Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: MCS PR

Barracuda introduceert de eerste veilige, ‘native’ SD-WAN service op Microsoft Azure

Nederlandse organisatie is een van de eerste gebruikers van Barracuda CloudGen WAN

• Het nieuwe Barracuda CloudGen WAN is de eerste veilige wereldwijde SD-WAN service die ‘native’ is gebouwd op Microsoft Azure
  • De Nederlandse kinderopvangorganisatie Humankind is een van de eerste gebruikers ter wereld van Barracuda CloudGen WAN
  • De nieuwe service wordt rechtstreeks vanuit Azure uitgerold, is direct klaar voor gebruik met intelligente standaardconfiguraties en biedt de mogelijkheid voor betaling op uurbasis, via de Azure Marketplace
Venlo, 17 juli 2020 - Barracuda lanceert een nieuwe, veilige SD-WAN service op basis van Microsoft Azure. Barracuda CloudGen WAN is de eerste SD-WAN oplossing die draait binnen Azure Virtual WAN Hubs. Deze hubs kunnen via het Microsoft Global Network onderling met elkaar worden verbonden. Deze netwerkarchitectuur kan kostbare en rigide netwerkverbindingen vervangen, waarbij het hele netwerk dynamisch kan worden aangepast aan de actuele netwerkbelasting. Dit zorgt voor optimale netwerkprestaties en houdt de kosten zo laag.

“Een cloud-first strategie vraagt om een andere aanpak van connectiviteit”, zegt Leon Sevriens, programmamanager IT bij Humankind, de grootste niet-commerciële organisatie en partner op het gebied van kinderopvang en -ontwikkeling in Nederland, met ruim 4.000 medewerkers op meer dan 450 locaties. “We hebben flink geïnvesteerd in de adoptie van Microsoft Office 365 in onze hele organisatie en traditionele connectiviteit is simpelweg niet meer voldoende. Wij hebben een oplossing nodig die zorgt voor optimale applicatieprestaties, niet alleen maar voor connectiviteit. Daarom hebben we gekozen voor Barracuda CloudGen WAN.

Uit een recent rapport, Secure SD-WAN: The Launch Pad into Cloud, blijkt dat SD-WAN wordt gebruikt door meer dan de helft van de organisaties die hun public cloud hebben beveiligd. Zoals in het rapport valt te lezen: “SD-WAN kan helpen bij het aanpakken van twee securityuitdagingen waar organisaties mee te maken hebben bij een overstap naar de public cloud: gebrek aan toegangsbeheer en dataverkeer aan de rand van het netwerk (backhauling).”

Beveiligde SD-WAN voor de cloud
The buitengrens van organisaties is aan het veranderen en bedrijven moeten zich daaraan aanpassen. Volgens Gartner is “De rand van het netwerk (‘perimeter’) niet langer een locatie, maar een set van dynamische edge-capaciteiten die als een clouddienst worden aangeboden wanneer ze nodig zijn.”(1)

Beveiligde SD-WAN diensten die ‘natively’ zijn gebaseerd op de cloud, combineren gebruiksgemak, volledige security en schaalbare SD-WAN connectiviteit. Daarbij wordt het Microsoft Global Network gebruikt als de WAN-backbone, in plaats van huurlijnen. De nieuwe Barracuda CloudGen WAN is een SaaS-dienst die rechtstreeks direct vanuit de Azure Marketplace wordt uitgerold naar zoveel regio’s als nodig is. Het geheel wordt centraal voor alle locaties en remote endpoints beheerd via de CloudGen WAN portal. Omdat het Microsoft Global Network automatisch wordt ingericht als de backbone die overal en altijd toegang biedt tot applicaties, kunnen service providers een SASE (Secure Access Service Edge) oplossing aanbieden in de public cloud, die volledig is afgestemd op hun behoeften.

“Met een veilige alles-in-een SD-WAN oplossing die ‘native’ is gebouwd op het public cloud netwerk, kunnen organisaties eindelijk meer gebruik gaan maken van de cloud. En dat zowel sneller als veiliger”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “We hebben de afgelopen jaren een sterke relatie opgebouwd met Microsoft en nauw samengewerkt aan de integratie van Barracuda SD-WAN technologie met het Microsoft Azure Virtual WAN Hubs. We zijn ervan overtuigd dat dit de toekomst is van networking in de public cloud.”

“Veilige, cloud-native SD-WAN technologie, zoals de nieuwe CloudGen WAN service van Barracuda, biedt organisaties een snel, betrouwbaar en direct pad naar Microsoft Azure. We zijn blij dat we met Barracuda hebben kunnen samenwerken om de adoptie van de public cloud adoptie te helpen versnellen, met optimale netwerkprestaties voor onze gezamenlijke klanten”, zegt Youshef Khalidi, Corporate Vice President, Azure Networking bij Microsoft.
(1) Gartner, The Future of Network Security Is in the Cloud, Neil MacDonald, Lawrence Orans, Joe Skorupa, 30 augustus 2019

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Barracuda breidt CloudGen WAN-service uit met personal remote access

Barracuda ontdekt complete economie rond e-mail account takeovers

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS