www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Adeptiv kiest SentinelOne voor endpoint-security

Adeptiv is een datagedreven online marketing groep en voorloper in de inzet van AI om customer journeys te verrijken. Dankzij de effectieve campagnes groeit Adeptiv snel en verdiende het ook dit jaar weer meerdere nummer 1 noteringen in de Emerce top 100, de lijst met beste e-business bedrijven. Om zo effectief te blijven, is het van belang dat de IT-systemen veilig zijn. Adeptiv stapte daarom over van traditionele security-software naar het next-gen security-platform van SentinelOne.

In een creatieve, technische organisatie als Adeptiv draait een mix van Windows en Apple machines veelal op volle toeren om de grafische en technologische oplossingen te ontwikkelen. In de oude situatie zorgde de antivirus-software voor vertraging en performance-verlies. Daarnaast was er geen inzicht in aanvallen op het netwerk en werd niet alle malware tegengehouden. Adeptiv ging daarom samen met IT-partner ARP op zoek naar een passende oplossing. Er werden demo’s gedraaid met verschillende security-leveranciers. Die bleken allemaal wel wat voordelen te bieden, maar bij SentinelOne waren niet alleen de IT-medewerkers, maar ook de gebruikers gelijk enthousiast. Ze merkten niets van het security-platform op hun eigen machines en ondervonden geen hinder meer op het gebied van performance.

Albert Kolbach, IT manager bij Adeptiv: “Performance was voor ons een van de doorslaggevende kenmerken. Bij de voorganger kregen we regelmatig klachten over langzame machines omdat het antivirusprogramma aan het werk was. We draaiden SentinelOne op verschillende laptops, zowel Windows als Macs, en we hoorden helemaal niks meer van gebruikers.”

Eisen aan security
In de zoektocht stelden Adeptiv een aantal eisen. Naast de genoemde impact op performance, moest de nieuwe oplossing uiteraard alle virussen, malware, web-vulnerabilities en trojans tegenhouden. Adeptiv wilde af van signature-based en overstappen op een oplossing die niet afhankelijk is van updates, maar altijd up-to-date is. Malware en andere dreigingen tegenhouden was echter niet voldoende; ook inzicht in wat er op het netwerk en in de cloud gebeurt, was een vereiste.

Kolbach: “We wilden uitgebreidere beheermogelijkheden krijgen, met inzicht waardoor we direct konden optreden wanneer nodig. Dankzij het dashboard van SentinelOne kregen we dat. Bovendien geeft het niet alleen gedetailleerde informatie, maar werkt het ook erg prettig. Het zit logisch in elkaar, waardoor je veel minder tijd kwijt bent aan het beheer. Ik bekijk nu dagelijks de portal en heb er verder weinig omkijken naar.”

AI maakt security slimmer
De online marketers van Adeptiv werken dagelijks met AI en waren dus gecharmeerd van SentinelOne waarbij AI een centrale rol speelt in het opzetten van de verdediging tegen malware en cybercrime.

Kolbach: “We waren niet specifiek op zoek naar een toepassing die vol op AI inzet, maar toen we zagen hoe SentinelOne dit doet, waren we wel onder de indruk. We weten hoe AI werkt en wat het kan; we willen onze klanten voorzien van de meest innovatieve oplossingen. SentinelOne zit duidelijk op hetzelfde niveau en loopt voorop in het gebruik van AI bij security. Werkelijk alles wat niet thuishoort op een endpoint werd ontdekt, zelfs de kleinste dingen. En dat doet het vrijwel autonoom zodat je er geen omkijken naar hebt.”

Adeptiv zag een verschuiving van de app-problemen en performance-issues naar een rustig draaiende, veilige IT-omgeving. De medewerkertevredenheid op dit gebied schoot omhoog sinds de implementatie van SentinelOne. Niet alleen de eindgebruikers profiteerden, ook het security-beheer werd overzichtelijker. Nieuwe clients kunnen nu makkelijk worden aangemeld en vanuit de cloud worden geconfigureerd.

Kolbach: “Ik wil volledig in control zijn, maar het moet me uiteraard niet te veel handmatig werk kosten. Dus moet je erop kunnen vertrouwen dat een oplossing doet wat het belooft. Bij SentinelOne is dat zeker waar.”

Over SentinelOne
SentinelOne levert autonome endpoint-bescherming middels een enkelvoudige agent die preventie, detectie, respons en opsporings-functionaliteit combineert. Het SentinelOne platform is ontwikkeld met het oog op zeer hoog gebruiksgemak en bespaart gebruikers tijd dankzij de inzet van AI om automatisch en in realtime dreigingen binnen het bedrijf en in de cloud te elimineren. Daarnaast is het de enige oplossing die volledig inzicht biedt van edge tot cloud over het hele netwerk. Meer informatie op sentinelone.com en op @ SentinelOne, LinkedIn en Facebook.
Laatste van SentinelOne
Adeptiv kiest SentinelOne voor endpoint-security

SentinelOne zet cybersecurity Aston Martin in hoogste versnelling

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne
SentinelOne contact

Logo SentinelOne

SentinelOne sociaal

SentinelOne tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope