ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam

ot 1 gigabit-internetsnelheid voor 370.000 aansluitingen, zonder graven

Ziggo herstart vandaag het aanbieden van supersnel internet met een download-snelheid tot 1 gigabit per seconde in Rotterdam Hoogvliet. Op 15 september zijn de gigabit-snelheden in de hele regio Rotterdam beschikbaar inclusief Vlaardingen, Pernis en Rozenburg. Ziggo streeft om binnen anderhalf jaar in heel Nederland gigabit-snelheden aan te bieden via haar bestaande vaste netwerk.

Na Utrecht, Hilversum en Den Haag kunnen klanten in Rotterdam Hoogvliet nu ook beschikken over gigabit-snelheden. In Hoogvliet zal de komende weken onder andere een Ziggo serviceteam klaarstaan om op de meest persoonlijke manier vragen te beantwoorden.
Vanaf 15 september, als de rest van Rotterdam volgt, zijn er bij elkaar al meer dan 1 miljoen gigabit-aansluitingen. Dat zijn ruim 370.000 huishoudens en zakelijke klanten in Rotterdam die dan kunnen overstappen op deze snelle internetverbinding. Daarbij is het niet nodig om straten en tuinen open te graven, want het glascoax-netwerk van Ziggo ligt er al.

Wethouder Barbara Kathmann, Economie en Kleine Kernen: “Internet is inmiddels net zo vanzelfsprekend als een wateraansluiting en elektriciteit in je huis. Een basisbehoefte. Rotterdammers moeten daarom kunnen rekenen op een snelle, veilige en betrouwbare verbinding en een grote keuze in internetdiensten. De aanleg van het gigabit-internet vormt een belangrijke stap in onze ambitie om Rotterdam in 2025 de digitale voorbeeldstad te maken. Om deze ambitie waar te maken is pionierswerk nodig, en dat kunnen we niet alleen. We hebben daar samenwerkingen zoals met Ziggo voor nodig.”Na Rotterdam volgen Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Eindhoven, Groningen, Nijmegen en Wageningen. Eind 2020 biedt Ziggo gigabit-snelheden aan bijna de helft van de 7,2 miljoen huishoudens en bedrijfspanden die zijn aangesloten op het Ziggo-netwerk.

Alternate text

"De uitrol van supersnel internet in Nederland past geheel binnen VodafoneZiggo's ambitie om Nederland klaar te maken voor de digitale toekomst", aldus Jeroen Hoencamp, CEO VodafoneZiggo. "Onder de noemer GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, investeren we jaarlijks honderden miljoenen in een stabiel, innovatief en veilig netwerk. 'Gigabit zonder graven' is daar een belangrijk onderdeel van. " Dankzij al deze investeringen om ons netwerk 1 gigabit geschikt te maken profiteren niet alleen klanten die kiezen voor de hoogste internetsnelheid, zonder iets te hoeven doen profiteren alle aangesloten klanten automatisch van een snellere en stabielere netwerkverbinding."

Netwerk investeringen
In 2019 werd het Rotterdamse kabelnetwerk technisch voorbereid op gigabit-internet. Ziggo-monteurs plaatsten bij huisaansluitingen meer dan 560.000 nieuwe connectoren en vervingen ruim 53.000 aansluitkabels in 29.214 straatkasten. Bij elkaar meer dan 70 kilometer nieuwe netwerkbekabeling in straatkasten en wijkcentrales. Dankzij al deze vernieuwingen wordt supersnel internet niet per straat of wijk beschikbaar, maar schakelt Ziggo in één keer hele steden of regio's aan.

De snelheid tot 1 gigabit per seconde komt neer op het tienvoudige van de gemiddelde 100 Mbps aansluiting in Nederland. Hiermee kunnen gezinsleden op meerdere apparaten tegelijk 4K-films en HD tv-programma's bekijken en razendsnel downloaden. Zij halen een HD-film van 5 GB in 42 seconden binnen, terwijl dat ruim 7 minuten duurt met een normale internetverbinding.

Signaal 97% via glasvezel
Ziggo combineert in zijn ''hybride'' vaste netwerk glasvezel en coax. De weg die het internetsignaal van bijvoorbeeld de studio naar een huisaansluiting aflegt, verloopt over het Ziggo-netwerk voor gemiddeld 97% via glasvezel. Alleen het laatste deel, van de wijk tot in de huiskamer, gaat via coaxkabel. Op dit coaxdeel past Ziggo de technologie DOCSIS 3.1 toe waarmee ook onbeperkt hoge internetsnelheden te behalen zijn met nu al een downloadsnelheid tot 1 Gbps.
Deze technologie zorgt dat binnen een aantal jaar snelheden tot zelfs 10 gigabit per seconde mogelijk worden. Ook de uploadsnelheden gaan op termijn omhoog.

GIGA-abonnement
Ziggo's nieuwe abonnementsvorm 'GIGA' bestaat uit: internet tot 1 Gbps download en 50 Mbps upload, het meest uitgebreide tv-zenderpakket via de interactieve Mediabox Next, Ziggo Movies & Series (Home of HBO), Ziggo Sport, Ziggo GO-app en een vaste telefoonaansluiting.
Laatste van Ziggo
Ziggo herstart landelijke uitrol gigabit-internet in Hoogvliet Rotterdam

Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV,  Android TV en Amazon Fire TV

Ziggo biedt heel Rotterdam gigabit-internet