Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: AxiCom

LANCOM XS-5110F: Nieuwe Fiber Aggregation Switch met optioneel cloud-beheer

Krachtige basis voor datahongerige netwerken

Aken – De LANCOM XS-5110F is de eerste fiber aggregation switch van de Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems. Dit apparaat uit de 10 Gbps-klasse vormt de krachtige basis voor datahongerige applicaties en een toenemend aantal clients dat met 1 Gbps of meer op het niveau van de access switch opereert. De switch wordt geleverd met optioneel cloud-beheer en kan met behulp van Software-defined Networking-technologie geautomatiseerd in het network worden geïntegreerd. De switch is ideaal voor kleine bedrijfsnetwerken of voor de digitalisering van scholen.

De LANCOM XS-5110F heeft acht SFP+-poorten en twee extra multi-Gigabit (1/2.5/5/10G) Ethernet-poorten. Als gemanagede 10G fiber aggregation switch kan hij als knooppunt fungeren voor meerdere access switches of NAS/server-componenten in kleinere, gedistribueerde netwerken. Afhankelijk van de grootte van de installatie kan de switch in de netwerktopologie ofwel op het hoogste niveau (two-tier design), of tussen de core switch en de access switches (three-tier design) worden geïntegreerd. Het stacken kan worden gerealiseerd via de SFP+-downlinkpoorten.

Configureerbare toegangscontrole en beveiliging
De LANCOM XS-5110F biedt talrijke beveiligings- en beheersfuncties: IEEE 802.1X (port-, single-, multi- en MAC-gebaseerd), toegangscontrole via ACL's (Access Control Lists) en VLAN-tagging volgens IEEE 802.1q. Bovendien kunnen inkomend en uitgaand dataverkeer via uitgebreide Quality-of-Service (QoS)-functies worden geprioriteerd. Veilige communicatieprotocollen zoals SSH, SSL en SNMPv3 maken professioneel beheer van het netwerk op afstand mogelijk. De switch ondersteunt ook TACACS+ voor authenticatie, autorisatie en accounting. Door de dual-stack-implementatie kan de switch worden gebruikt in pure IPv4-, pure IPv6- of gemengde netwerken.

Statische routering & DHCP-serverfunctionaliteit
Naast de klassieke distributiefuncties van een switch kan de LANCOM XS-5110F ook Layer 3-taken uitvoeren. Hierbij kan bijvoorbeeld gedacht worden aan DHCP-serverfunctionaliteit of het vooraf definiëren van netwerkroutering over één of meerdere netwerksegmenten. Dit ontlast de router of firewall, verhoogt de snelheid van de data-overdracht en maakt extra capaciteit vrij voor dataverkeer richting externe netwerken.

Zeer efficiënt beheer via SDN & Cloud
De switch kan worden gemanaged via WebGUI met de command-line of optioneel worden geïntegreerd in de LANCOM Management Cloud (LMC). Door combinatie met de LMC profiteren netwerkbeheerders van een zeer efficiënt cloud-beheer via Software-defined Networking (SDN). Alle noodzakelijke netwerkconfiguraties, inclusief VLAN's, worden onafhankelijk van locatie automatisch toegewezen en gecoördineerd. Met één muisklik worden de uitrol en de updates gelijktijdig uitgevoerd.

De LANCOM XS-5110F is per direct beschikbaar voor €2.990 plus BTW. De garantie is standaard vijf jaar en geldt voor alle onderdelen.

De optionele 10G-SFP-SX-module LANCOM SFP-SX-LC10 kost 329 euro, de 10G-LX versie 379 euro. Een 1G LANCOM SFP-SX-LC1-module is beschikbaar voor 119 euro, de LX-versie LANCOM SFP-LX-LC1 (1G) voor 199 Euro. Een LANCOM SFP-DAC10-kabel van een meter kost 109 Euro. Alle prijzen zijn exclusief BTW.

Meer informatie over de LANCOM XS-5110F is beschikbaar via: https://www.lancom-systems.com/products/network-switches/aggregation-switches/xs-5110f/
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM XS-5110F: Nieuwe Fiber Aggregation Switch met optioneel cloud-beheer

LANCOM juicht voorstel ACM over vrije routerkeuze toe

Gratis update voor LANCOM RS®Unified Firewalls
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope