www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LEWIS

Gezamenlijk onderzoekplatform van Cognizant versnelt ontdekking van geneesmiddelen met ruim 100.000 gebruikers

Onderzoekers, clinici en professionals wereldwijd maken gebruik van innovatieve SaaS-oplossingen om nieuwe medicijnbehandelingen sneller op de markt te brengen

Amsterdam, 22 juli 2020 – Cognizant’s Shared Investigator Platform (SIP), een life sciences SaaS-oplossing, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt van ruim 100.000 gebruikers in 84 landen. Het platform wordt steeds belangrijker voor de voortgang van klinische proeven, omdat de huidige anderhalvemetersamenleving persoonlijke samenwerking aanzienlijk heeft ingeperkt. Veel van de bedrijven die gebruik maken van het SIP werken aan het sneller op de markt brengen van een COVID-19-vaccin met behulp van virtuele klinische trials.

SIP, dat wordt gebruikt door zeven van de grootste biofarmaceutische bedrijven ter wereld, brengt sponsors van klinische proeven en medische professionals bij elkaar. Het platform doet dit door gebruik te maken van automatisering en remote access-technologie om de snelheid en efficiëntie van het uitvoeren van geneesmiddelenonderzoek te verhogen en nieuwe behandelingen op de markt te brengen.

Lees hieronder het volledige Engelstalige persbericht:

Cognizant Shared Investigator Platform for Life Sciences Reaches Major Milestone in Accelerating Drug Discovery
More than 100,000 Life Sciences Researchers, Clinicians and Professionals in 84 Countries Utilizing Innovative SaaS Solution to Help Speed New Drug Therapies to Market

Cognizant(Nasdaq: CTSH)announced that its Shared Investigator Platform (SIP), a life sciences Software as a Service (SaaS) solution, has reached a new milestone of over 100,000 users in 84 countries. The platform has become increasingly critical to progressing clinical trials as prevailing social distancing norms have significantly curtailed in-person collaboration. Many of the companies utilizing the Shared Investigator Platform are working to accelerate COVID-19 therapies through virtual clinical trial processes.

The Shared Investigator Platform, in use by7 of the largest global biopharmaceutical companies, links clinical trial sponsors and medical professionals by leveraging automation and remote access technology to increase the speed and efficiency of administering drug trials and bringing new therapies to market. The platform was first launched in 2016 as part of a collaboration between Cognizant and TransCelerate, a consortium of the world's largest biopharmaceutical organizations. These industry leaders collaboratively standardized clinical trial documents, training and start-up activities into a single shared environment to reduce costs and increase efficiency.

Today, the Cognizant platform is used at over 19,000 trial-ready sites by medical and life sciences professionals to reduce administrative burdens that often slow the development and testing of life-saving clinical therapies. A global biopharmaceutical company using the platform realized a 50% reduction in critical site activation cycle time, based on an internal sponsor benchmark study.

"The COVID-19 pandemic has brought the processes of healthcare and life sciences firms to the forefront of global attention as the need to leverage advanced technologies for faster results and better care is paramount," saidSrinivas Shankar, Senior Vice President and Global Head for Cognizant's Life Sciences business."Our Shared Investigator Platform seamlessly enables communication and collaboration in clinical trials in areas such as site activation, document exchange, and safety notifications. Our milestone of 100,000 users across 84 countries is a testament to the value we are providing to those diligently working to accelerate innovative, effective treatments to patients in need."

Learn moreabout Cognizant's Shared Investigator Platform: https://www.cognizant.com/shared-investigator-platform

Over Cognizant
Cognizant (Nasdaq-100: CTSH) is een van 's werelds grootsteprofessioneledienstverleners. De organisatie helpt klanten hun business-, operationele en technologiemodellen te transformeren voor het digitale tijdperk. De unieke marktgerichte en adviserende benadering van Cognizant ondersteunt klanten bij het creëren en implementeren van een innovatievere en efficiëntere bedrijfsvoering. Cognizant heeft zijn hoofdkantoor in de VS, staat in de Fortune 500-lijst op nummer 194 en wordt gezien als een van de meest bewonderde bedrijven ter wereld. Lees meer over hoe Cognizant organisaties begeleidt bij het bereiken van digitaal leiderschap op www.cognizant.com of volg ons via @Cognizant.

Voor meer persinformatie kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof of Iskander de Lange van LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: cognizantNL@teamlewis.com
Laatste van Cognizant
Data en analysemodellen hebben een houdbaarheidsdatum

Cognizant neemt 10th Magnitude over

Vijf belangrijke punten bij het implementeren van AI
Cognizant contact

Logo Cognizant

Cognizant sociaal

Cognizant tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti
Logo Eaton