www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Lubbers De Jong

Royal Wagenborg kiest het Thinkwise low-code platform voor het moderniseren van haar volledige applicatielandschap

Apeldoorn, 31 juli 2020 – Royal Wagenborg, een van de grootse multipurpose rederijen van Europa, kiest voor het Thinkwise Platform om haar legacy bedrijfssoftware te moderniseren. De belangrijkste redenen zijn de hoge ontwikkelsnelheid, flexibiliteit, toekomstbestendigheid en het feit dat Thinkwise het meest volwassen low-code platform is voor het realiseren van een volledig kernsysteem.

Royal Wagenborg is een familiebedrijf dat in 1898 werd opgericht, met een vloot van 180 multipurpose schepen en vestigingen over de hele wereld. De rederij verscheept diverse soorten droge lading voor bedrijven tussen met name Noordwest-Europa, Noord-Amerika en de Middellandse Zee. De afgelopen 18 jaar ontwikkelde het een eigen softwareplatform op basis van LANSA en AS/400, dat alle unieke bedrijfsprocessen voor de vele divisies van de internationale organisatie ondersteunt.

Deze software is inmiddels technologisch verouderd, waardoor de behoefte groeide naar nieuwe bedrijfssoftware met betere ondersteuning voor moderne technologieën als cloud, kunstmatige intelligentie en procesautomatisering. Na een intensief selectietraject besloot Royal Wagenborg met Thinkwise in zee te gaan om op basis van low-code alle bestaande functionaliteit te moderniseren. Hiermee is de organisatie klaar voor de toekomst, en kan het mogelijkheden creëren voor procesautomatisering en het nemen van data-gedreven beslissingen.

Berend Hut, Corporate ICT-manager bij Wagenborg: “Thinkwise is een toegankelijke no-nonsense organisatie die de taal spreekt van Wagenborg. Hun low-code platform is als enige volwassen genoeg om ons volledige softwareplatform te kunnen vervangen. We verwachten in hoog tempo de bestaande functionaliteit opnieuw te bouwen en gaandeweg afscheid te nemen van onze huidige systemen.”

Intensief selectietraject
De strategische keuze voor Thinkwise kwam niet zomaar tot stand. Zo benaderde Royal Wagenborg leveranciers van ruim 50 standaard softwarepakketten en enkele van low-code platformen.

“Het idee was aanvankelijk om voor alle deelprocessen binnen onze bedrijfsvoering standaard softwarepakketten te selecteren en die te koppelen,” vertelt Hut. “Er was simpelweg geen passende combinatie van pakketten dat meerdere delen van ons proces – of het als geheel - dekte.”

Het realiseren van deze best-of-breed strategie bleek zeer arbeidsintensief en kostbaar, waardoor het zelf opnieuw bouwen van de software een meer realistische optie bleek. Hut was hierbij gecharmeerd geraakt van low-code, met name door de hoge ontwikkelsnelheid en flexibiliteit van de software.

Hut: “Wij wilden een toekomstbestendig IT-platform realiseren. Dit was onmogelijk met zoveel verschillende softwarepakketten, los van het feit dat het erg duur werd. We moesten vaak voor alle functionaliteit betalen, terwijl we slechts een deel van een pakket gebruikten.”

Uiteindelijk deed Hut een Proof of Concept met drie softwareleveranciers, waaruit Thinkwise als beste uit de bus kwam: “Het platform sprak zowel onze eindgebruikers als ontwikkelaars aan. Thinkwise gaf ons al snel het vertrouwen dat we met dit low-code platform alle softwareoplossingen kunnen realiseren die nodig zijn. Verder ligt het tempo van software bouwen zeer hoog, en het platform wordt continu verbeterd en aangevuld met nieuwe functionaliteit en technologie.”

Procesautomatisering en AI
Na een door Thinkwise verzorgde training stelde Royal Wagenborg een apart team samen uit twee leden van haar senior development-team, drie junior developers en een programmamanager. Ervaren Thinkwise consultants bieden ondersteuning in de eerste fase van het project. “We zitten nu midden in de ontwikkeling,” vertelt Hut. “We verwachten al in oktober het eerste deel van ons platform draaiend te hebben, maar we hebben onlangs al de eerste resultaten aan de business opgeleverd in de vorm van een stuk CRM-functionaliteit. Dit resultaat is in twee weken opgeleverd en werd heel enthousiast ontvangen. Dat was met een traditionele ontwikkeltool nooit zo snel mogelijk geweest.”

Met het Thinkwise Platform is Royal Wagenborg in staat om veel meer in samenspraak met de business bedrijfssoftware te realiseren die beter aansluit op de wensen van de organisatie. “We bouwen nu veel sneller en gerichter precies de software die nodig is,” legt Hut uit. “En omdat we alles in één platform doen, kunnen we nu veel processen en handmatige handelingen automatiseren. Ook is het nu veel eenvoudiger om hierbij nieuwe technologie als IoT en AI in te zetten. Door bepaalde zaken te automatiseren, hoef je daar niet meer over na te denken, en krijgen onze medewerkers meer ruimte voor het ontwikkelen van nieuwe, betere business development ideeën. Dit alles levert een enorm rendement op. Thinkwise is daarom ook een heel belangrijke partner voor ons.”

Over Royal Wagenborg
Royal Wagenborg, opgericht in 1898, is een internationaal maritiem logistiek conglomeraat. Het familiebedrijf biedt een diversiteit aan maritieme diensten. Met circa 230 varende eenheden is Wagenborg actief in de zeevaart, offshore, towage, maritieme managementdiensten en onderhoudt zij de veerdiensten naar Ameland en Schiermonnikoog. Aanvullend is Wagenborg actief in opslag en overslag, kraanverhuur en speciaal en zwaar transport.
Vanuit het hoofdkantoor in Delfzijl heeft Wagenborg een sterk wereldwijd commercieel netwerk opgebouwd met kantoren in Zweden, Finland, Griekenland, Spanje, Canada, Rusland en de Filippijnen.
Met ongeveer 3.000 werknemers bedient Wagenborg als één van Nederlandse grootste rederijen klanten in de Baltic, Noordwest-Europa, de Middellandse Zee, Amerika en het Verre Oosten.

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie: www.thinkwisesoftware.com.

Contactgegevens voor de pers
Thinkwise
Contactpersoon: Janine Worst
E-mail: jworst@thinkwisesoftware.com
Laatste van Thinkwise

Thinkwise low-code platform krijgt nieuwe universele gebruikersinterface

Thinkwise introduceert Automated Machine Learning in nieuwe versie low-code platform
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allen, CTO van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
Partner Summit 2020: Cisco lanceert vereenvoudigd partnerprogramma, nieuwe platforms en oplossingen

HPS Connectivity Solutions en MCS gaan intensieve Private LTE samenwerking aan

Eaton ontvangt als eerste zowel IEC als UL cybersecurity-certificaten voor productontwikkelingsprocessen

Boomi lanceert Project LightSpeed, versimpelt platformgebruik voor niet-technische gebruikers

MKB Fonds en Uniserver nemen gezamenlijk Micros Internetdiensten over

Sofina verwerft minderheidsbelang in Collibra

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Winnaars Nederlandse Cisco Partner Awards 2020 bekend

Handheld Group Expands and Moves to New Dynamic Global Headquarters

Plus500 ziet omzet en het aantal klanten stijgen in derde kwartaal 2020

Zivver haalt 17 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde voor het versnellen van zijn internationale expansie

Q3 2020 RESULTS ICT GROUP

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders