www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

Trend Micro introduceert cloud-oplossing voor bescherming tegen misconfiguraties in Microsoft Azure

DevOps-teams krijgen continu cloud security-inzicht en cloud security posture-management

Amsterdam, 23 juli 2020 - Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity oplossingen, kondigt de beschikbaarheid aan van Trend Micro Cloud One - Conformity voor Azure-klanten. Cloud One - Conformity ondersteunt organisaties wereldwijd om misconfiguraties, compliance-uitdagingen en cyberrisico’s aan te pakken.

Trend Micro heeft daarnaast de CIS Microsoft Azure Foundation Security Benchmark behaald, wat aangeeft dat Conformity-producten ingebouwde regels hebben die meer dan 100 best practices in het CIS-framework checken.

“De security van de cloud is de verantwoordelijkheid van de cloud provider, maar de verantwoordelijkheid voor de security in de cloud ligt bij de klant en dat is waar wij ons op richten”, zegt Wendy Moore, Vice President Product Marketing bij Trend Micro. “Ons Cloud One-platform is nauw geïntegreert met Microsoft Azure, waardoor DevOps-teams snel ingezet kunnen worden bij elke hybrid cloud-omgeving tijdens de migratie naar de cloud.”

In-house skills moeten veel tijd besteden aan het managen van hybrid cloud-complexiteiten. De verspreiding van schaduw-IT in organisaties betekent daarnaast dat IT-functies vaak als laatste weten of cloud-accounts gecreëerd zijn door business units zonder adequate zorg en aandacht voor compliance, security en governance-controles.

Conformity pakt deze uitdagingen aan door inzicht en controle te bieden voor Azure-omgevingen. De continue cloud security en compliance posture-managementmogelijkheden houden klanten op de hoogte van de risicostatus en bieden easy-to-action reparatie-aanbevelingen. Dit kan veelvoorkomende problemen zoals ongeautoriseerde toegang tot databases en publieke toegang tot Blob-opslagaccounts helpen voorkomen.

Door de Conformity API in een CI/CD-pipeline en bestaande workflows te implementeren, kunnen DevOps-teams potentiële risico’s in hun cloud-infrastructuur identificeren voordat zij ingezet worden in live omgevingen voor geautomatiseerde, proactieve preventie van kwetsbaarheden.

Trend Micro Cloud One - Conformity identificeert elke dag zo’n 230 miljoen cloud-misconfiguraties voor zijn wereldwijze Azure- en AWS-klanten.

Trend Micro’s ervaring in het beveiligen van multi cloud-omgevingen is een kern differentiator voor veel organisaties. “Trend Micro is een van de weinige leveranciers die dezelfde volledige security en monitoring biedt voor zowel Microsoft Azure als AWS”, zegt Mario Mendoza, teamleider Cyber Security Architecture en Engagement bij Blackbaud. “Blackbaud houdt zich intern aan een DevOps-aanpak, dus elke shift in security leveranciers vereist buy-in van de DevOps-teams. Het feit dat Trend Micro Blackbauds’ hybrid cloud-omgeving kan beschermen zonder DevOps-teams te vertragen was essentieel in onze beslissing.”

“Trend Micro helpt Blackbaud bij het behouden van constante waakzaamheid voor security en monitoring van onze cloud operations. Daarnaast is Trend Micro altijd op de hoogte van nieuwe bedreigen, waarbij ze ons ook betrekken. Dat is waar wij, als marktleider, naar zoeken”, besluit Mendoza.

Trend Micro Cloud One - Conformity is beschikbaar als gratis trial. Daarnaast kan een gratis cloud health check snel voor u uitgevoerd worden door hier te klikken.

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen. Door gebruik te maken van meer dan 30 jaar aan security expertise, global threat research en voortdurende innovatie biedt Trend Micro veerkracht voor bedrijven, overheden en consumenten met connected oplossingen voor cloudworkloads, endpoints, email, IoT en netwerken.

Met meer dan 6.700 medewerkers in 65 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence, beveiligt Trend Micro de verbonden wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.

Trend Micro
Ilona van Ginkel
E-mail: ilona_van_ginkel@trendmicro.com

Whizpr