www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Yellow Communications

Databricks levert verbeteringen op het gebied van beveiliging en schaalbaarheid om de implementatie van ondernemingen te versnellen

Amsterdam, 18 maart 2020 - Databricks, marktleider op het gebied van unified data analytics, kondigt vandaag nieuwe functies binnen zijn Unified Data Analytics Platform aan, die zorgen voor verbeterde securitycontroles en die proactieve beheer- en automatiseringsmogelijkheden bieden voor de gehele levenscyclus van data en machine learning.

Nu datateams steeds vaker met analytics- en machine learning (ML) applicaties gaan werken, moeten ze de mogelijkheid hebben om op grote schaal veilig gebruik te maken van data. Dit is complex en kent risico’s, zeker wanneer er in een multicloud-omgeving wordt gewerkt. Securitymaatregelen zijn gefragmenteerd, waardoor het lastig is het bedrijfsbrede toegangsprotocol uit te breiden. Bovendien is securitybeheer vaak reactief en inefficiënt en worden processen zoals gebruikersbeheer handmatig uitgevoerd: een tijdrovend karwei. Het Unified Data Analytics Platform van Databricks pakt deze uitdagingen aan door organisaties te helpen al hun gebruikers en gegevens samen te brengen in een eenvoudige, schaalbare en veilige dienst die gebruik kan maken van de oorspronkelijke mogelijkheden van meerdere clouds.

"De grootste uitdaging voor organisaties vandaag de dag is het selecteren van een enterprise platform dat alle beschikbare data en alle mensen die daarmee werken kan beheren, zowel nu als in de toekomst", zegt David Meyer, Senior Vice President Product Management bij Databricks. "Databricks is het enige platform dat met succes de enorme schaal en eenvoud heeft bereikt die ondernemingen in staat stelt om data, bedrijfsanalyses en machine learning in de hele organisatie te ontsluiten. Wij zetten ons in om dit voor onze klanten mogelijk te blijven maken, ongeacht of en hoe hun cloudstrategie zich in de loop van de tijd ontwikkelt. Deze nieuwe functies zijn een goed voorbeeld van hoe we dat doen."

De verbeterde functies van het Databricks platform maken onder meer de volgende zaken mogelijk:
  • Cloud native security: Bedrijven kunnen al gebruikmaken van een volledig beheerde SaaS-service zonder de controle over hun gegevens te verliezen, door Databricks clusters binnen hun cloudaccount uit te voeren. De toevoeging van herroepbare data-encryptiesleutels die eigendom zijn van de klant, en aangepaste privénetwerken om de clusters uit te voeren, stelt klanten in staat om afgenomen diensten verder af te stemmen op hun unieke bedrijfs- en compliance-eisen.
  • Eenvoudig en proactief beheer - Om honderden teams met duizenden gebruikers te kunnen ondersteunen die honderdduizenden berekeningen creëren, zijn zichtbaarheid en controle van cruciaal belang. Voor volledige transparantie kunnen organisaties nu alle activiteiten in hun account controleren en analyseren, richtlijnen voor gebruikers opstellen, het budget controleren en de infrastructuur beheren.
  • Automatisering op schaal - Met een API-gestuurde aanpak stelt Databricks klanten nu in staat om snel analyses en ML te produceren met CI/CD (Continuous Integration and Continuous Delivery). Met de toevoeging van Git-ondersteuning, API's voor alles van gebruikersbeheer, werkplekvoorziening en clusterbeleid tot applicatie- en infrastructuurmonitoring, kunnen DevOps teams de hele data- en ML-levenscyclus automatiseren.
“Met de toevoeging van vereenvoudigd beheer stelt het Unified Data Analytics Platform van Databricks ons in staat om datagedreven besluitvorming mogelijk te maken voor alle teams binnen onze organisatie. Het gemak waarmee gebruikers toegevoegd kunnen worden, de native integratie van security met die van cloudaanbieders en de API’s voor alles wat je maar kunt bedenken: al deze dingen zorgen ervoor dat iedere medewerker binnen Wehkamp de beschikking heeft over de data en tools die hij of zij nodig heeft,” zegt Tom Mulder, Lead Data Scientist bij Wehkamp. “Nu we onze corporate identiteit en toegangsmaatregelen kunnen combineren met de cloudsecurity-oplossingen van onze cloudaanbieders, zijn onze datateams dankzij Databricks veilig aan het werk en halen zij alles eruit wat erin zit, ongeacht hoe onze cloudstrategie zich verder ontwikkelt.”

Aditionele bronnen:

Webinar:Simplify, Secure and Scale your Enterprise Cloud Data Platform on Databricks
Blog: Enabling Massive Data Transformation Across Your Organization
Blog: Security that unblocks the true potential of your data lake
Blog: Delivering and Managing a Cloud-Scale Enterprise Data Platform with Ease
Blog: Productionize and automate your data platform at scale

Over Databricks
De missie van Databricks is datateams te helpen de meest complexe problemen op te lossen. Als marktleider in Unified Data Analytics helpt Databricks organisaties hun data gebruiksklaar voor analytics te maken, bedrijfsbeslissingen op basis van data te maken, en machine learning te implementeren om de concurrentie voor te blijven. Databricks ondersteunt wereldwijd duizenden organisaties, waaronder Comcast, Shell, Expedia, en Regeneron. Databricks wordt ondersteund door investeerders en is opgericht door de initiatiefnemers van populaire open sourceprojecten, waaronder Apache Spark, Delta Lake en MLflow. Volg Databricks op Twitter, LinkedIn en Facebook voor meer informatie.

Apache, Apache Spark and Spark zijn trademarks van de Apache Software Foundation.

Voor meer persinformatie
Databricks Persdesk
Marjolein Jonker
databricks@yellow-communications.com
Laatste van Databricks

MLflow project sluit zich aan bij Linux Foundation

Databricks introduceert Delta Engine en neemt Redash over om prestaties en gebruiksgemak van data lakes te verhogen

Logo Yellow Communications
Databricks contact

Logo Databricks

Databricks sociaal

Databricks tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope