www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Onafhankelijk onderzoeksbureau noemt Nutanix opnieuw als leider in Hyperconverged Infrastructure

Nutanix krijgt de hoogst mogelijke scores in de categorieën: huidig aanbod, marktaanwezigheid en strategie

Hoofddorp, 30 juli 2020 - Nutanix, een leider in enterprise cloud computing, is genoemd als leider in The Forrester Wave: Hyperconverged Infrastructure, Q3 2020. Dit rapport, gepubliceerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Forrester Research, evalueerde 11 HCI-leveranciers op strategie, marktaanwezigheid en huidig aanbod. Nutanix werd gepositioneerd als leider met de hoogst mogelijke scores in alle categorieën. Deze resultaten zijn in lijn met die van andere onafhankelijke marktonderzoeken, die allemaal concluderen dat Nutanix een onbetwiste leider is in de snelgroeiende HCI-markt, met een indrukwekkende strategie die de innovatie in de datacenter- en cloud-markten stimuleert.

"Onze focus bij Nutanix is altijd geweest om computing onzichtbaar te maken. Eerst met het datacenter en nu met uitbreiding naar de cloud, omdat de economie evolueert naar een steeds meer hybride en multicloudwereld", zegt Dheeraj Pandey, mede-oprichter en CEO van Nutanix. "Wij zijn ervan overtuigd dat deze focus een belangrijk aspect is van onze positie in de markt, naast onze continue focus op het oplossen van de belangrijkste IT-uitdagingen bij onze klanten. Iets wat trouwens nog belangrijker is nu de IT-vereisten als gevolg van COVID-19 zijn toegenomen.”

In het Forrester Wave-rapport wordt specifiek aangehaald dat Nutanix als leider is aangeduid voor zijn visie om enterprise-IT verder te bedienen dan HCI, dankzij zijn voortdurende innovatie, investeringen in R&D, partnerships en de acquisitie van nieuwe klanten in alle segmenten en overal ter wereld.

Bijkomende hoogtepunten zijn onder meer:
  • Hoogst gerangschikte leverancier voor het huidige aanbod aan platformondersteuning, opslagdiensten, schaalbaarheid, beheerbaarheid en bedieningsgemak.
  • Hoogst gerangschikte leverancier voor marktaanwezigheid bij partners en onder de hoogst gerangschikte leveranciers voor de installed base.
  • Hoogst gerangschikte leverancier voor klantenfeedback en productstrategie.
De Forrester Wave is een evaluatie van topoplossingen in een specifieke markt, waarbij de mogelijkheden en productstrategie van elke leverancier worden beoordeeld om te zien of ze voldoen aan de huidige en nieuwe behoeften van de markt. Het nauwkeurige onderzoek omvat een diepgaande evaluatie van de functies en technologie, uitgebreide klanteninterviews, gedetailleerde demo’s en onderzoek van de mogelijkheden, technisch onderzoek van de product roadmaps, en een algemene evaluatie van partnership-strategieën, go-to-market en financiële kracht.

Dit nieuws volgt op ander aanhoudend positief nieuws van Nutanix:
  • Voortdurende uitbreiding van het klantenbestand: Nutanix blijft zijn klantenbestand verder uitbreiden en eindigde in het derde kwartaal van het boekjaar 2020 met 16.580 klanten. Naast zijn groeiende marktaanwezigheid blijft Nutanix zijn klanten tevreden stellen met een retentiegraad van 97% en een 90 Net Promoter Score (NPS).
  • Productinnovatie: Nutanix blijft zijn HCI-software innoveren en kondigde onlangs nieuwe oplossingen aan die IT-teams in staat stellen cloud-software vanaf elke locatie te implementeren, te upgraden en problemen op te lossen - Foundation Central, Insights en Lifecycle Manager. Deze zijn zonder extra kosten beschikbaar voor de bestaande HCI-klanten van Nutanix. Het bedrijf heeft onlangs ook nieuwe mogelijkheden aan zijn HCI-oplossing toegevoegd om geavanceerde bedrijfscontinuïteit te vereenvoudigen. Het blijft de klanten uiteraard ondersteunen om hen door de COVID-19-pandemie te loodsen.
  • Nu al 84% via abonnementsformule: Nutanix zet de overgang naar een businessmodel op basis van abonnementsformule verder door. De inkomsten uit abonnementen vanaf het derde kwartaal (boekjaar 2020) bedragen al 84% van de totale inkomsten. Dit model geeft klanten meer flexibiliteit in de manier waarop ze HCI-software aanschaffen en gebruiken, om zo beter te voldoen aan specifieke bedrijfs- en IT-behoeften. Het geeft hen ook de vrijheid om hun software en softwarelicenties te migreren naar andere hardware, en het voorkomt de zogenaamde lock-in die gangbaar is bij andere IT-leveranciers.
Het ‘Forrester Wave - Hyperconverged Infrastructure’-rapport kunt u hier bekijken:

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix
Lenovo introduceert As-a-Service-oplossing voor Hosted Desktops met Nutanix

Nutanix biedt Egency eenvoud, schaalbaarheid en inzicht via hyper-converged infrastructure

Nutanix breidt bescherming tegen ransomware uit om IT-omgevingen van klanten te helpen beveiligen
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Nutanix contact

Logo Nutanix

info@nutanix.com
  www.nutanix.com
Nutanix sociaal

Nutanix tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack