www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Adeptiv kiest SentinelOne voor endpoint-security

Adeptiv is een datagedreven online marketing groep en voorloper in de inzet van AI om customer journeys te verrijken. Dankzij de effectieve campagnes groeit Adeptiv snel en verdiende het ook dit jaar weer meerdere nummer 1 noteringen in de Emerce top 100, de lijst met beste e-business bedrijven. Om zo effectief te blijven, is het van belang dat de IT-systemen veilig zijn. Adeptiv stapte daarom over van traditionele security-software naar het next-gen security-platform van SentinelOne.

In een creatieve, technische organisatie als Adeptiv draait een mix van Windows en Apple machines veelal op volle toeren om de grafische en technologische oplossingen te ontwikkelen. In de oude situatie zorgde de antivirus-software voor vertraging en performance-verlies. Daarnaast was er geen inzicht in aanvallen op het netwerk en werd niet alle malware tegengehouden. Adeptiv ging daarom samen met IT-partner ARP op zoek naar een passende oplossing. Er werden demo’s gedraaid met verschillende security-leveranciers. Die bleken allemaal wel wat voordelen te bieden, maar bij SentinelOne waren niet alleen de IT-medewerkers, maar ook de gebruikers gelijk enthousiast. Ze merkten niets van het security-platform op hun eigen machines en ondervonden geen hinder meer op het gebied van performance.

Albert Kolbach, IT manager bij Adeptiv: “Performance was voor ons een van de doorslaggevende kenmerken. Bij de voorganger kregen we regelmatig klachten over langzame machines omdat het antivirusprogramma aan het werk was. We draaiden SentinelOne op verschillende laptops, zowel Windows als Macs, en we hoorden helemaal niks meer van gebruikers.”

Eisen aan security
In de zoektocht stelden Adeptiv een aantal eisen. Naast de genoemde impact op performance, moest de nieuwe oplossing uiteraard alle virussen, malware, web-vulnerabilities en trojans tegenhouden. Adeptiv wilde af van signature-based en overstappen op een oplossing die niet afhankelijk is van updates, maar altijd up-to-date is. Malware en andere dreigingen tegenhouden was echter niet voldoende; ook inzicht in wat er op het netwerk en in de cloud gebeurt, was een vereiste.

Kolbach: “We wilden uitgebreidere beheermogelijkheden krijgen, met inzicht waardoor we direct konden optreden wanneer nodig. Dankzij het dashboard van SentinelOne kregen we dat. Bovendien geeft het niet alleen gedetailleerde informatie, maar werkt het ook erg prettig. Het zit logisch in elkaar, waardoor je veel minder tijd kwijt bent aan het beheer. Ik bekijk nu dagelijks de portal en heb er verder weinig omkijken naar.”

AI maakt security slimmer
De online marketers van Adeptiv werken dagelijks met AI en waren dus gecharmeerd van SentinelOne waarbij AI een centrale rol speelt in het opzetten van de verdediging tegen malware en cybercrime.

Kolbach: “We waren niet specifiek op zoek naar een toepassing die vol op AI inzet, maar toen we zagen hoe SentinelOne dit doet, waren we wel onder de indruk. We weten hoe AI werkt en wat het kan; we willen onze klanten voorzien van de meest innovatieve oplossingen. SentinelOne zit duidelijk op hetzelfde niveau en loopt voorop in het gebruik van AI bij security. Werkelijk alles wat niet thuishoort op een endpoint werd ontdekt, zelfs de kleinste dingen. En dat doet het vrijwel autonoom zodat je er geen omkijken naar hebt.”

Adeptiv zag een verschuiving van de app-problemen en performance-issues naar een rustig draaiende, veilige IT-omgeving. De medewerkertevredenheid op dit gebied schoot omhoog sinds de implementatie van SentinelOne. Niet alleen de eindgebruikers profiteerden, ook het security-beheer werd overzichtelijker. Nieuwe clients kunnen nu makkelijk worden aangemeld en vanuit de cloud worden geconfigureerd.

Kolbach: “Ik wil volledig in control zijn, maar het moet me uiteraard niet te veel handmatig werk kosten. Dus moet je erop kunnen vertrouwen dat een oplossing doet wat het belooft. Bij SentinelOne is dat zeker waar.”

Over SentinelOne
SentinelOne levert autonome endpoint-bescherming middels een enkelvoudige agent die preventie, detectie, respons en opsporings-functionaliteit combineert. Het SentinelOne platform is ontwikkeld met het oog op zeer hoog gebruiksgemak en bespaart gebruikers tijd dankzij de inzet van AI om automatisch en in realtime dreigingen binnen het bedrijf en in de cloud te elimineren. Daarnaast is het de enige oplossing die volledig inzicht biedt van edge tot cloud over het hele netwerk. Meer informatie op sentinelone.com en op @ SentinelOne, LinkedIn en Facebook.
Laatste van SentinelOne
SentinelOne introduceert automatische beveiliging van cloud workloads en containers

FD Mediagroep kiest SentinelOne voor beveiliging endpoints

Adeptiv kiest SentinelOne voor endpoint-security
Telindus ontvangt North EMEAR Award voor Technology Excellence Partner of the Year: Security

Kaspersky Threat Intelligence Portal introduceert API-integratie voor communityleden

NCC Group benoemt Inge Bryan tot managing director voor het Europese vasteland

AI-Powered Auto Personalization is voortaan standaard in Sitecore's toonaangevende Digital Experience Platform
Nielsen Brandbank partners with SRC System Integrators

Relined Fiber Network verhuist naar nieuw pand om verdere groei van de organisatie te kunnen realiseren

International Internet Day: datanetwerken en thuisnetwerk steeds sneller

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Nieuwe Cisco-oplossingen faciliteren virtueel en beveiligd de continuïteit van essentiële wetgevende en gerechtelijke processen

Veracode publiceert State of Software Security deel 11

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Cisco benoemt Avit tot Partner of the Year Noord-Europa 2020

Sitecore maakt de winnaars bekend van de Ultimate Experience Award 2020

Ctac boekt hogere omzet, EBITDA en nettoresultaat in derde kwartaal

Workday genoemd als leider in het Gartner Magic Quadrant voor financiële planning- en analyseoplossingen in de cloud

Ruime meerderheid werkgevers heeft opleidingsbudget niet ingetrokken in coronatijd

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Danny Allan, CTO en Senior Vice President Product Strategy van Veeam voorspelt: de tech trends van 2021

Het perfecte plaatje: SRS integreert Payconiq QR-code-sticker betalen

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Het aantal vacatures binnen de IT neemt af, maar talent blijft schaars

Gunstige werktijden populairste onderwerp bij contractonderhandeling

Entrust onderzoek vindt IoT, authenticatie en cloudservices als drijvende kracht achter duizelingwekkende toename van PKI-adoptie en certificatie-volume

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

Markteffect sleept haar zevende FD Gazellen Award binnen!

E-mailquarantaine-tool PhishRIP van KnowBe4 nu ook beschikbaar voor G Suite-software

NRC Media versnelt groei in audiomarkt met overname SUBLIME

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online
SentinelOne contact

Logo SentinelOne

SentinelOne sociaal

SentinelOne tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen