www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

PrivacyPerfect behaalt ISO 27001-certificering voor databeveiliging

PrivacyPerfect, leverancier van privacy compliance-oplossingen, heeft de ISO 27001-certificering voor informatiebeveiliging behaald. Hiermee toont PrivacyPerfect aan dat het beschikt over een solide managementsysteem voor databeveiliging en dat ook de software-oplossingen voldoen aan de strengste normen voor databeveiliging en de privacywetgeving.

PrivacyPerfect wil een bijdrage leveren aan een digitale wereld waarin mensen erop kunnen vertrouwen dat bedrijven en overheden hun persoonsgegevens op een veilige manier verwerken. Daarom helpt het organisaties met software-modules en advies om onder meer de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) na te leven. Met het behalen van de ISO 27001-certificering bewijst PrivacyPerfect dat databeveiliging een integraal onderdeel is van zijn bedrijfsvoering, producten en dienstverlening.

“Als leverancier van privacy compliance-oplossingen is een gedegen bescherming van persoonsgegevens de basis van de belofte die wij doen aan onze klanten. We zijn dan ook trots dat we deze certificering hebben behaald en hiermee kunnen aantonen dat we als organisatie volledig compliant zijn met de AVG”, zegt Nicoline Matser, CEO van PrivacyPerfect.

Onder de AVG hebben organisaties meer verantwoordelijkheid gekregen om aan te tonen dat zij de juiste organisatorische en technische maatregelen hebben genomen om aan de privacywetgeving te voldoen. Om deze zogenaamde verantwoordingsplicht goed in te vullen, is een organisatiebrede strategie voor gegevensbescherming onmisbaar. De oplossingen die PrivacyPerfect hiervoor biedt worden inmiddels door meer dan 2000 gebruikers wereldwijd ingezet.

Kans om reputatie te versterken
“Logischerwijs heeft de AVG de focus op privacy en informatiebeveiliging vergroot”, zegt Matser. “We merken dat niet alleen het risico op een boete ervoor zorgt dat organisaties hier serieus mee bezig zijn. Misschien nog wel belangrijker is de reputatieschade die zij oplopen als duidelijk wordt dat zij niet voldoen aan de wetgeving of zich niet houden aan de verantwoordingsplicht. Het onzorgvuldig omgaan met privacy en persoonsgegevens kan een reputatie maken of breken. Organisaties die kunnen aantonen dat zij persoonsgegevens beschermen conform de privacywetgeving, hebben daarmee een kans hun reputatie te versterken en zich ook op dat punt te onderscheiden van hun concurrent.”

image
v.l.n.r. Nicoline Matser, CEO PrivacyPerfect, Bart Versluijs auditor bij Brand Compliance, Sjoerd den Boer, CFO PrivacyPerfect

Over PrivacyPerfect
PrivacyPerfect, is een Nederlandse leverancier van privacy compliance-oplossingen. Het bedrijf is in 2013 opgericht en wil bijdragen aan een digitale wereld waarin mensen erop kunnen vertrouwen dat bedrijven en overheden hun persoonsgegevens op een veilige manier verwerken. Hiervoor helpt PrivacyPerfect organisaties met een veilige en gebruiksvriendelijke SaaS-oplossing om hun privacy-administratie te voeren conform de eisen van de AVG. De oplossingen van PrivacyPerfect worden wereldwijd door meer dan 2.000 gebruikers ingezet. Voor meer informatie: https://www.privacyperfect.com/
Laatste van PrivacyPerfect
PrivacyPerfect introduceert nieuwe DSR-formule voor eenvoudig afhandelen informatieverzoeken

PrivacyPerfect behaalt ISO 27001-certificering voor databeveiliging

Onderwijsorganisaties die nu op afstand lesgeven, lopen een reëel risico op een datalek van persoonsgegevens
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
PrivacyPerfect contact

Logo PrivacyPerfect

PrivacyPerfect sociaal

PrivacyPerfect tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise