www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Qualys benoemt Ben Carr tot Chief Information Security Officer

Amsterdam,13juli 2020 – Qualys, Inc.(Nasdaq:QLYS),pionier en marktleider op het gebied vancloud-basedsecurity- en compliance-oplossingen, heeft Ben Carr aangesteld als Chief Information Security Officer (CISO). In deze rol is Carr verantwoordelijk voor het voorzien in cybersecurity-advies en securitystrategieën voor Qualys-klanten en het leiden van de CIO/CISO Interchange (ontwikkeld in samenwerking met de Cloud Security Alliance). Ook zorgt Carr voor de beveiliging van Qualys; hij neemt het voortouw in de inspanningen op het gebied van interne risico’s en security om zo de blootstelling aan risico’s en kwetsbaarheden van Qualys te beperken en tegelijkertijd de naleving van regelgeving over de hele wereld te garanderen.

Carr: “Het is me een genoegen en een hele eer om bij Qualys aan de slag te gaan, want ik ben al meerdere malen klant en concurrent geweest. Daardoor waardeer ik het unieke vermogen van Qualys om te innoveren. Ik heb gezien hoe Qualys zijn native cloudoplossing voor Vulnerability Management heeft uitgebouwd tot een zeer schaalbaar cloudplatform dat bedrijven van elke omvang in staat stelt om 360-graden-inzicht te bereiken. Zo helpt Qualys bedrijven hun digitale-transformatie-initiatieven te beveiligen en biedt het een securityoplossing in de vorm van één geïntegreerd cloudplatform dat ook als een private cloud kan worden geleverd. Ik kijk ernaar uit om mijn achtergrond als ervaren CISO te gebruiken om klanten te helpen, met name nu ze het nieuwste en baanbrekende Qualys VMDR®-aanbod (Vulnerability Management, Detection and Response) implementeren en het aangekondigde EDR (Endpoint Detection and Incidence Response) inzetten. Daarnaast ga ik ze helpen om hun security en compliance te verbeteren, securityworkflows te stroomlijnen, prioriteit te geven aan bedreigingen, reacties te automatiseren en kosten te verlagen. Nu de securitybranche de verschuiving naar cloudtechnologieën eindelijk volledig omarmt, is Qualys uniek gepositioneerd voor groei en succes. Ik ben blij om deel uit te maken van het team dat dat kan waarmaken."

Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys: “Ben is al sinds 2008 klant bij Qualys, en hij heeft ons in het verleden als onderdeel van het Qualys Customer Advisory Board al vaak voorzien van waardevolle inzichten. Hij bekijkt alles vanuit een technologisch perspectief en brengt unieke ervaring mee als voormalig security-executive van een groot financieel bedrijf dat miljoenen kwetsbaarheden aanpakt. Ben zijn uitgebreide IT- en securityervaring en klantperspectief, inclusief zijn bekendheid met Qualys-oplossingen, zullen een belangrijke rol spelen in de verdere uitbreiding van het Qualys Cloud Platform en de groei van ons bedrijf versnellen.”

Carr is een kundige executive op het gebied van informatiebeveiliging en -risico, met meer dan 25 jaar ervaring in het uitvoeren van langetermijn-securitystrategieën. Voordat hij in dienst trad bij Qualys was Carr CISO van Aristocrat, wereldwijd toonaangevend op het gebied van games. Daarvoor had hij strategisch-leiderschapsrollen bij Cyberbit en Tenable. Van 2012 tot 2016 was hij senior director van Global Information Security bij Visa, een functie waarin hij leidinggaf aan het wereldwijde Attack Surface Management-team. Eerder in zijn carrière trok hij als Global Head of IT Security de kar voor alle securityprogramma's voor Nokia corporate IT.

Extra informatie

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, waaronder de meeste bedrijven uit zowel de Forbes Global 100 als de Fortune 100. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerdeCloud Apps bieden continubedrijfskritischebeveiligingsinformatie waardoorauditing, compliance en bescherming van IT-systemen enwebapplicaties on-premise, op endpoints, cloud, containers en mobiele omgevingen zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer informatie is te vinden op www.qualys.com.

Qualys en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV