www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: AxiCom

SailPoint en Proofpoint gaan samen de strijd aan tegen beveiligingsrisico's voor digitale werknemers

Amsterdam – Meer dan 90% van de huidige bedreigingen begint met een schijnbaar onschuldige e-mail. Daarom gaan SailPoint, leider in identiteitsbeheer, en Proofpoint, een toonaangevend cybersecurity- en compliance-bedrijf, een samenwerking aan om de gegevens en inbox van mensen te beschermen. Als onderdeel van deze samenwerking kunnen gezamenlijke klanten nu hun gebruikers met een verhoogd risico verder beschermen. Dit gebeurt door de juiste toegangsniveaus tot kritieke systemen en gegevens te kiezen en toe te passen. De veilige toegang tot gevoelige toepassingen en gegevens wordt nu meer dan ooit bedreigd door gerichte phishing-e-mails en malware-aanvallen.

“Hackers zijn als inbrekers. Als ze willen inbreken, doen ze dat ook. Als er eenmaal is ingebroken, staat de deur wagenwijd open, waardoor aanvallers veel schade kunnen aanrichten. CIO's en CISO's staan voor de uitdaging om beveiligingsprotocollen in te stellen om dit te voorkomen”, zegt Robert Herjavec, oprichter en CEO van Herjavec Group. “Bedrijven moeten prioriteit geven aan het investeren in cybersecurity en identiteitsoplossingen. Daardoor zijn ze beter toegerust om in real time actie te ondernemen om hun meest kwetsbare mensen te beschermen. Bovendien wordt hiermee de toegang die hackers hebben tot gevoelige gegevens beperkt. Identiteit is fundamenteel voor een beveiligingsprogramma, vooral door de ongekende snelheid waarmee de digitale transformatie plaatsvindt.”

Het SailPoint Predictive Identity-platform maakt gebruik van AI en biedt het belangrijke - en geautomatiseerde - inzicht in wie toegang heeft tot welke gevoelige gegevens en applicaties. En of die toegang al dan niet gerechtvaardigd is voor de functie van de desbetreffende persoon. Door dit platform te integreren met Proofpoints Targeted Attack Protection (TAP) ontstaat een krachtige combinatie die helpt om e-mailbedreigingen gericht op digitale werknemers sneller automatisch te detecteren, analyseren en blokkeren.

“Phishing-aanvallen zijn met 350% toegenomen tijdens de COVID-19-pandemie. SailPoint streeft ernaar om mensen op een veilige manier te verbinden met de applicaties die ze nodig hebben om hun werk thuis goed te kunnen doen. Een grote uitdaging in het huidige virtuele kantoor is weten wie de grootste kans loopt om te worden aangevallen. De meest kwetsbare persoon veilig houden is essentieel”, zegt Juliette Rizkallah, Chief Marketing Officer van SailPoint. “Om dit risico te beperken, stelt de integratie van SailPoint met Proofpoint bedrijven in staat om geavanceerde e-mailbedreigingen te detecteren en tegen te houden door automatisch de toegang aan te passen wanneer er eventueel gecompromitteerde accounts worden geïdentificeerd.”

De samenwerking tussen SailPoint en Proofpoint helpt ervoor te zorgen dat de toegang tot applicaties en gegevens die gevaar lopen automatisch wordt aangepast wanneer er risico's worden gedetecteerd.

“Aanvallers richten zich voortdurend op individuen om toegang te krijgen tot kritieke systemen en gegevens. En organisaties hebben behoefte aan meer inzicht in welke gebruikers een verhoogd risico lopen”, aldus Bhagwat Swaroop, executive vice president of Industry Solutions and Business Development bij Proofpoint. “Ieder mens is uniek, en dat geldt ook voor zijn of haar risicoprofiel. Onze samenwerking met SailPoint stelt gezamenlijke klanten in staat om de juiste toegangsniveaus toe te passen om de veiligheid te verbeteren en de risico's aanzienlijk te verminderen. Het inzicht dat wij bieden in welke individuen risico lopen en in geavanceerde bedreigingen, in combinatie met SailPoints vermogen om identiteitsbeheer toe te passen op deze gebruikers met een hoog risico, helpt om ons People-Centric Security Framework uit te breiden.”

Meer informatie over de samenwerking tussen SailPoint/Proofpoint is hier te vinden.

Op deze site staat meer informatie over Proofpoint Targeted Attack-bescherming.

Over SailPoint
SailPoint, leider op het gebied van identiteitsbeheer, levert een innovatieve aanpak voor het beveiligen van de toegang in de gehele onderneming met het SailPoint Predictive Identity-platform. Met SailPoint kunnen ondernemingen ervoor zorgen dat alle werknemers precies de toegang krijgen die ze nodig hebben, wanneer ze die nodig hebben, volledig intuïtief en automatisch. Met behulp van gepatenteerde Artificial Intelligence (AI)- en Machine Learning (ML)-technologieën, is het SailPoint Predictive Identity-platform ontworpen om het bedrijf vooruit te helpen en tegelijkertijd adaptieve beveiliging, voortdurende compliance en verbeterde efficiëntie te bieden. Als pionier op het gebied van identiteit en marktleider in dienst van enkele van 's werelds meest prominente internationale bedrijven, stimuleert SailPoint de sector om het concept identiteit te herzien ten gunste van de dynamische zakelijke behoeften van hun klanten.

Over Proofpoint
Proofpoint, Inc. (NASDAQ: PFPT) is een toonaangevend cybersecurity-bedrijf dat de belangrijkste activa en grootste risico’s van organisaties beschermt: hun werknemers. Proofpoint helpt bedrijven over de hele wereld met zijn geïntegreerde suite van cloud-oplossingen om gerichte bedreigingen te stoppen, hun data te beschermen en hun gebruikers minder vatbaar te maken voor cyber-aanvallen. Toonaangevende organisaties van elke omvang, inclusief meer dan de helft van de Fortune 1000, vertrouwen op Proofpoints mensgerichte oplossingen voor security en compliance om hun belangrijkste security- en compliance-risico’s te beperken. Dit geldt voor e-mail, cloud, sociale media en het web. Meer informatie is beschikbaar op www.proofpoint.com.
Laatste van Proofpoint
William van de Rotten nieuwe algemeen directeur Hands on

QuandaGo en Spitch gaan partnership aan en bieden een gecombineerde oplossing voor selfservice op basis van spraakherkenning

Iptor strengthens partnership with Medius to automate invoice processing globally