www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Bezoekers testen innovaties op Biergarten Paradigm in Groningen

Dit weekend testen bezoekers van Biergarten Paradigm op het voormalig Suikerunieterrein in Groningen een viertal prototypes van innovatieve startups. De ondernemers zijn geselecteerd door Innofest, dat startups doorgaans een testplek biedt op festivals en dat deze coronazomer in aangepaste vorm doet. Zo ook in de door de organisatoren van het elektronische muziekfestival Paradigm opgezette Biergarten. Daar testen de terrasgangers dit weekend een multi-inzetbaar crewshirt, composteerbaar bouwmateriaal, een frisdrank van microalgen en een platform voor veiliger uitgaan.

Normaal gesproken zouden komend weekend duizenden liefhebbers van elektronische muziek naar het voormalige Suikerunieterrein in Groningen komen voor Paradigm. Nu dit festival vanwege de coronamaatregelen niet doorgaat, organiseert het team van Paradigm deze zomer elke week van donderdag tot en met zondag een Biergarten. Innofest werkt al meerdere jaren samen met Paradigm en test komend weekend de volgende vier innovaties:

FemAlert - Veiliger uitgaan voor iedereen
FemAlert is een platform dat streeft naar veilig uitgaan voor iedereen. Op het platform is het mogelijk om op een laagdrempelige manier melding te maken van ongepast gedrag tijdens het uitgaan. Dit weekend hopen de ondernemers van FemAlert met zoveel mogelijk bezoekers in gesprek te gaan over hun initiatief. De startup is elke middag met een stand bij de bar aanwezig op het terrein. Ook kunnen bezoekers via een QR-code die op elke terrastafel te vinden is, aangeven met de bedenkers van het platform in gesprek te willen gaan. FemAlert is verbonden aan het Nationaal Regieorgaan Praktijkgericht Onderzoek SIA. Zij geven samen met Innofest projecten van hogescholen de kans om uit onderzoek voortgekomen innovaties in de praktijk te testen.

RefreshFUL – Frisdrank van microalgen
Microalgen absorberen CO2 op een meer efficiënte manier dan bomen en gebruiken geen schaarse landbouwgrond. Met dit uitgangspunt ontwikkelden de ondernemers van RefreshFUL een CO2-negatieve frisdrank van microalgen die je dit weekend in de Biergarten kan proeven. Op vrijdag-, zaterdag- en zondagmiddag deelt de startups samples en vragenlijsten uit bij de bar. Bezoekers kunnen de drank ook gewoon bestellen.

LeaseShirt – Multi-inzetbaar crewshirt
Crewshirts belanden na een festival of evenement vaak achterin de kast. Hergebruik van deze shirts bespaart daarom een hoop grondstoffen. Daarom ontwikkelden de oprichters van LeaseShirt een multi-inzetbaar festivalshirt: de crew van Biergarten Paradigm loopt dit weekend in de eerste versie rond. Naast de feedback van de crew hoopt de startup via een online enquête ook te horen wat bezoekers van hun product vinden.

Compost board – Biologisch afbreekbaar bouwen
Om de klimaatcrisis aan te pakken, zullen we meer en meer mét de natuur moeten samenwerken. Met die gedachte in het achterhoofd is ‘compost board’ ontwikkeld. Een materiaal dat vergelijkbaar is met hout, maar vanzelf afbreekt tot vruchtbare vezels voor de bodem. De timmerman van Paradigm ging voor het eerst met dit product aan de slag, en het resultaat is dit weekend in de Biergarten te zien.

***EINDE PERSBERICHT***

Over Innofest - Festival Driven Innovation
In een tijd van uitdagingen die grenzen en generaties overstijgen, zijn bedrijven nodig die zowel voor profit als voor purpose gaan. Als stimuleringsprogramma is Innofest een welkome springplank voor innovatieve ondernemers die impact willen maken. Door in een zo realistisch mogelijke setting te testen halen ondernemers cruciale feedback op om hun producten verder te ontwikkelen. Daarom geven we startups de kans hun prototypes te testen: zowel op festivals en living labs als online. Zo helpt Innofest ondernemers om succesvol de stap naar de markt te zetten, óók in een festivalloze zomer.
www.innofest.co
Laatste van Innofest
Startups testen duurzame innovaties op digitale editie Eurosonic Noorderslag

Campinggasten testen innovaties op Vlieland: van slim kookstel tot eetbare lepels

Bezoekers testen innovaties op Biergarten Paradigm in Groningen
Innofest contact

Logo Innofest

Innofest sociaal

Innofest tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales