Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet introduceert Secure SD-WAN for Multi-Cloud; een oplossing die multi-cloudomgevingen vereenvoudigt en optimaliseert

Fortinet Secure SD-WAN for Multi-Cloud brengt schaalbare en kostenefficiënte SD-WAN-functionaliteit naar de complete digitale infrastructuur van organisaties

Utrecht, 20 juli 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, introduceert vandaag Fortinet Secure SD-WAN for Multi-Cloud. Deze netwerk- en beveiligingsoplossing biedt een antwoord op veel voorkomende problemen met de prestaties van applicaties, het overzicht, de kosten en het beheer die kenmerkend zijn voor multi-cloudomgevingen door SD-WAN-functionaliteit naar uiteenlopende clouds en regio’s te brengen.

De meeste bedrijven – 93% volgens recente schattingen – hanteren inmiddels een multi-cloudstrategie. Ze doen een beroep op meerdere cloud providers om te voorzien in diverse behoeften, zoals disaster recovery, back-ups, het waarborgen van de veerkracht van applicaties en wereldwijde dekking. Het beheren en beveiligen van workloads in verschillende private en publieke clouds blijft echter een uitdaging. Veel organisaties kiezen ervoor om hun clouds te verbinden vanaf de rand van het WAN van hun datacenter op locatie. Deze traditionele aanpak is weliswaar veilig, maar zit multi-cloudtoepassingen in de weg. Het resulteert in complexe omgevingen, inconsistente netwerkprestaties en kostbare connectiviteit.

Fortinet Secure SD-WAN for Multi-Cloud biedt een nieuwe manier om te zorgen voor veilige en snelle verbindingen tussen workloads in verschillende publieke clouds op te zetten zonder de kosten en complexiteit op te voeren. Fortinet Secure SD-WAN for Multi-cloud is inzetbaar in de clouds van alle belangrijke cloud providers en biedt ondersteuning voor het inrichten van een consistente netwerkarchitectuur die gebruikmaakt van SD-WAN-connectiviteit tussen clouds. Applicatieontwikkelaars en IT-afdelingen kunnen op die manier een razendsnel netwerk en een beveiligingsarchitectuur implementeren die alle cloud-omgevingen met elkaar verbindt. Fortinet Secure SD-WAN for Multi-Cloud stelt bedrijven in staat om optimaal te profiteren van de voordelen van multi-cloudomgevingen dankzij:
  • een geautomatiseerde implementatie van een consistente netwerk-overlay voor de verschillende cloud-netwerken om de complexiteit te reduceren, de flexibiliteit te vergroten en IT-teams tijd te besparen
  • integraal overzicht en grip dankzij centraal beheer, waarbij de mogelijkheden van de uiteenlopende cloud-omgevingen worden verenigd met behulp van cloud-native integraties
  • een veilige overdracht van netwerkverkeer tussen clouds zonder de noodzaak van backhaul naar het datacenter; dit zorgt voor schaalbaarder implementaties en minder latency
  • de mogelijkheid om op intelligente wijze verbindingen te selecteren op basis van de kenmerken van applicaties en een dynamische selectie van netwerkpaden; de prestaties en kosten kunnen worden geoptimaliseerd door het selecteren van de meest geschikte internetverbinding of leaselijn
  • een gebruikersvriendelijke API die programmeurs in staat stelt om de netwerk- en beveiligingseisen op consistente wijze vorm te geven.
Verbeterde prestaties op locatie en in de cloud
Fortinet biedt Secure SD-WAN aan als ingebouwde functie van zijn brancheleidende next-generation firewall FortiGate. Deze ngfw is voorzien van de eerste SD-WAN-ASIC binnen de branche. Dit zorgt voor een verbeterde gebruikservaring voor applicaties, snellere verbindingen en grotere kostenefficiëntie. FortiGate biedt tot 17 keer betere Security Compute Ratings dan concurrerende oplossingen.

Fortinet Secure SD-WAN for Multi-Cloud, dat wordt aangeboden via de virtuele appliance FortiGate-VM, wordt ondersteund door de gepatenteerde vSPU-technologie van Fortinet. Dit waarborg optimale prestaties in de cloud, zoals overdrachtssnelheden van meer dan 20 Gbps (tien keer hoger dan het branchegemiddelde) voor versleutelde IPsec-verbindingen via het publieke internet of leaselijnen. De oplossing zorgt daarmee voor lagere operationele kosten. Bedrijven kunnen binnen alle populaire cloud-platforms de FortiGate-VM implementeren en op locatie gebruikmaken van de marktleidende FortiGate-appliances. Op die manier kunnen ze profiteren van cloud-neutrale multi-cloudnetwerken zonder concessies te doen aan de beveiliging en het prestatievermogen.

SD-WAN-functionaliteit voor de hele organisatie
De Secure SD-WAN-oplossingen van Fortinet zijn ontwikkeld om complete organisaties veilig te houden. Dit is mogelijk door de inzet van fysieke appliances binnen grote datacenters, filialen, externe bedrijfslocaties en thuiskantoren en het gebruik van virtuele appliances in multi-cloudomgevingen. Alles wordt daarbij beheerd met één besturingssysteem in de vorm van de Fortinet Security Fabric. Organisaties kunnen hun netwerk- en beveiligingsregels hiermee naadloos toepassen op alle uiteenlopende omgevingen en cloud-platforms. Alle componenten van dit beveiligingskader worden voortdurend gevoed met actuele bedreigingsinformatie van FortiGuard Labs.

Vincent Zeebregts, country manager Nederland bij Fortinet: “Voor bedrijven die applicaties en workloads in meerdere clouds hosten is het belangrijk om naadloze grip te hebben op de connectiviteit en de beveiliging binnen de complete infrastructuur op peil te houden. De Secure SD-WAN-oplossingen van Fortinet bieden connectiviteit en beveiliging voor diverse cloud-infrastructuren en optimaliseren de gebruikservaring voor applicaties. Fortinet stelt bedrijven in staat om het potentieel van SD-WAN volledig te benutten door hen de mogelijkheid te bieden om deze technologie overal toe te passen: vanuit huis naar de cloud, van campusomgevingen naar de cloud, van het datacenter naar de cloud en nu van cloud tot cloud. Fortinet biedt de meest schaalbare, kostenefficiënte en veilige SD-WAN-oplossing die momenteel op de markt verkrijgbaar is.”

“Bij Node4 zetten we de technologie van Fortinet in om een oplossing te bieden voor de belangrijkste eisen en problemen van onze klanten. We gebruiken deze technologie ook in ons eigen netwerk in om de prestaties van onze cloud-diensten en SaaS-oplossingen een boost te geven. De dynamische aanpak van cloud-beveiliging en connectiviteit van Fortinet zorgt ervoor dat onze data altijd en overal beschermd blijft. Met Fortinet Secure SD-WAN for Multi-Cloud kunnen we het potentieel van onze multi-cloudstrategie optimaal benutten.”
- Paul Bryce, chief commercial officer bij Node4

“Onze klanten stappen in sneltreinvaart over op multi-cloudomgevingen. Ze hebben behoefte aan oplossingen waarmee ze deze complexe ecosystemen kunnen beveiligen en verbinden. Dankzij de Secure SD-WAN-oplossingen van Fortinet lopen we voorop in de markt. Dat komt omdat Fortinet een consistent functierijk platform aanbiedt dat even stabiel als veilig is. Fortinet heeft uitstekend werk geleverd door met één multi-cloudplatform te voorzien in de broodnodige beveiliging en real-time prestaties.”
- E. Burke Anderson, bestuursvoorzitter en CEO van North Atlantic Networks

Aanvullende informatie
  • Lees het blog voor meer informatie over Fortinet Secure SD-WAN for Multi-Cloud.
  • Kom te weten hoe het beveiligingsplatform Fortinet Security Fabric voorziet in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde bescherming voor de complete digitale infrastructuur van organisaties.
Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 455,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Institute biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E.  karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
BT werkt samen met Fortinet en breidt zijn managed network services uit met Secure SD-WAN

Linksys en Fortinet kondigen strategische samenwerking aan om thuiswerkers uiterst snelle en veilige verbindingen te leveren

Fortinet breidt partnerprogramma Engage uit
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack