www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: ItsaRep

Cateraar Hutten creëert innovatief systeem voor contactloos betalen met IoT sensoren en mobiele Mendix-applicatie

• Native mobile-oplossing stroomlijnt klantervaring en cateringoperatie en genereert waardevolle data voor Hutten en zijn klanten
  • Applicatie helpt bij beperken fysiek contact in COVID-19 tijdperk
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijd leider in enterprise low-code, kondigt aan dat Hutten catering Hutten Tap & Pay heeft ontwikkeld. Dit is de eerste native mobile app die ‘product tapping’ combineert met mobiele betalingen of betalingen binnen de app. Hiermee kunnen bezoekers van bedrijfsrestaurants producten selecteren en deze zonder de tussenkomst van cateringmedewerkers betalen. Het resultaat is een snellere en meer efficiënte ervaring voor de klant en een schat aan data die gebruikt kan worden om de klanttevredenheid en bedrijfsresultaten verder te verbeteren. Een bijkomend voordeel is dat er minder persoonlijk contact nodig is waarmee de applicatie ook faciliteert in het beperken van persoonlijk contact in het coronatijdperk.

De volledige oplossing, die bestaat uit een applicatie backend en een native mobile app, is in slechts negen maanden bedacht en ontwikkeld op het Mendix low-code platform door Nokavision in samenwerking met Hutten. Met low-code kunnen ontwikkelaars van verschillende niveaus op een visuele manier applicaties voor web en mobiel maken, met behulp van drag-and-drop-componenten en modelgestuurde logica.

Geen noodzaak meer voor fysieke interactie
De kern van het systeem bestaat uit draadloze productkaartjes (zogeheten ‘electronic shelf labels’, ESL) die communiceren met de smartphone applicatie en de backend bij de kassa. Om een product te tappen houden bezoekers van het restaurant simpelweg hun smartphone tegen het productkaartje. Omdat er gebruik wordt gemaakt van ‘near field communication’ (NFC) of een barcode die wordt gescand door de camera van de telefoon, is er geen fysiek contact vereist. Dit is zeker in deze tijd, waar het vermijden hiervan centraal staat, een voordeel.

Betalingen vinden probleemloos en volledig mobiel plaats via Payconiq of door het activeren van de onbemande PIN-terminal door het scannen van een QR-code aan het einde van de fast lane checkout in het bedrijfsrestaurant. Het juiste bedrag wordt automatisch van de mobiele app via de geïntegreerde cloud-oplossing of payment service provider CCV, naar de juiste PIN terminal gestuurd. De klant kan betalen met een bankpasje, Apple Pay of Google Pay.

Digitale productkaartjes (zoals die bijvoorbeeld worden gebruikt in supermarkten) zijn doorgaans met de back-end verbonden door kabels. Omdat Hutten op veel verschillende locaties bij klanten werkt, was een draadloze oplossing nodig voor de vele productkaartjes. Daarom installeerde Hutten productkaartjes met een batterij die tot zes jaar mee gaat. Ieder restaurant kan een ongelimiteerd aantal kaartjes gebruiken. Gemiddeld worden er per locatie 150 gebruikt. Deze kaarten worden draadloos beheert via een infrarood transmitter in het plafond. De backend applicatie zorgt ervoor dat de juiste brondata van Hutten op de productkaartje wordt weergegeven. Bovendien kunnen bezoekers van het bedrijfsrestaurant via 4G de applicatie gebruiken, het is dus niet nodig in te loggen op het lokale WiFi-netwerk.

App zorgt voor efficiency en tegengaan van voedselverspilling
De Hutten Tap & Pay app zorgt ervoor dat Hutten efficiënter kan werken en verhoogt de tevredenheid van de restaurantbezoekers door lange rijen rond lunchtijd te voorkomen. Via de mobiele app kunnen gebruikers het weekmenu bekijken, hun persoonlijke orderhistorie inzien en dagelijkse aanbiedingen selecteren zoals een combinatie deal of gezonde suggesties. Ook kunnen zij via een loyalty-programma punten sparen voor gratis producten. Door deze data te analyseren kan Hutten rekening houden met persoonlijke voorkeuren en hierop inspelen.

“Met deze app hebben we realtime inzicht in welke producten wanneer getapped worden. Dit maakt het makkelijker om voedselverspilling te voorkomen”, zegt Bob Hutten, CEO van Hutten. “Zo worden via een notificatie verse producten aan het einde van de dag voor een gereduceerde prijs aangeboden. En omdat we door data-analyse weten wat de voorkeuren van de medewerkers zijn, kunnen we slim inkopen. Voor Hutten, dat zich al jaren actief bezighoudt met het voorkomen van voedselverspilling, is dit een belangrijk onderdeel van de applicatie.”

Low-code biedt flexibiliteit om app snel op verschillende locaties uit te rollen
Een van de voordelen van het werken met Mendix is dat het platform native mobile-functionaliteit ondersteunt via React Native. De Tap & Pay applicatie, gecombineerd met de integratie van Hutten's master data, de productkaartjes en infraroodtechnologie, kan snel uitgerold worden bij verschillende bedrijfsrestaurants.

“Het mooie van het werken met het low-code platform van Mendix is dat de applicatie veel sneller gebouwd kon worden en tegen lagere kosten”, aldus John Peters, directeur BD bij Nokavision. “Normaal gesproken zijn er drie ontwikkeltrajecten; iOS, Android en de backend, ieder met zijn eigen programmeertalen en ontwikkelaars. Dankzij het Mendix-platform werkte we met een team aan de ontwikkeling van de Hutten Tap & Pay app.”

“Hutten is met de app een voorloper in de wereld van cateraars voor de zakelijke markt. Maar de onderliggende technologie kan ook een groot verschil maken in andere sectoren”, zegt Mariken Reijs, customer success manager bij Mendix. “Neem bijvoorbeeld de supermarkten. Door deze technologie te gebruiken hoeft een klant niet langer naar een kassier om af te rekenen. En na het tappen van een product kan er ook eenvoudig extra content aangeboden worden zoals een video over het product. We zien ernaar uit om met Hutten en soortgelijke organisaties de verdere mogelijkheden te verkennen.”

Meer over Hutten Tap & Pay op Mendix World Version 2.0
Meer weten over Hutten Tap & Pay en hoe Hutten het meeste haalt uit het low-code platform van Mendix? Volg dan de sessie van CEO Bob Hutten tijdens Mendix World Version 2.0. Registreren kan via deze link

===

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in enterprise low-code, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Laatste van Mendix
Autodistributeur Louwman ontwikkelt multi-brand app voor private lease-klanten met Mendix low-code platform

Octo transformeert vastgoed naar smart buildings met gebouwbeheer-software gebaseerd op low-code

Scheepsverzekeraar EOC verwerkt 30% meer aanvragen dankzij low-code applicatie
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft