Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Drie onmisbare tips voor crisiscommunicatie

Amsterdam, 22 juli 2020 - Het lijkt erop dat steeds meer werknemers een dagje naar kantoor gaan. Daar aangekomen hebben ze te maken met de getroffen coronamaatregelen, zoals looproutes, handgel en beperkt toegang tot de kantine. Werkgevers moeten volledig inzicht hebben in de mogelijkheden op kantoor en zorgen dat processen optimaal worden beheerd.

Een passende communicatiestrategie is daarbij onmisbaar. Want met de verantwoordelijkheid voor alle medewerkers en het bedrijf draaiende houden, moeten managers nu hun continuïteitsplannen transformeren door hun communicatieproces opnieuw onder de loep te nemen. Zo zijn ze beter voorbereid op wat er mogelijk komen gaat. Pete Frasco, Senior Manager Sales Engineering bij BlackBerry, deelt daarom drie handige tips om werken op kantoor in de anderhalvemetermaatschappij te ondersteunen aan de hand van een effectieve communicatiestrategie:

1. Zorg voor een veilig proces
Medewerkers werken vanuit iedere denkbare locatie. Hoewel dit geen nieuwe trend is, heeft de huidige situatie deze manier van werken in een stroomversnelling gebracht. Het kan nog maanden duren voordat we teruggaan naar de oude situatie, als we dat al gaan doen. Het managen van de verschillende eisen van werknemers – die vaak divers zijn – in combinatie met beveiligingsuitdagingen van externe actoren kan moeilijk zijn. Hoe weet je zeker dat je alle belanghebbenden bereikt hebt?

Duidelijke en tijdige communicatie is noodzakelijk in iedere situatie. De juiste mensen moeten de boodschap altijd ontvangen. Inventariseer waar iedereen is gesitueerd en welke informatie voor hen noodzakelijk is. Met behulp van de juiste software - zoals Athoc - kun je vervolgens instructies veilig verstrekken op basis van iedere individuele situatie. Een platform dat communicatie, connectiviteit en samenwerking mogelijk maakt – ondersteund door het hoogste niveau van beveiligingsnormen – verbetert de veiligheid.

2. Communiceer via meerdere kanalen
Effectieve communicatie betekent dat je via betrouwbare kanalen kunt communiceren. Daarbij consumeren mensen informatie tegenwoordig op verschillende manieren. Overweeg daarom in je strategie de rol van de organisatie als betrouwbare informatiebron in het totale proces centraal te zetten en maak gebruik van de betrouwbaarste tools en kanalen als onderdeel van deze strategie. Ga er daarbij niet van uit dat slechts één methode betrouwbaar is.

Hoewel e-mail de meest voorkomende vorm van communicatie is, wordt ervan uitgegaan dat iedereen toegang heeft tot breedband of zakelijke e-mail. En wat als er een netwerk- of e-mailstoring is? Wat als bijvoorbeeld zendmasten of Wifi uitvallen? Overweeg om andere kanalen in je strategie mee te nemen, zoals sms-berichten, radio en sociale media. Dit kunnen effectieve hulpmiddelen zijn.

3. Blijf denken aan de veiligheidsregio
Terwijl we de verschillende gezondheidsrichtlijnen in ogenschouw nemen en weer naar kantoor gaan, is het van strategisch belang om de regels van de veiligheidsregio op te nemen in je communicatieproces. Dit helpt bij het beheren en coördineren van kritieke gebeurtenissen wanneer zich een onverwachte situatie voordoet. Hoe beheer je immers de relevante contacten van externe organisaties als ambulances en politie? Hoe kun je er zeker van zijn dat je communicatie (en die van hen) de juiste personen bereikt?

Maak gebruik van goede praktijkvoorbeelden die je ook hebt bekeken voor je interne communicatie en zorg ervoor dat je ook kunt communiceren, verbinden en samenwerken met de hulpverleners. Noodgevallen kun je niet in hokjes plaatsen. Wanneer je een betrouwbaar netwerk opbouwt, is dit een bron van feitelijke data die kan helpen om correct te reageren op een situatie – zoals de huidige een pandemie of een andere situatie die medewerkers in gevaar kan brengen. Kortom, real-time communicatie is essentieel voor het oplossen van noodsituaties.

Over BlackBerry
BlackBerry (NYSE: BB; TSX: BB) levert betrouwbare beveiligingssoftware en -diensten aan organisaties en overheidsinstelligen wereldwijd, die ze nodig hebben om het Internet of Things te beveiligen. Het bedrijf beveiligt meer dan 500M eindpunten, waaronder 150M auto's op de weg. Gevestigd in Waterloo, Ontario, zet het bedrijf zich in voor veiligheid, cybersecurity en dataprivacy. Daarnaast is BlackBerry voorloper op belangrijke gebieden zoals kunstmatige intelligentie, endpointsecurity en -management, encryptie en geïntegreerde systemen.Voor meer informatie, bezoek BlackBerry.com en volg het bedrijf via @BlackBerry.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof, Marjolein van Aarle of Evi van Lieshoud van LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail:blackberryNL@teamlewis.com
Laatste van BlackBerry
Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

BlackBerry AtHoc en ServiceNow gaan partnership aan
BlackBerry contact

Logo BlackBerry

BlackBerry sociaal

BlackBerry tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Auth0
Logo Infor
Logo Clarity Benelux