www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet neemt cloud beveiliger OPAQ Networks over

Overname breidt het aanbod van Fortinet uit met het meest complete Secure Access Service Edge (SASE)-platform op de markt

Utrecht, 22 juli 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het OPAQ Networks heeft overgenomen. Dit is een in Herndon, Virginia gevestigde leverancier van cloud-gebaseerde Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen. De cloud-oplossing Zero Trust Network Access (ZTNA) van OPAQ biedt integrale bescherming voor de gedistribueerde netwerken van organisaties, van datacenters tot filialen en van telewerkers tot Internet of Things (IoT)-apparatuur.

Het platform van OPAQ is ontwikkeld met het oog op partnervriendelijkheid. Managed security service providers (MSSP’s), carriers en value added resellers kunnen het multi-tenant SASE-platform eenvoudig integreren met hun eigen oplossingen. Daarmee kunnen ze bedrijven en overheidsinstellingen toegevoegde waarde bieden in de vorm van hun Network Operations Center- en Security Operations Center-expertise en geavanceerde professionele diensten.

Door de trend van telewerken en thuiswerken bevindt een explosief groeiend aantal gebruikers, apparaten, applicaties, services en data zich buiten de traditionele netwerkrand. De integratie van de uitgebreide Security Fabric van Fortinet met het cloud-platform van OPAQ biedt klanten en partners nog grotere keuzevrijheid bij het afnemen van de beste beveiligingsdiensten in hun soort. Dit geeft blijk van de unieke en onderscheidende manier waarop Fortinet klanten voorziet van de beste geïntegreerde innovaties op het gebied van real-time beveiliging en netwerktechnologie.

De combinatie van de Security Fabric van Fortinet met de gepatenteerde oplossing ZTNA van OPAQ resulteert in een robuust cloud-gebaseerd SASE-platform dat als enige binnen de branche voorziet in zero trust toegangsbeheer en beveiliging. Daartoe combineert het platform een brancheleidende next-generation firewall en SD-WAN-functionaliteit, internetbeveiliging, sandboxing, geavanceerde endpoint-beveiliging, identiteitsbeheer en multi-factorauthenticatie, bescherming van workloads in multi-cloudomgevingen, een cloud application security broker (CASB), browserisolatie en web application firewall (WAF)-functionaliteit.

Fortinet kan zich dankzij de overname van OPAQ onderscheiden van andere leveranciers van cloud-gebaseerde beveiligingsoplossingen met:
  • krachtiger schaalbaarheid, prestatievermogen en beveiliging dan de cloud-oplossingen van elke andere leverancier
  • een uitgebreide en geïntegreerde reeks van cloud-gebaseerde zero trust beveiligingsoplossingen, waar andere ZTNA-producten tal van kwetsbaarheden in het aanvalsoppervlak ongemoeid laten
  • een unieke en schaalbare ZTNA-oplossing die krachtige beveiliging onder de motorkap biedt dankzij de onophoudelijke innovaties van het getalenteerde R&D-team van Fortinet
  • volledig geïntegreerde beveiligings- en netwerktechnologie, met inbegrip van de brancheleidende SD-WAN-functionaliteit van Fortinet; dit brengt de realisatie van de visie van Fortinet op door de beveiliging aangestuurde netwerken dichterbij
  • het meest partnervriendelijke aanbod van ZTNA-oplossingen dat er maar op de markt te vinden is.
De financiële voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

Ken Xie, oprichter, bestuursvoorzitter en CEO van Fortinet: “De recente opleving van de markt voor SASE bevestigt wat we al jarenlang verkondigen: de wereld is toe aan door de beveiliging aangestuurde netwerken. Deze tijd van hyperconnectiviteit, uitdijende netwerken en een netwerkrand die zich over de hele digitale infrastructuur uitstrekt vraagt om een hechte integratie van netwerk- en beveiligingstechnologie. Met de overname van OPAQ breiden we ons aanbod van SASE-oplossingen uit. Fortinet groeit daarmee uit tot aanbieder van het meest complete SASE-platform op de markt. Hiertoe combineren we uitgebreide beveiligingsmogelijkheden met brancheleidende SD-WAN- en netwerktechnologie. Klanten en partners kunnen over al deze functionaliteit beschikken op basis van een flexibele, kostenefficiënte en gepatenteerde zero trust cloud-architectuur.”

Aanvullende informatie
Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 455,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Institute biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet breidt aanbod van gratis zelfstudiecursussen voor netwerkbeveiliging uit om het tekort aan security-professionals te dichten

Fortinet neemt innovator in netwerkmonitoring en -herstel Panopta over

FortiGuard Labs: 5G-apparaten en thuiswerkers staan centraal bij cyberaanvallen
Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
Fortinet contact

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.