontwikkeling van applicaties ondersteunen.

"We zijn verheugd om onze gezamenlijke klanten toegang te bieden tot een Oracle VMware-gecertificeerde cloud-oplossing die de vertrouwde on-premise-ervaring repliceert, die nu ook beschikbaar is in een wereldwijde, hypergeschaalde publieke cloud", zegt Clay Magouyrk, executive vice president van Oracle Cloud Infrastructure. "Nu kunnen klanten eenvoudig VMware vSphere workloads migreren naar Oracle Cloud Infrastructure en profiteren van de prestaties en beveiliging ervan, terwijl ze op Oracle vertrouwen voor volledige ondersteuning en diensten".

"Het bouwen van nieuwe digitale diensten. Het schalen van bedrijfsessentiële apps. Het inschakelen van personeel op afstand. Applicaties vormen de kern van deze uitdagingen en de hybride cloud opent de deur naar kosteneffectieve schaalbaarheid, flexibiliteit en modernisering van bedrijfsapplicaties", aldus Mark Lohmeyer, senior vice president en general manager, Cloud Services Business Unit bij VMware. "Door middel van consistente VMware-infrastructuur en -operaties stelt Oracle Cloud VMware Solution onze gezamenlijke klanten in staat om bedrijfsapplicaties te migreren en te moderniseren, en de workload naadloos te verplaatsen tussen on-premise omgevingen en Oracle Cloud, allemaal met toegang tot Oracle's volledige portfolio van clouddiensten”.

Oracle Cloud VMware Solution Highlights:
  • Gemakkelijke migratie – Verplaats VMware-workloads naar Oracle Cloud zonder dat VMware-gebaseerde applicaties aan te passen. Vermijd inspanningen om applicaties te porteren, code te herschrijven of configuratieverschillen op te lossen.
  • Geleverd in de IT-infrastructuur van de klant – Klanten hebben volledige controle over de toegangs- en beheerdiensten.
  • Uniforme commerciële voorwaarden – Eén contract voor alle diensten en kan worden gebruikt om bestaande universele commerciële verbintenissen na te komen.
  • Unified support - Oracle biedt one stop support voor de gehele infrastructuur, inclusief VMware service support.
  • Geen omscholing nodig – Maak gebruik van bestaande vaardigheden van tools die organisaties al op locatie gebruiken, zoals vSphere, vCenter, ESXi, vSAN en NSX
  • VMware uitbreiden naar de cloud - Configureer een cloudomgeving die past bij de on-premises en hou ze gesynchroniseerd. Oracle ondersteunt vSphere versies 6.5 en 6.7.
  • Gebruik Vmware gevalideerde oplossingen – Directe ondersteuning voor duizenden VMware-Ready applicaties en tools, waaronder populaire externe beheertools.
  • Rampherstel waar nodig - Vermenigvuldig of maak back-ups in een commerciële of overheids-Oracle Region over de hele wereld.
  • Volledige controle – Volledige administratieve controle over de VMware-omgeving bij de klant, zoals versiecontrole van vSphere, toegang tot de host-besturingssystemen en alle andere on-premise administratieve rechten.
  • Krachtige hardware – ‘Compute instances’ bieden klanten 156 cores in 3 nodes om mee te beginnen, en schalen naar 64 nodes per cluster over meerdere clusters, wat een bedrijfsschaal oplevert die nodig is voor VMware-oplossingen in de cloud
De Oracle Cloud VMware Solution wordt verkocht door Oracle en haar partners. Oracle-klanten gebruiken de nieuwe oplossing met behulp van hun bestaande Universal Credits, wat resulteert in één enkele uniforme factuur. Klanten kunnen VMware vCenter gebruiken om zowel hun on-premise clusters als Oracle Cloud-gebaseerde SDDC's te beheren via één enkel platform. Klanten implementeren deze nieuwe oplossing in dezelfde wereldwijde cloud-regio's en binnen dezelfde virtuele cloud-netwerken die gebruikt worden om een Oracle Cloud-dienst te implementeren. Oracle Cloud VMware Solution is geschikt voor meerdere versies van VMware in dezelfde Oracle cloudomgevingen ondersteunt het echte applicatie-levenscyclusbeheer.

Wat klanten en partners zeggen over Oracle Cloud VMware-oplossing
"De toevoeging van VMware aan het voortdurend groeiende arsenaal aan standaardoplossingen van Oracle Cloud Infrastructure is weer een spannende stap voorwaarts", aldus Chris Pasternak, Global Oracle Cloud Infrastructure Lead van Accenture. "Nu hebben onze klanten nog een extra optie om snel Oracle-workloads te verplaatsen naar Oracle Cloud Infrastructure dankzij de eenvoud van tools zoals vMotion. Bovendien kunnen we, omdat dit een customer-managed service is, vooruitgang boeken met het patchen, upgraden en onderhouden van het VMware-domein volgens de voorwaarden van onze klanten. Dat maakt een enorm verschil."

"Actifio deelt duizenden klanten met zowel VMware als Oracle. Actifio's Multi-Cloud Copy Data Management voor Oracle Cloud VMware Solution biedt een naadloze manier om Resiliency, Mobility, Migration en Agility naar alle Oracle en VMware workloads te brengen, naast onze ondersteuning voor Oracle Exadata Cloud en Oracle Cloud Infrastructure", zegt Ranajit Nevatia, senior vice president en general manager Actifio GO bij Actifio. "Bedrijven kunnen blijven profiteren van Actifio's ‘data hergebruik’ mogelijkheden om snelle database klonen te leveren als test data voor DevOps, data warehouse, en business analytics. We zijn enthousiast over onze integratie en samenwerking met Oracle Cloud en VMware".

"We zijn blij dat we onze krachten kunnen bundelen met Oracle en VMware en dat we kritische data back-up en recovery ondersteuning kunnen bieden aan klanten die gebruik maken van hun Oracle Cloud VMware Solution", zegt Rahul Pawar, vice president, product management bij Commvault. "De belangrijkste voordelen van deze oplossing - gemak, schaalbaarheid, veiligheid en kosten - sluiten perfect aan bij de toonaangevende functies van onze producten, waardoor dit een winnende combinatie is voor klanten".

"Deloitte werkt samen met een aantal wereldwijde ondernemingen die VMware gebruiken om een grotere IT-flexibiliteit te bereiken, waarvan velen ook Oracle gebruiken om hun bedrijfskritische applicaties aan te drijven," zegt Jeffrey Davis, chief commercial officer, Oracle Business, Deloitte Consulting LLP. "De Oracle VMware-oplossing kan onze klanten een pad naar de cloud bieden dat de flexibiliteit biedt om een volledig VMware-aanbod te bouwen en te beheren dat draait op de cloudinfrastructuur van Oracle van de tweede generatie. Als Oracle's toonaangevende alliantie voor cloudinfrastructuur, kijkt Deloitte ernaar uit om klanten te helpen het tempo van de digitale transformatie te versnellen met deze nieuwe oplossing".

"RackWare is al lange tijd een VMware- en Oracle-partner, en we zijn verheugd om de Oracle Cloud VMware-oplossing in de Oracle Cloud-infrastructuuromgeving te ondersteunen", aldus Todd Matters, chief technology officer bij RackWare. "RackWare's Management Module (RMM)-platform biedt een complete oplossing voor migratie en disaster recovery, samen met de mogelijkheid om DR-testen te automatiseren. Met RMM kunnen origin machine instances gekloond, gerepliceerd en geplaatst worden in een grote verscheidenheid aan fysieke en cloudomgevingen. We hebben een lange geschiedenis van het ondersteunen van VMware-klanten met hun DR- en migratiebehoeften. Met de lancering van de Oracle Cloud VMware Solution zijn we verheugd om dezelfde voordelen te kunnen bieden aan het steeds groeiende Oracle-klantenbestand".

"Als leider in zowel VMware-back-up en -herstel als Cloud Data Management is het noodzakelijk dat we onze klanten ondersteunen bij hun hybride- en multicloudavonturen", zegt Dan Kogan, vice president product- en solutions-marketing bij Veeam. "We zijn verheugd om onze gezamenlijke klanten in staat te stellen hun VMware-workload op Oracle Cloud Infrastructure uit te breiden of te migreren, door samen te werken met Oracle en de Oracle Vmware Solution te ondersteunen. Klanten kunnen nu gebruik maken van één enkele oplossing voor gegevensbescherming, herstel, monitoring en ransomwarebescherming voor elke app en alle gegevens in elke cloud”.

"In maart hebben we Zerto 8.0 gelanceerd met de missie om overal IT bestendigheid te leveren. Een deel van die strategie is het verdiepen van de integratie met marktleidende publieke cloudproviders en we zijn verheugd om Oracle Cloud VMware Solution aan die lijst toe te voegen", aldus Gil Levonai, CMO en senior vice president van het product, Zerto. "Oracle Cloud VMware Solution biedt meer controle, flexibiliteit en cloud-integratie waar de industrie naar op zoek is en Zerto is verheugd om deel uit te maken van dat aanbod. Dit stelt onze klanten in staat om toegang te krijgen tot alle toonaangevende voordelen van Zerto's IT Resilience Platform – continue gegevensbescherming, best-in-class RPO's en RTO's voor herstelbaarheid, gegevensmigratie en meer –  ook op Oracle Cloud".

Bronnen
Over Oracle
De Oracle Cloud biedt een complete suite van geïntegreerde applicaties voor Sales, Service, Marketing, Human Resources, Finance, Supply Chain en Manufacturing, en hoog geautomatiseerde en veilige tweedegeneratie-infrastructuur, zoals de Oracle Autonomous Database. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), ga naar oracle.com

Handelsmerken
Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of haar dochterondernemingen. Andere namen kunnen handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Contactinformatie:
Julien Harbers
PR Manager Oracle BeNeLux
E: julien.harbers@oracle.com
Laatste van Oracle Nederland
Oracle lanceert Java 17

Rooskens Group kiest voor Oracle Transportation Management ter ondersteuning van snelle bedrijfsuitbreiding

Thomson Reuters rolt ONESOURCE Indirect Tax uit op Oracle Cloud Infrastructure met Oracle Autonomous Database
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials