www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
PR: Lubbers De Jong

Thinkwise low-code platform krijgt nieuwe universele gebruikersinterface

Universal GUI biedt state-of-the-art gebruikerservaring op elk apparaat

Apeldoorn, 14 juli 2020 – Thinkwise, leverancier van een enterprise low-code platform, introduceert zijn nieuwe Universal GUI. Naast een frisse ‘look and feel’ biedt deze state-of-the-art gebruikersinterface diverse nieuwe mogelijkheden en naadloze ondersteuning voor alle platformen en beeldschermen. De Thinkwise Universal GUI is vanaf vandaag algemeen beschikbaar voor gebruikers van het platform.

Thinkwise ondersteunt verschillende gebruikersomgevingen sinds het low-code platform achttien jaar geleden verscheen, eerst voor Windows en later ook voor web en mobile. Vanaf het begin neemt het bedrijf de technologische zorgen weg bij klanten door altijd user interfaces aan te bieden in de nieuwste technologieën, die naadloos uitgewisseld kunnen worden. De huidige gebruikersomgevingen van het Thinkwise Platform worden nu vervangen door één nieuwe gebruikersinterface: de Thinkwise Universal GUI. De grafische omgeving is geschikt voor alle platformen en beeldschermen, biedt een moderne ‘look and feel’, meer flexibiliteit en betere prestaties.

Jasper Kloost, CTO van Thinkwise

“Wij zijn heel trots om de Thinkwise Universal GUI te introduceren,” zegt Jasper Kloost, CTO van Thinkwise. “Dit is een grote stap voorwaarts voor het platform, en het bewijst wederom dat klanten technologie kunnen overleven met ons low-code platform. Alle applicaties die ooit met het Thinkwise Platform gebouwd zijn, kunnen probleemloos upgraden naar de Universal GUI, en profiteren direct van deze gloednieuwe front-end technologie.”
Altijd de nieuwste technologie
In het low-code landschap heeft Thinkwise een unieke positie door zijn focus op omvangrijke en complexe bedrijfssoftware en het vervangen van legacy. Met het low-code platform worden modelgedreven applicaties gerealiseerd, die zijn losgekoppeld van de onderliggende technologie. Thinkwise vervangt de diverse componenten van zijn platform continu door de nieuwste technologie, waar eindgebruikers vervolgens automatisch van meeprofiteren.

“Thinkwise garandeert dat het platform altijd gebruik maakt van de nieuwste technologieën,” stelt Kloost. “Met de huidige gebruikersinterfaces voor Windows, web en mobile liepen we tegen de limieten aan van de gebruikte technologieën en konden we niet meer de user experience en performance bieden die we willen.”

Na een uitgebreide technologische evaluatie koos Thinkwise voor React als nieuwe front-end technologie. React bleek het beste aan te sluiten op het hoge dynamisch karakter van de gebruikersinterfaces van Thinkwise, die zich automatisch aanpassen aan wijzigingen in de bouwtekening van Thinkwise-applicaties. Met achttien jaar ervaring op het gebied van UI-ontwikkeling ontwikkelde het team van Kloost binnen anderhalf jaar een volledig nieuwe gebruikersinterface voor het Thinkwise Platform. Nu kunnen ook klanten profiteren van alle vernieuwingen van de Thinkwise Universal GUI, die gebruik maakt van de Material Design standaard, waardoor alle applicaties er modern uitzien. Ze passen zich dynamisch aan de beeldschermgrootte aan en zijn geoptimaliseerd voor aanraakbesturing. Verder zijn de prestaties sterk verbeterd door gebruik te maken van de nieuwste technieken en technologieën.”

Kloost: “Voor de meeste klanten is de upgrade naar de Universal GUI voor bestaande applicaties een naadloos proces. De applicaties zullen aanvankelijk hetzelfde werken, vanuit het oogpunt van backward compatibility, maar vervolgens kan je eenvoudig optimalisaties aan het model doorvoeren om de nieuwe mogelijkheden van de UI optimaal te benutten. De voordelen zijn groot, zowel voor ontwikkelaars als eindgebruikers. En ja, we hebben nu ook een Dark Theme.”

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise platform biedt de hoogste productiviteit in de low-code markt en garandeert daarbij ook dat er geen nieuwe legacy meer ontstaat. De gerealiseerde bedrijfssoftware gaat automatisch over op toekomstige technologieën. Daarnaast kan bestaande legacy software razendsnel worden gemoderniseerd door het Thinkwise platform met de ingebouwde “Upcycler” technologie. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren en aan softwareleveranciers. Thinkwise is opgericht in 2002 en het platform wordt gebruikt in meer dan 30 landen. Meer informatie:www.thinkwisesoftware.com.

Contactgegevens voor de pers

Thinkwise
Contactpersoon: Janine Worst
E-mail: jworst@thinkwisesoftware.com
Laatste van Thinkwise
Royal Wagenborg kiest het Thinkwise low-code platform voor het moderniseren van haar volledige applicatielandschap

Thinkwise low-code platform krijgt nieuwe universele gebruikersinterface

Thinkwise introduceert Automated Machine Learning in nieuwe versie low-code platform

Logo Lubbers De Jong
Thinkwise contact

Logo Thinkwise

Thinkwise sociaal

Thinkwise tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope