www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
PR: LVTPR

Qualys lanceert Multi-Vector EDR, een nieuwe benadering voor Endpoint Detection & Response

Nieuwe app – geïntegreerd in Qualys cloudplatform – biedt context die verder gaat dan de endpoints, false positives reduceert en het opsporen van dreigingen stroomlijnt

Amsterdam, 30 juli 2020 - Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, lanceert Qualys Multi-Vector EDR. Met deze nieuwe aanpak op het gebied van Endpoint Detection & Response (EDR) brengt Qualys de gezamenlijke kracht van zijn sterk schaalbare cloudplatform naar EDR.

Traditionele EDR-oplossingen richten zich bij het detecteren en onderzoeken van cyberaanvallen uitsluitend op kwaadaardige activiteiten op de endpoints. De multi-vector-benadering van Qualys doet dat anders en biedt cruciale context en compleet inzicht in de volledige aanvalsketen. Dat zorgt voor de mogelijkheid van een complete, meer geautomatiseerde en snellere reactie op aanvallen.

Multi-Vector EDR biedt securityteams de mogelijkheid om verschillende contextvectoren samen te voegen. Denk aan asset en software inventory, inzicht in end of life, kwetsbaarheden en exploits, misconfiguraties, netwerkverkeer-summary, MITRE ATT&CK-tactieken en -technieken, malware, endpoint-telemetrie en netwerkbereikbaarheid. Deze zijn via de Qualys-backend te correleren met threat intelligence voor accurate detectie, onderzoek en response – alles in één enkele cloudapp met één enkele lichtgewicht agent.

Vishal Salvi, Chief Information Security Officer bij Infosys: “Qualys Multi-Vector EDR geeft een bredere kijk en gaat verder dan de endpoint, wat nodig is om false positives te elimineren en laterale bewegingen effectiever te voorkomen. Dit is mogelijk omdat Qualys Multi-Vector EDR ingebed is in het cloudplatform en grote hoeveelheden telemetriedata van meerdere sensoren verzamelt terwijl het netwerkinformatie vastlegt. De Qualys Cloud Agent, gecombineerd met het zeer schaalbare cloudplatform en aanstaande Incidence Response-mogelijkheden, biedt een unieke kans voor MSSP's om hun managed services-technologiestack te consolideren en de juiste respons te orkestreren voor snellere en effectieve bescherming.”

image
Qualys Multi-Vector EDR. App – ingebouwd in het Qualys Cloud Platform – biedt context die verder gaat dan de endpoints, false positives reduceert en het opsporen van dreigingen stroomlijnt.

"Qualys Multi-Vector EDR is een belangrijke uitbreiding van zowel het Qualys Cloud Platform als onze agent-technologie", zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys. "Het toevoegen van context en het correleren van miljarden wereldwijde gebeurtenissen met threat intelligence, analytics en machine learning resulteert in een baanbrekende aanpak van EDR die niet alleen geavanceerde multi-vectoraanvallen stopt, maar ook automatisch de juiste respons vanuit één enkele oplossing orkestreert, waardoor de tijd om te reageren sterk wordt verkort en tegelijkertijd de kosten drastisch worden gereduceerd."

Overname van Spell Security
Qualys maakt ook bekend dat het de software van start-up Spell Security heeft verworven. Deze overname versterkt het veiligheids- en bedreigingsonderzoek van Qualys verder, bevordert de detectie van endpointgedrag en zorgt voor rijke telemetriemogelijkheden voor het Qualys Cloud-platform. De kennis van Spell Security op het gebied van het opsporen van dreigingen en aanvalstechnieken voegt extra mogelijkheden toe aan de Multi-Vector EDR-app en biedt aanvullende analysemogelijkheden van specifieke dreigingen die klanten in hun organisatie detecteren.

Overzicht van Multi-Vector EDR
Qualys EDR helpt beveiligingsteams gedurende de hele levenscyclus van een aanval met preventieve bescherming, detectie voor en na een aanval, geautomatiseerd onderzoek en meerlaagse responsmogelijkheden in de hele omgeving.

Verzameling van telemetriegegevens door cloud-agents - De mogelijkheden van de veelgebruikte cloud-agents van Qualys zijn uitgebreid om grote hoeveelheden telemetriegegevens te verzamelen die realtime naar het Qualys Cloud Platform worden verzonden. Daardoor is diepgaande analyse in heel korte tijd mogelijk. Door deze aanpak hebben klanten geen extra EDR-agent op hun endpoints nodig.

Multi-Vector detectie - Door gebruik te maken van het zeer schaalbare data lake dat onderdeel is van het Qualys Cloud Platform, kunnen beveiligingsanalisten snel extra vectoren correleren, zoals software inventory, patchniveaus, threat intelligence over kwetsbaarheden, misconfiguraties met endpoint-telemetrie zoals bestands-, proces-, register-, netwerk- en mutexgegevens. Door deze aanpak hebben securityprofessionals geen toegang tot allerlei verschillende beveiligingsoplossingen nodig om de nodige context te verkrijgen.

Onderzoeken en prioriteren - Door de interne MITRE ATT&CK-detecties uit te breiden met andere contextvectoren, verrijkt met dreigingsfeeds van derden, kunnen beveiligingsteams realtime waarschuwingen ontvangen, beveiligingsincidenten onderzoeken en prioriteren en dreigingen via intuïtieve workflows opsporen. Deze workflows houden rekening met de bedrijfskritische aard van IT-assets en met netwerkaanvalsroutes.

Respond & prevent - Qualys Multi-Vector EDR maakt gebruik van gelaagde responsstrategieën om bedreigingen te herstellen en het risico realtime te beperken. In aanvulling op de traditionele EDR-oplossingen orkestreert Qualys Multi-Vector EDR workflows voor het patchen van te benutten kwetsbaarheden en het herstellen van misconfiguraties in de IT-omgeving om aanvallen op andere endpoints te voorkomen. De Multi-Vector EDR-agent krijgt in het vierde kwartaal van 2020 extra beschermingsmogelijkheden, waaronder antimalware en antivirus.

Beschikbaarheid
Qualys Multi-Vector EDR is momenteel in bèta beschikbaar voor Windows-endpoints en is aan het eind van het derde kwartaal van 2020 breed beschikbaar. Als u aan het bèta-programma wilt deelnemen, meldt u zich dan aan via http://www.qualys.com/beta-signup/.

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys

Qualys benoemt Ben Carr tot Chief Information Security Officer

Qualys voegt malwaredetectie toe aan zijn Remote Endpoint Protection-oplossing

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope