www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: KINXX PR

IaaS Provider Worldstream benoemt nieuwe CEO voor verdere internationale expansie

Naaldwijk, 28 juli 2020 – Worldstream, een snelgroeiende internationaal opererende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider met meer dan 15.000 dedicated servers geïnstalleerd in eigen datacenters in Naaldwijk, in het Westland, heeft Ivo Roomer (47) aangetrokken als nieuwe Chief Executive Officer (CEO) van het bedrijf. Roomer heeft jarenlange management/directie ervaring, onder andere bij Eurofiber Group, Leaseweb en Easynet. Hij neemt de CEO-functie per 1 september over van Lennert Vollebregt (33), een van de oprichters die als aandeelhouder nauw betrokken blijft en zal plaatsnemen in de nieuw op te richten Raad van Advies (RvA).

Ivo Roomer werkte de afgelopen 17 jaar als manager en directielid in verschillende managementfuncties op het gebied van Sales, Customer Services en Merger & Acquisition, bij onder andere Leaseweb, Eurofiber Group, Easynet (overgenomen door Interoute, in 2015), VNU Media en energiebedrijf E.ON. Meest recent was Roomer binnen het managementteam van connectiviteitsprovider Eurofiber verantwoordelijk voor Customer Services. Eurofiber Group is aanbieder van telecommunicatie en netwerkinfrastructuur services in Nederland, België en Duitsland.

De aanstelling van Ivo Roomer als nieuwe CEO van Worldstream luidt een nieuwe fase in van het bedrijf dat in 2006 door Lennert Vollebregt en Dirk Vromans (CTO) werd opgericht. Daarin zal focus komen op verdere internationale expansie - op de uitbreiding van personeel en buitenlandse vestigingen, en het implementeren van mechanismen om binnen het internationale groeipad klanttevredenheid en personeelstevredenheid veilig te stellen. Nadat in 2019 het directieteam werd versterkt met zes directieleden uit de eigen gelederen, tezamen met een extern aangetrokken CFO van EY, vindt Worldstream-oprichter Lennert Vollebregt het nu tijd worden om een doorgewinterde bestuurder met veel corporate ervaring aan te stellen.

“In de afgelopen jaren hebben we een hechte personeelsbase weten op te bouwen en een bedrijfscultuur die positiviteit uitstraalt, iets wat je terugziet in de uiterst professionele IaaS services en datacenter infrastructuur die we voor klanten internationaal realiseren,” zegt Lennert Vollebregt. “Wij zijn blij met de komst van Ivo Roomer. Hij is iemand met veel management en enterprise ervaring binnen onze branche, maar ook een echte peoplemanager die gewend is om zo’n positief gedreven cultuur te behouden en te sturen op de ondernemende intrinsieke motivatie van onze medewerkers. Als managementteam denken wij daarom dat hij de aangewezen persoon is om onze snelgroeiende organisatie te leiden en de verdere expansie van Worldstream in Nederland en internationaal op professionele wijze te managen.”

“Ik zie veel potentie voor autonome groei van Worldstream, maar bijvoorbeeld ook voor M&A-activiteiten, voor overnames in de branche,” zegt Ivo Roomer, de nieuwe CEO van Worldstream.

90.000 dedicated servers, M&A

Worldstream wil de komende paar jaren het huidige aantal dedicated servers voor klanten in zijn datacenters uitbreiden van 15.000 naar 90.000 servers. Er liggen inmiddels concrete plannen om de datacentercapaciteit in Naaldwijk significant uit te bouwen en daarmee de capaciteit op deze servergroei voor te bereiden. Ook wordt het portfolio aan IaaS services verbreed, onder andere met software-defined functionaliteit waarmee IT-infrastructuren regionaal en internationaal flexibel kunnen worden ingericht. Worldstream heeft daarnaast ook plannen om elders in de wereld datacentercapaciteit en kantoren uit te rollen, in Europa en de Verenigde Staten.

Ivo Roomer is als manager gewend om in internationaal opererende organisaties te werken, ook buiten Nederland. Van 2010 tot 2012 was hij bijvoorbeeld voor IaaS provider Leaseweb in Frankfurt verantwoordelijk voor de integratie en dagelijkse operatie van de destijds door Leaseweb overgenomen branchegenoot Netdirekt.

“Organisaties met minimale groei, dat is niet waar ik het verschil kan maken,” zegt Ivo Roomer, de nieuwe CEO van Worldstream. “Een bedrijf met hoog-dynamische groei, dat vind ik een uitdaging en het leukst om mee te werken. Dat is mijn habitat. En inmiddels heb ik veel ervaring binnen de datacenter-, IaaS- en telecomindustrie, markten die per definitie vaak hoog-dynamische groei laten zien.”

“Ik zie veel potentie voor autonome groei van Worldstream, maar bijvoorbeeld ook voor M&A-activiteiten, voor overnames in de branche,” zegt Roomer. “Gelukkig krijg ik een sterk managementteam om me heen, met enorm gedreven professionals die verantwoordelijkheid pakken en zichzelf en elkaar continue weten uit te dagen en aan te scherpen. Het is ook een platte organisatie met weinig tot geen hiërarchie. Dat past goed bij mij. Ik ben geen directieve leider.”

Ivo Roomer heeft qua opleiding een Master of Science in Bedrijfskunde van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ook studeerde hij een half jaar in de Verenigde Staten. Gedurende zijn carrière heeft hij daarnaast verschillende masterclasses en courses op het gebied van management afgerond bij de Erasmus Universiteit, evenals een M&A en Corporate Strategie programma voor general managers bij INSEAD.

Raad van Advies, Lennert Vollebregt

Lennert Vollebregt zal in de nieuw op te richten Raad van Advies (RvA) nauw betrokken blijven bij de managementstrategie van het bedrijf en waarborging van kwaliteit middels het delen van zijn kennis en zijn jarenlange ondernemerservaring. Naar verwachting zal Worldstream’s RvA op een later tijdstip verder worden uitgebreid.

“Ik zal mij als ondernemer tevens gaan toeleggen op participaties en commissarisfuncties in andere technologiebedrijven, om deze eveneens te helpen groeien,” zegt Vollebregt. “Bedrijven met een vergelijkbare dynamiek van technologie en snelle groei. Daarnaast heeft ook vastgoedprojectontwikkeling mijn interesse, vooral residentieel vastgoed, ook daarmee ga ik me de komende tijd bezighouden.”

“In de afgelopen jaren hebben we een hechte personeelsbase weten op te bouwen en een bedrijfscultuur die positiviteit uitstraalt, iets wat je terugziet in de uiterst professionele IaaS services en datacenter infrastructuur die we voor klanten internationaal realiseren,” zegt Lennert Vollebregt, een van de oprichters van Worldstream die als aandeelhouder nauw betrokken blijft en zal plaatsnemen in de nieuw op te richten Raad van Advies (RvA).

-----------------------------
Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 45 procent om klanten te voorzien van hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

-----------------------------
Media contact

WorldStream