www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 71 dagen geleden)

PrivacyPerfect behaalt ISO 27001-certificering voor databeveiliging

PrivacyPerfect, leverancier van privacy compliance-oplossingen, heeft de ISO 27001-certificering voor informatiebeveiliging behaald. Hiermee toont PrivacyPerfect aan dat het beschikt over een solide managementsysteem voor databeveiliging en dat ook de software-oplossingen voldoen aan de strengste normen voor databeveiliging en de privacywetgeving.

PrivacyPerfect wil een bijdrage leveren aan een digitale wereld waarin mensen erop kunnen vertrouwen dat bedrijven en overheden hun persoonsgegevens op een veilige manier verwerken. Daarom helpt het organisaties met software-modules en advies om onder meer de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) na te leven. Met het behalen van de ISO 27001-certificering bewijst PrivacyPerfect dat databeveiliging een integraal onderdeel is van zijn bedrijfsvoering, producten en dienstverlening.

“Als leverancier van privacy compliance-oplossingen is een gedegen bescherming van persoonsgegevens de basis van de belofte die wij doen aan onze klanten. We zijn dan ook trots dat we deze certificering hebben behaald en hiermee kunnen aantonen dat we als organisatie volledig compliant zijn met de AVG”, zegt Nicoline Matser, CEO van PrivacyPerfect.

Onder de AVG hebben organisaties meer verantwoordelijkheid gekregen om aan te tonen dat zij de juiste organisatorische en technische maatregelen hebben genomen om aan de privacywetgeving te voldoen. Om deze zogenaamde verantwoordingsplicht goed in te vullen, is een organisatiebrede strategie voor gegevensbescherming onmisbaar. De oplossingen die PrivacyPerfect hiervoor biedt worden inmiddels door meer dan 2000 gebruikers wereldwijd ingezet.

Kans om reputatie te versterken
“Logischerwijs heeft de AVG de focus op privacy en informatiebeveiliging vergroot”, zegt Matser. “We merken dat niet alleen het risico op een boete ervoor zorgt dat organisaties hier serieus mee bezig zijn. Misschien nog wel belangrijker is de reputatieschade die zij oplopen als duidelijk wordt dat zij niet voldoen aan de wetgeving of zich niet houden aan de verantwoordingsplicht. Het onzorgvuldig omgaan met privacy en persoonsgegevens kan een reputatie maken of breken. Organisaties die kunnen aantonen dat zij persoonsgegevens beschermen conform de privacywetgeving, hebben daarmee een kans hun reputatie te versterken en zich ook op dat punt te onderscheiden van hun concurrent.”

image
v.l.n.r. Nicoline Matser, CEO PrivacyPerfect, Bart Versluijs auditor bij Brand Compliance, Sjoerd den Boer, CFO PrivacyPerfect

Over PrivacyPerfect
PrivacyPerfect, is een Nederlandse leverancier van privacy compliance-oplossingen. Het bedrijf is in 2013 opgericht en wil bijdragen aan een digitale wereld waarin mensen erop kunnen vertrouwen dat bedrijven en overheden hun persoonsgegevens op een veilige manier verwerken. Hiervoor helpt PrivacyPerfect organisaties met een veilige en gebruiksvriendelijke SaaS-oplossing om hun privacy-administratie te voeren conform de eisen van de AVG. De oplossingen van PrivacyPerfect worden wereldwijd door meer dan 2.000 gebruikers ingezet. Voor meer informatie: https://www.privacyperfect.com/
Laatste van PrivacyPerfect
PrivacyPerfect introduceert nieuwe DSR-formule voor eenvoudig afhandelen informatieverzoeken

PrivacyPerfect behaalt ISO 27001-certificering voor databeveiliging

Onderwijsorganisaties die nu op afstand lesgeven, lopen een reëel risico op een datalek van persoonsgegevens
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 1 jaar en 71 dagen
PrivacyPerfect contact

Logo PrivacyPerfect

PrivacyPerfect sociaal

PrivacyPerfect tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks