www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

Royal Wagenborg kiest het Thinkwise low-code platform voor het moderniseren van haar volledige applicatielandschap

Apeldoorn, 31 juli 2020 – Royal Wagenborg, een van de grootse multipurpose rederijen van Europa, kiest voor het Thinkwise Platform om haar legacy bedrijfssoftware te moderniseren. De belangrijkste redenen zijn de hoge ontwikkelsnelheid, flexibiliteit, toekomstbestendigheid en het feit dat Thinkwise het meest volwassen low-code platform is voor het realiseren van een volledig kernsysteem.

Royal Wagenborg is een familiebedrijf dat in 1898 werd opgericht, met een vloot van 180 multipurpose schepen en vestigingen over de hele wereld. De rederij verscheept diverse soorten droge lading voor bedrijven tussen met name Noordwest-Europa, Noord-Amerika en de Middellandse Zee. De afgelopen 18 jaar ontwikkelde het een eigen softwareplatform op basis van LANSA en AS/400, dat alle unieke bedrijfsprocessen voor de vele divisies van de internationale organisatie ondersteunt.

Deze software is inmiddels technologisch verouderd, waardoor de behoefte groeide naar nieuwe bedrijfssoftware met betere ondersteuning voor moderne technologieën als cloud, kunstmatige intelligentie en procesautomatisering. Na een intensief selectietraject besloot Royal Wagenborg met Thinkwise in zee te gaan om op basis van low-code alle bestaande functionaliteit te moderniseren. Hiermee is de organisatie klaar voor de toekomst, en kan het mogelijkheden creëren voor procesautomatisering en het nemen van data-gedreven beslissingen.

Berend Hut, Corporate ICT-manager bij Wagenborg: “Thinkwise is een toegankelijke no-nonsense organisatie die de taal spreekt van Wagenborg. Hun low-code platform is als enige volwassen genoeg om ons volledige softwareplatform te kunnen vervangen. We verwachten in hoog tempo de bestaande functionaliteit opnieuw te bouwen en gaandeweg afscheid te nemen van onze huidige systemen.”

Intensief selectietraject
De strategische keuze voor Thinkwise kwam niet zomaar tot stand. Zo benaderde Royal Wagenborg leveranciers van ruim 50 standaard softwarepakketten en enkele van low-code platformen.

“Het idee was aanvankelijk om voor alle deelprocessen binnen onze bedrijfsvoering standaard softwarepakketten te selecteren en die te koppelen,” vertelt Hut. “Er was simpelweg geen passende combinatie van pakketten dat meerdere delen van ons proces – of het als geheel - dekte.”

Het realiseren van deze best-of-breed strategie bleek zeer arbeidsintensief en kostbaar, waardoor het zelf opnieuw bouwen van de software een meer realistische optie bleek. Hut was hierbij gecharmeerd geraakt van low-code, met name door de hoge ontwikkelsnelheid en flexibiliteit van de software.

Hut: “Wij wilden een toekomstbestendig IT-platform realiseren. Dit was onmogelijk met zoveel verschillende softwarepakketten, los van het feit dat het erg duur werd. We moesten vaak voor alle functionaliteit betalen, terwijl we slechts een deel van een pakket gebruikten.”

Uiteindelijk deed Hut een Proof of Concept met drie softwareleveranciers, waaruit Thinkwise als beste uit de bus kwam: “Het platform sprak zowel onze eindgebruikers als ontwikkelaars aan. Thinkwise gaf ons al snel het vertrouwen dat we met dit low-code platform alle softwareoplossingen kunnen realiseren die nodig zijn. Verder ligt het tempo van software bouwen zeer hoog, en het platform wordt continu verbeterd en aangevuld met nieuwe functionaliteit en technologie.”

Procesautomatisering en AI
Na een door Thinkwise verzorgde training stelde Royal Wagenborg een apart team samen uit twee leden van haar senior development-team, drie junior developers en een programmamanager. Ervaren Thinkwise consultants bieden ondersteuning in de eerste fase van het project. “We zitten nu midden in de ontwikkeling,” vertelt Hut. “We verwachten al in oktober het eerste deel van ons platform draaiend te hebben, maar we hebben onlangs al de eerste resultaten aan de business opgeleverd in de vorm van een stuk CRM-functionaliteit. Dit resultaat is in twee weken opgeleverd en werd heel enthousiast ontvangen. Dat was met een traditionele ontwikkeltool nooit zo snel mogelijk geweest.”

Met het Thinkwise Platform is Royal Wagenborg in staat om veel meer in samenspraak met de business bedrijfssoftware te realiseren die beter aansluit op de wensen van de organisatie. “We bouwen nu veel sneller en gerichter precies de software die nodig is,” legt Hut uit. “En omdat we alles in één platform doen, kunnen we nu veel processen en handmatige handelingen automatiseren. Ook is het nu veel eenvoudiger om hierbij nieuwe technologie als IoT en AI in te zetten. Door bepaalde zaken te automatiseren, hoef je daar niet meer over na te denken, en krijgen onze medewerkers meer ruimte voor het ontwikkelen van nieuwe, betere business development ideeën. Dit alles levert een enorm rendement op. Thinkwise is daarom ook een heel belangrijke partner voor ons.”

Over Royal Wagenborg
Royal Wagenborg, opgericht in 1898, is een internationaal maritiem logistiek conglomeraat. Het familiebedrijf biedt een diversiteit aan maritieme diensten. Met circa 230 varende eenheden is Wagenborg actief in de zeevaart, offshore, towage, maritieme managementdiensten en onderhoudt zij de veerdiensten naar Ameland en Schiermonnikoog. Aanvullend is Wagenborg actief in opslag en overslag, kraanverhuur en speciaal en zwaar transport.
Vanuit het hoofdkantoor in Delfzijl heeft Wagenborg een sterk wereldwijd commercieel netwerk opgebouwd met kantoren in Zweden, Finland, Griekenland, Spanje, Canada, Rusland en de Filippijnen.
Met ongeveer 3.000 werknemers bedient Wagenborg als één van Nederlandse grootste rederijen klanten in de Baltic, Noordwest-Europa, de Middellandse Zee, Amerika en het Verre Oosten.

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.

Contactgegevens voor de pers
Thinkwise
Contactpersoon: Janine Worst
E-mail: jworst@thinkwisesoftware.com
Laatste van Thinkwise

Thinkwise low-code platform krijgt nieuwe universele gebruikersinterface

Thinkwise introduceert Automated Machine Learning in nieuwe versie low-code platform

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope