Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Extreme Networks voorziet in veilige toegang tot virtuele medische en sociale diensten voor 1,5 miljoen burgers in Madrid

Madrid Digital Telehealth Network breidt toegang tot essentiële gezondheidsdiensten uit en garandeert zo veiligheid van patiënten en personeel

Amstelveen, 6 augustus 2020 – Extreme Networks, Inc., (Nasdaq: EXTR) een cloudgedreven netwerkbedrijf, maakt bekend dat de Community of Madrid’s Agency for Digital Administration (Madrid Digital) zijn draadloze-netwerkoplossingen heeft geïmplementeerd voor een verbinding tussen ziekenhuizen, verpleeghuizen en centra voor psychische klachten en beroepstherapie in de regio Madrid. Met het veilige, high-performance netwerk voorziet Madrid Digital 1,5 miljoen burgers van toegang tot virtuele medische en sociale diensten, inclusief videoconsulten. Zo biedt de organisatie moderne, digitale gezondheidszorg en worden personeel en patiënten beschermd tegen het risico op besmetting.

Bijna 17.000 zorg- en administratieve medewerkers verspreid over dertig locaties maken gebruik van het nieuwe netwerk. Het geeft toegang tot elektronische patiëntendossiers (EPD’s), biedt veilige communicatie met collega’s en patiënten via telehealth-diensten en geeft inzicht in de verzamelde data van verbonden medische apparaten, zoals bloeddrukmonitoren en elektrocardiogrammen. Het netwerk voorziet patiënten van de best mogelijke zorg en biedt:
  • Op de zorg toegespitste wifi-connectiviteit op dertig locaties: Met ExtremeSwitching™-technologie en hoog dekkende ExtremeWireless™-accesspoints voorziet het nieuwe, op de zorg toegespitste wifi-netwerk Madrid Digital-personeel en -administratie van veilige, high-performance connectiviteit op elke locatie van de medische en sociale diensten. Daardoor kan het personeel zich concentreren op de patiëntbehoeften.
  • High-performance en hoge beschikbaarheid: Extreme’s hoog dekkende wifi-oplossing – voor stabiele performance in de meest veeleisende omgevingen – laat Madrid Digital ononderbroken realtime voice-, video- en data-applicaties ondersteunen die een sleutelrol hebben in het succes van het digitale-gezondheidsinitiatief.
  • Geavanceerde inzichten en analytics: Extreme’s applicatie voor geavanceerde draadloze-netwerkanalytics en -inzicht geeft Madrid Digital toegang tot grote hoeveelheden data over het netwerkgebruik. Die data kan de organisatie omzetten in bruikbare inzichten om de netwerkperformance en gebruikerservaring te optimaliseren.
Daarnaast biedt gecentraliseerd netwerkmanagement Madrid Digital verschillende efficiency’s. De organisatie besteedt minder tijd aan het beheer van het netwerk en minder geld aan bijvoorbeeld de uitbesteding van de aanschaf en het beheer van servers.

Quotes

Javier Jimenez, Country Manager – Spanje, Extreme Networks
“De toekomst van medische en sociale diensten is digitaal en Madrid Digital doet er goed aan om te investeren in een op de zorg toegespitste, hoog dekkende wifi-oplossing om te voorzien in veilige telehealth-diensten. Wij zijn trots dat we de essentiële netwerkoplossingen kunnen leveren die nodig zijn om Madrid Digital te helpen moderne patiëntzorg op veilige en moeiteloze wijze te ontwikkelen voor 1,5 miljoen burgers.”

Carlos Alonso Sanz, Project Manager en Systems Engineer, Madrid Digital
“Dit strategische project is een goed voorbeeld van de geavanceerde digitale-transformatiestrategie die Madrid Digital promoot voor de sociale-zorgsector. We zijn erg blij met Extreme Networks samen te werken om die visie werkelijkheid te laten worden. Het project heeft al zijn doelstellingen behaald en de weg vrijgemaakt voor de implementatie van nieuwe infrastructuren en de creatie van nieuwe applicaties als antwoord op de groeiende vraag naar digitale diensten onder burgers en sociale-zorgprofessionals.”

Extra bronnen:
  • COVID-19 and Changes in Healthcare Blog
  • Extreme Networks Healthcare Solution Page
  • Remote Solutions to Extend Patient Care Solution Page
  • Healthcare IoT: Extending Beyond the Walls of the Hospital Blog
  • Digital Transformation – Healthcare Best Practices Webinar
  • ExtremeCloud™ IQ for Healthcare Solution Brief
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo en ExtremeCloud zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen.
Laatste van Extreme Networks
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Brusselse metro rijdt toekomst tegemoet met automatiseringsoplossingen van Extreme Networks