www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: AxiCom

LANCOM XS-5110F: Nieuwe Fiber Aggregation Switch met optioneel cloud-beheer

Krachtige basis voor datahongerige netwerken

Aken – De LANCOM XS-5110F is de eerste fiber aggregation switch van de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems. Dit apparaat uit de 10 Gbps-klasse vormt de krachtige basis voor datahongerige applicaties en een toenemend aantal clients dat met 1 Gbps of meer op het niveau van de access switch opereert. De switch wordt geleverd met optioneel cloud-beheer en kan met behulp van Software-defined Networking-technologie geautomatiseerd in het network worden geïntegreerd. De switch is ideaal voor kleine bedrijfsnetwerken of voor de digitalisering van scholen.

De LANCOM XS-5110F heeft acht SFP+-poorten en twee extra multi-Gigabit (1/2.5/5/10G) Ethernet-poorten. Als gemanagede 10G fiber aggregation switch kan hij als knooppunt fungeren voor meerdere access switches of NAS/server-componenten in kleinere, gedistribueerde netwerken. Afhankelijk van de grootte van de installatie kan de switch in de netwerktopologie ofwel op het hoogste niveau (two-tier design), of tussen de core switch en de access switches (three-tier design) worden geïntegreerd. Het stacken kan worden gerealiseerd via de SFP+-downlinkpoorten.

Configureerbare toegangscontrole en beveiliging
De LANCOM XS-5110F biedt talrijke beveiligings- en beheersfuncties: IEEE 802.1X (port-, single-, multi- en MAC-gebaseerd), toegangscontrole via ACL's (Access Control Lists) en VLAN-tagging volgens IEEE 802.1q. Bovendien kunnen inkomend en uitgaand dataverkeer via uitgebreide Quality-of-Service (QoS)-functies worden geprioriteerd. Veilige communicatieprotocollen zoals SSH, SSL en SNMPv3 maken professioneel beheer van het netwerk op afstand mogelijk. De switch ondersteunt ook TACACS+ voor authenticatie, autorisatie en accounting. Door de dual-stack-implementatie kan de switch worden gebruikt in pure IPv4-, pure IPv6- of gemengde netwerken.

Statische routering & DHCP-serverfunctionaliteit
Naast de klassieke distributiefuncties van een switch kan de LANCOM XS-5110F ook Layer 3-taken uitvoeren. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan DHCP-serverfunctionaliteit of het vooraf definiëren van netwerkroutering over één of meerdere netwerksegmenten. Dit ontlast de router of firewall, verhoogt de snelheid van de data-overdracht en maakt extra capaciteit vrij voor dataverkeer richting externe netwerken.

Zeer efficiënt beheer via SDN & Cloud
De switch kan worden gemanaged via WebGUI met de command-line of optioneel worden geïntegreerd in de LANCOM Management Cloud (LMC). Door combinatie met de LMC profiteren netwerkbeheerders van een zeer efficiënt cloud-beheer via Software-defined Networking (SDN). Alle noodzakelijke netwerkconfiguraties, inclusief VLAN's, worden onafhankelijk van locatie automatisch toegewezen en gecoördineerd. Met één muisklik worden de uitrol en de updates gelijktijdig uitgevoerd.

De LANCOM XS-5110F is per direct beschikbaar voor €2.990 plus BTW. De garantie is standaard vijf jaar en geldt voor alle onderdelen.

De optionele 10G-SFP-SX-module LANCOM SFP-SX-LC10 kost 329 euro, de 10G-LX versie 379 euro. Een 1G LANCOM SFP-SX-LC1-module is beschikbaar voor 119 euro, de LX-versie LANCOM SFP-LX-LC1 (1G) voor 199 Euro. Een LANCOM SFP-DAC10-kabel van een meter kost 109 Euro. Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Meer informatie over de LANCOM XS-5110F is beschikbaar via: https://www.lancom-systems.com/products/network-switches/aggregation-switches/xs-5110f/
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM GS-3510XP: Fanless multi-gigabit Ethernet access switch met PoE

LANCOM Systems benoemt Uwe Neumeier als nieuwe Managing Director Sales