www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl

PrivacyPerfect introduceert nieuwe DSR-formule voor eenvoudig afhandelen informatieverzoeken

Verwerking ‘verzoeken van betrokkenen’ conform de AVG niet langer een zeer kostbaar en tijdrovend proces

30 juli 2020 - De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verleent personen rechten om controle te houden over de verwerking van hun persoonsgegevens. Via een ‘verzoek van betrokkene’ kan ieder individu gebruik maken van deze rechten. Het kan onder andere gaan om het recht op inzage, het recht op vergetelheid, het recht op rectificatie en het recht op overdraagbaarheid van gegevens. Het reageren op deze verzoeken is een kostbaar en tijdrovend proces met veel handmatige taken en een strakke deadline van een maand. Om de afhandeling van verzoeken eenvoudiger en sneller te maken, introduceert PrivacyPerfect, leverancier van privacy compliance-oplossingen, de DSR-module.

Deze DSR-module, waarbij DSR staat voor het Engelse ‘data subject request’, is ontwikkeld om de afhandeling van verzoeken van betrokkenen gemakkelijker, sneller en efficiënter te laten verlopen. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat het afhandelen van een verzoek van betrokkene een organisatie gemiddeld 1.200 euro per verzoek kost. Door het gebruik van de geautomatiseerde oplossing die PrivacyPerfect heeft ontwikkeld, realiseren organisaties een aanzienlijke kostenbesparing.

“We bieden onze klanten een integrale enterprise-oplossing voor zowel het verwerkingsregister, Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) en het registreren van datalekken, als het afhandelen van verzoeken van betrokkenen. Hiermee voldoen organisaties aan de belangrijkste administratieve verplichtingen van de AVG. Omdat er geen extra add-ons nodig zijn, blijven de IT-kosten beheersbaar”, zegt Nicoline Matser, CEO van PrivacyPerfect.
image
PrivacyPerfect streeft ernaar organisaties te helpen bij het verwerken van gegevens van klanten, medewerkers en leveranciers in overeenstemming met de AVG. Bovendien kunnen organisaties bij een verzoek van betrokkene dankzij PrivacyPerfect gemakkelijker aan de reactietermijn van een maand voldoen, waardoor ze als een betrouwbare partij worden gezien. Ook voor de interne procedures is automatisering middels de DSR-module een uitkomst. Alle betrokken afdelingen, van marketing tot finance, kunnen snel en gezamenlijk een verzoek van een betrokkene beantwoorden.

Toename aantal klachten bij Autoriteit Persoonsgegevens
In 2019 dienden ruim 27.800 personen een klacht in bij de Autoriteit Persoonsgegevens, een stijging van 79 procent ten opzichte van 2018. De meeste klachten (29 procent) gaan over schending van een privacyrecht, zoals het recht op inzage en het recht om vergeten te worden.

“Tegenwoordig delen we bijna dagelijks persoonsgegevens met allerlei organisaties. Niet alleen onderwijsinstellingen, ziekenhuizen en overheden, maar ook commerciële bedrijven beschikken over veel privacygevoelige informatie. Uit het toegenomen aantal klachten bij de Autoriteit Persoonsgegevens blijkt dat steeds meer mensen zich bewust zijn van een mogelijke privacyschending. Met de ontwikkeling van de DSR-module ondersteunen we bedrijven zodat ze snel, eenvoudig en accuraat een antwoord kunnen geven op alle verzoeken van betrokkenen, dit kunnen klanten, medewerkers en leveranciers zijn”, zegt Matser.

Over PrivacyPerfect
PrivacyPerfect is een Nederlandse leverancier van privacy compliance-oplossingen. Het bedrijf is in 2013 opgericht en wil bijdragen aan een digitale wereld waarin mensen erop kunnen vertrouwen dat bedrijven en overheden hun persoonsgegevens op een veilige manier verwerken. Hiervoor helpt PrivacyPerfect organisaties met een veilige en gebruiksvriendelijke SaaS-oplossing om hun privacy-administratie te voeren conform de eisen van de AVG. De oplossingen van PrivacyPerfect worden wereldwijd door meer dan 2.000 gebruikers ingezet. Voor meer informatie: https://www.privacyperfect.com/home
Laatste van PrivacyPerfect

PrivacyPerfect behaalt ISO 27001-certificering voor databeveiliging

Onderwijsorganisaties die nu op afstand lesgeven, lopen een reëel risico op een datalek van persoonsgegevens
PrivacyPerfect contact

Logo PrivacyPerfect

PrivacyPerfect sociaal

PrivacyPerfect tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope