www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Nieuw IoT-ontwikkelproject voor monitoren in- en opname sondevoeding

Amsterdam, 15 juli 2020 – Het Amsterdamse IoT-bedrijf Evalan neemt samen met zo’n vijftien andere organisaties deel aan het IoT-ontwikkelproject FoodFriend. Binnen dit project, dat geïnitieerd is vanuit het Europese innovatieprogramma Eureka, staat het ontwikkelen van technologie die de invloed van voeding op het menselijk lichaam onderzoekt centraal.

Het doel van het project is om technologie te ontwikkelen waarmee zowel de inname als de verwerking van voeding nauwkeurig gemeten kan worden. Een deelproject van FoodFriend is gericht op het verbeteren van sondevoeding. In het deelproject wordt een aantal oplossingen gerealiseerd waarmee patiënten die gebruikmaken van deze sondevoeding beter geholpen worden en waardoor zorgprofessionals meer inzicht krijgen.

Tijdens het project wordt real-time connectivity toegevoegd aan de voedingspomp, zodat de inname van sondevoeding op afstand gemonitord kan worden. Hierdoor kunnen zorgprofessionals hun patiënten thuis beter in de gaten houden en ze daardoor beter ondersteunen. Evalan richt zich op het meten van lichamelijke variabelen om te kunnen bepalen in welke mate het lichaam reageert op de sondevoeding. Het gaat dan om het meten van variabelen als ademhaling, temperatuur, zuurstofsaturatie en hartslag. Naast periodieke metingen waar menselijk handelen voor nodig is, zorgen deze metingen ervoor dat er een continu beeld is van de patiënt. Daarnaast geven de IoT-metingen een ander type informatie waardoor zorgverleners de patiënten nog beter kunnen begeleiden. Het FoodFriend-project heeft een looptijd van drie jaar en wordt in september 2022 afgerond.

Henk Schwietert, CEO van Evalan, over het deelproject binnen FoodFriend: “De ontwikkelingen die binnen dit project plaatsvinden, passen in onze strategische focus om oplossingen te creëren waarbij het meten van fysiologische parameters van het menselijk lichaam centraal staat. Daarmee stellen we zorgprofessionals in staat hun patiënten beter te begeleiden. De Nederlandse overheid ziet hier ook de waarde van in en is medefinancier van dit project.”

Over Evalan
Evalan is een snelgroeiende en innovatieve advies- en implementatiepartner op het gebied van Internet of Things. Het bedrijf gaat met haar klanten een intensieve samenwerking aan om tot het beste resultaat te komen. Evalan focust zich met name op remote monitoring, biometrische metingen en telemetrische oplossingen voor de zorg, industrie en overheid. Het bedrijf ontwikkelt mobiele devices, sensoren, datamanagementsystemen, dataverwerkingsalgoritmes en userinterfaces op uiteenlopende platformen. Klanten van Evalan zijn onder andere Heineken, het ministerie van Defensie, Vitens en het UMC Utrecht. In 2010 en 2014 behaalde Evalan een positie in de top 100 meest innovatieve Nederlandse MKB-bedrijven van de Kamer van Koophandel. Het bedrijf is opgericht in 2005 en is vanuit Amsterdam actief in vijftig landen. Meer informatie is te vinden op www.evalan.com of volg Evalan op Twitter of Linkedin.

Meer informatie voor de pers
Maartje van Oeveren
Maartje@maartjevanoeveren.com
Laatste van Evalan BV
Nieuw IoT-ontwikkelproject voor monitoren in- en opname sondevoeding

Proximity Badge van Evalan helpt je afstand houden op kantoor

Radboudumc zet IoT-medicijndoosje in om therapietrouw te bevorderen
Evalan BV contact

Logo Evalan BV

Evalan BV sociaal

Evalan BV tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope