www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: MCS PR

Superstrata presenteert ’s werelds eerste, op maat 3D-geprinte unibody carbonfiber fiets en e-bike

• Volledig op maat 3D-geprinte fiets of e-bike
  • Lichtgewicht en uitzonderlijk sterk
  • Carbonfiber frame uit één stuk
Milpitas, Californië, 14 juli 2020 - Superstrata, een fietsmerk gevestigd in Silicon Valley, presenteert zijn belangrijkste product: ’s werelds eerste, volledig op maat 3D-geprinte fiets met een schokbestendig unibody frame van carbonfiber (koolstofvezels).

De Superstrata (klik voor hires foto).

De Superstrata onderscheidt zich door een frame dat uit slechts één stuk bestaat (unibody). Het frame wordt in 3D geprint met carbonfiber thermoplastic composietmateriaal. Dit in tegenstelling tot andere carbonfiber fietsen met frames die bestaan uit tientallen, aan elkaar gelijmde en gemonteerde onderdelen van oudere composietmaterialen. Het Superstrata-frame heeft geen enkele naad en is nergens gelijmd, waardoor het uitzonderlijk sterk is. Daarnaast is het frame gemaakt van de nieuwste thermoplastic materialen, waardoor het zeer schokbestendig en toch licht van gewicht is: het frame weegt slechts 1,3kg - 1,7kg, afhankelijk van het type (zie hieronder) en de framehoogte. Het gewicht van een complete fiets komt dan op 7,5kg - 11kg, afhankelijk van het type en de framehoogte.

Superstrata maakt gebruik van een geavanceerd 3D-printproces om een frame volledig op maat te produceren, afgestemd op iedere individuele klant. Het frame kan precies worden afgestemd op de lengte, het gewicht, de arm- en beenlengtes, zitposities van de fietser. Zelfs de gewenste mate van stijfheid van het frame kan worden gekozen. Er zijn ruim 500.000 mogelijke combinaties, waarmee Superstrata de meest veelzijdige fiets is die tot nu toe is gemaakt.

De Superstrata (klik voor hires foto).

“Deze fiets is ontworpen om optimaal gebruik te maken van onze nieuwe productietechnologie, waardoor je het beste krijgt van twee werelden: zeer sterk en licht van gewicht”, zegt Bill Stevens, bekend fietsontwerper en het creatieve brein achter de Superstrata.

Er komen twee versies: 1) Terra, een ‘normale’ fiets, en 2) Ion, een e-bike die in slechts twee uur volledig is opgeladen en die een actieradius heeft van bijna 90 kilometer. Zowel Terra als Ion krijgen geïntegreerde data- en stroombekabeling in het frame, waarmee verschillende elektronische upgrades mogelijk zijn, zoals verlichting, een display voor een ‘mens-machine interface’ of een extra accu. Verdere opties zijn onder andere: rijstijl (racen, straat, gravel of touring), het materiaal van de wielen (metaal of carbonfiber) en kleurstijl (licht of donker).

“Mijn vorige fietsen waren weliswaar licht, maar ze scheurden vaak als ik ze zwaar belastte. Een fiets die net zo licht is als andere carbonfiber fietsen maar die toch enorm sterk is, is precies wat ik nodig heb. En het design is echt gedurfd, zeker voor een composietfiets”, zegt Sky Christopherson, tweevoudig Olympisch wielrenner en recordhouder in de sprint bij het baanwielrennen.

De Superstrata Terra fiets gaat $3.387 (ca. €2.990, incl. BTW) kosten; de Superstrata Ion e-bike $4.839 (ca. €4.272, incl. BTW)*. Beide fietsen kunnen vanaf vandaag als pre-order besteld worden. De eerste fietsen worden vanaf december geleverd vanuit de VS.

* Prijs excl. verzendkosten en invoerrechten.

Noot voor de redactie: een perskit met hi-res foto’s en meer informatie is hier te vinden: http://mcspr.nl/Diversen/Perskit_launch_Superstrata.zip

Over Superstrata
Superstrata is een Amerikaans fietsmerk dat lichtgewicht en schokbestendige fietsen en e-bikes produceert. Met behulp van geavanceerde carbonfiber composietmaterialen en innovatieve 3D-printtechnieken wordt iedere fiets op maat gemaakt voor klanten, volledig afgestemd op hun grootte en rijstijl. De Superstrata fietsen worden gemaakt met technologie van Arevo, pionier op het gebied van 3D carbonfiber composietprinting, met baanbrekende innovaties in software, materialen en robotica. Voor meer informatie: superstrata.bike en www.arevo.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Superstrata Persdesk, e-mail superstrata@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.
Laatste van Superstrata

Logo MCS PR
Superstrata contact

Logo Superstrata

Superstrata sociaal

Superstrata tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope