www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: AxiCom

Gratis update voor LANCOM RS®Unified Firewalls

Focus op MKB, scholen en winkelketens

Aken - De Duitse netwerkleverancier LANCOM Systems voegt nieuwe functies toe aan de LANCOM R&S®Unified Firewalls via een gratis update. Dankzij LCOS FX 10.5 krijgen de Next-Generation UTM-firewalls onder meer e-mailbeveiliging bij gebruik van extern gehoste IMAP-servers. Ook wordt het mogelijk webfilter-regels tijdelijk op te schorten en is applicatie-gebaseerde routering mogelijk. Met name het MKB, scholen en bedrijven met veel kleine vestigingen profiteren van deze nieuwe mogelijkheden.

Gelijkwaardige zakelijke e-mailbeveiliging voor het MKB
Via de nieuwe IMAP-proxy wordt het volledige dataverkeer van de IMAP-server gescand op Trojaanse paarden, virussen en andere bedreigingen. Spammails worden gedetecteerd en verwijderd. Zero-day-bescherming wordt mogelijk gemaakt met behulp van sandboxing en het toepassen van machine learning. Bedrijven die geen eigen e-mailserver hebben maar een externe serviceprovider en IMAP gebruiken om hun e-mailverkeer af te handelen, profiteren van de nieuwe functie. Dit geldt met name voor het midden- en kleinbedrijf (MKB). De IMAP-proxy biedt hen toegang tot e-mailbeveiliging op bedrijfssniveau.

Flexibele en gerichte bescherming van jongeren in scholen
De nieuwe Content Filter Override is vooral interessant voor scholen die webfilters gebruiken om leerlingen te beschermen tegen illegale informatie of websites die schadelijk zijn voor minderjarigen. Deze optie biedt docenten de mogelijkheid om tijdelijk de filterregels te omzeilen wanneer dit voor hun lessen nodig is. Zij kunnen toegang krijgen tot websites of applicaties die anders geblokkeerd zouden zijn. Op deze manier breidt LANCOM de prestaties van zijn firewalls als flexibele beveiligingscomponent voor alle schoolnetwerken verder uit.

Applicatie-gebaseerde routing voor winkelketens
Ook nieuw is de applicatie-gebaseerde routing via PACE2 DPI Engine. Dit maakt het mogelijk om bepaalde applicaties automatisch te routeren via specifieke aansluitingen. Op deze manier kunnen belangrijke VPN-verbindingen tussen vestigingen en het hoofdkantoor worden gerouteerd via snellere verbindingen. Streaming-diensten kunnen via de tragere verbindingen lopen, terwijl vertrouwde cloud-toepassingen direct en minder belastend naar het internet worden gerouteerd op de locatie van het filiaal.

Een andere nieuwe functie in LCOS FX 10.5 is het eenvoudig creëren van nieuwe regels voor alarm- of systeem-protocollering. Daarnaast kunnen meerdere netwerken op verschillende locaties veilig en betrouwbaar verbonden worden met behulp van VPN-SSL-Bridging. Zo kunnen ook niet-IP-gebaseerde protocollen tussen deze netwerken communiceren.

LCOS FX 10.5 is gratis beschikbaar via de geïntegreerde update-functie van LANCOM R&S®Unified Firewalls of in het LANCOM-dealerportaal "LANcommunity". Een gedetailleerd overzicht van alle nieuwe functies is te vinden op de LANCOM-website: https://www.lancom-systems.com/products/firmware/lcos-fx-release/.

Over LANCOM Systems:
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio omvat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
Nieuw firewall-instapmodel UF-60 met uitgebreide UTM-cybersecurity

LANCOM introduceert met de 1926-router-serie nieuwe topmodellen

LANCOM XS-6128QF: nieuw vlaggenschip voor het Aggregation Switch-portfolio
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR