www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Autodeelplatform WeGo klaar voor Apple Car Keys

Amsterdam, 15 juli - Met de nieuwe functie Car Keys die Apple binnenkort lanceert, ziet leverancier van autodeelsystemen WeGo nieuwe kansen. WeGo heeft begin dit jaar een nieuwe app API ontwikkeld, waardoor zijn autodeelplatform gekoppeld kan worden aan apps van derden. Het is hierdoor ook klaar voor een eventuele koppeling met Car Keys van iOS, wat deze feature nog interessanter en functioneler kan maken.

Car Keys voor iPhone
Car Keys komt beschikbaar op iPhones met iOS 13.6 en hoger en zal op den duur naar verwachting gaan werken met de meeste nieuwe automodellen. Deze feature maakt het mogelijk om je auto (mits geschikt voor deze technologie) te openen, starten en sluiten met je iPhone. Je maakt in feite een digitaleautosleutel van je telefoon. Een digitale sleutel die je bovendien kunt delen met maximaal vijf anderen, zodat je vrienden of familieleden autorisatie kunt geven om met hun iPhone jouw auto te openen en te gebruiken.

Niet vervangen, maar koppelen
Florentijn Aalberts, directeur Business Development bij WeGo: “De app API die we hebben ontwikkeld maakt allerlei koppelingen en integraties mogelijk. Hierdoor zijn we helemaal voorbereid op de toekomst. Nu al gebruiken diverse partijen hun eigen app in combinatie met onze autodeeltechniek. Geen gebruiker is hetzelfde, dus een app bouwen die voldoet aan ieders wensen is onmogelijk. Wij geven bedrijven daarom de mogelijkheid om zelf hun eigen app te ontwikkelen die volledig aansluit op de behoeften van hun gebruikersgroep. Wij zorgen vervolgens voor een koppeling met ons systeem.”

Hetzelfde is in theorie mogelijk met Apple’s nieuwe feature. Car Keys maakt laagdrempelig autodelen mogelijk, maar als je de auto wilt kunnen reserveren of kosten wilt kunnen verrekenen, dan heb je de functionaliteiten van een autodeelplatform nodig. Door bestaande autodeelplatformen te koppelen aan Car Keys, zou het mogelijk worden om via deze standaard feature op je iPhone alle aan jou toegewezen deelvoertuigen te reserveren, openen, sluiten en starten.

Over WeGo
WeGo is een ambitieuze leverancier van deeltechniek. Sinds 2011 maakt WeGo voertuigen deelbaar, waarmee het inspeelt op de verschuiving die gaande is in mobiliteit: van bezit naar gebruik. Samen met mobiliteitspartners maakt WeGo autodelen mogelijk binnen warme kringen vanuit vaste locaties. Denk aan hubs bij (dealer)bedrijven, overheidsinstanties, verzamelgebouwen en straatinitiatieven. Het bedrijf voorziet hiermee in de veranderende mobiliteitsbehoeften van onder andere werknemers en bewoners.
Laatste van WeGo Carsharing
Autodeelplatform WeGo klaar voor Apple Car Keys
WeGo Carsharin.. contact

Logo WeGo Carsharing

info@wegocarsharing.com
  wegocarsharing.com
WeGo Carsharin.. sociaal

WeGo Carsharin.. tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope