Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 58 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Techleap.nl gaat thematisch werken en start met ‘Flattening the Climate Curve’

Nieuwe werkwijze start met oproep aan duurzame techbedrijven om enquête in te vullen om inzicht te krijgen in groei-knelpunten

Geïnspireerd door de ervaringen tijdens COVID-19, gaat Techleap.nl vanaf vandaag thematisch werken, te beginnen met het thema Flattening the Climate Curve. Deze nieuwe thematische werkwijze start vandaag met de oproep aan duurzame startups en scale-ups om een enquête in te vullen waarmee Techleap.nl inzicht wil krijgen in de groei-knelpunten voor duurzame techbedrijven. Ook presenteert Techleap.nl vandaag een lijst van 147 ‘Dutch Tech Heroes Flattening the Climate Curve’, duurzame techbedrijven die nu al het verschil maken in het afvlakken van de klimaatcurve.

Techleap.nl kiest voor deze nieuwe thematische werkwijze omdat zij tijdens de COVID-19 crisis heeft ervaren hoe de focus op één overkoepelend thema de impact vergrootte. Half maart gooide Techleap.nl het roer volledig om om startups en scale-ups te empoweren in de COVID-19-crisis. Deze gebundelde aandacht leidde onder andere tot de oprichting van de COL-financieringsportal, het bieden van belangrijke peer support via het Rise-programma en andere ondersteunende initiatieven die samen met het ecosysteem zijn gelanceerd voor startups en scale-ups in crisistijd.

Deze focus wil Techleap.nl nu vasthouden door zich vanaf nu elke paar maanden op een nieuw thema te richten en het ecosysteem rond dat thema te mobiliseren. Het doel van Techleap.nl -van Nederland het beste startupland van Europa maken- verandert niet door de nieuwe werkwijze.

Flattening the Climate Curve
Voor Flattening the Climate Curve als eerste thema is gekozen omdat de huidige crisis bedrijven, landen en instellingen kansen biedt om te investeren in een duurzamereen groenere toekomst. Daarnaast kent Nederland veel veelbelovende duurzame techbedrijven. Juist omdat volgens Techleap.nl nieuwe technologieën en innovatieve oplossingen nodig zijn om de opwarming van de aarde tegen te gaan, is het cruciaal dat deze bedrijven de ruimte en de middelen krijgen om maximaal te kunnen bouwen aan een nieuwe duurzame toekomst.

Enquête en toplijst
De vandaag gelanceerde Dutch Tech Heroes Flattening the Climate Curve- lijst geeft een eerste beeld van wat duurzame Nederlandse startups en scale-ups te bieden hebben. Met de enquête hoopt Techleap.nl meer inzicht te krijgen in de knelpunten voor groei van duurzame techbedrijven en roept zij bedrijven op een bijdrage te leveren aan het afvlakken van de klimaatcurve. Op basis van de uitkomsten, die half september worden gepubliceerd, wordt het verdere actieplan aangescherpt.

Nils Beers, CEO Techleap.nl: “Met deze nieuwe werkwijze bundelen we samen met het ecosysteem de krachten. Het doel is de bedrijven die de wereld een betere plek maken en Nederland relevant houden in de wereldeconomie, te ondersteunen. Maar we geloven ook dat deze thematische aanpak met duidelijke focus ons helpt om van Nederland het allerbeste tech-ecosysteem van Europa te maken.”

Lees hier meer over het waarom en hoe van de nieuwe thematische aanpak.

Voor meer informatie over dit persbericht, neem contact op met Rutger Huizenga, Communications Lead Techleap.nl: rutger@techleap.nl of 0652519583.

Over Techleap.nl
Techleap.nl is een non-profit organisatie, gefinancierd door het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Techleap.nl helpt bij het kwantificeren en versnellen van het tech-ecosysteem van Nederland. Techleap.nl creëert een optimaal klimaat voor technologiebedrijven om te schalen met programma's en initiatieven die de toegang tot kapitaal, markt en talent verbeteren. Techleap.nl wordt geleid door Special Envoy, Constantijn van Oranje.
Laatste van Techleap.nl
'Nieuw' kabinet toont vertrouwen techkampioenen

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Techeap.nl selecteert nieuwe lichting meest veelbelovende scale-ups van Nederland voor prestigieuze Rise Programma
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials