www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: CFF Communications

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan

Eerste volledig beheerde cloudregio brengt 100% van Oracle’s public cloud services, inclusief Oracle Autonomous Database en cloudapplicaties, naar datacenters van klanten

Prijs vanaf US$ 500K per maand, een fractie van wat klanten zouden moeten betalen voor één regio van een andere cloudaanbieder

Klanten zijn onder andere Nomura Research Institute (NRI) in Japan en Oman Information Technology & Communications Group

UTRECHT, 8 juli 2020 – Gedreven door de toenemende vraag van klanten kondigt Oracle vandaag haar Dedicated Region Cloud@Customer aan, de eerste volledig beheerde cloudregio van de IT-industrie die alle clouddiensten van Oracle’s tweede generatie, inclusief Autonomous Database en Oracle cloudapplicaties, naar de datacenters van klanten brengt.

Met dit aanbod kunnen organisaties die hun eigen datacenters hebben over exact dezelfde moderne clouddiensten, API's, toonaangevende SLA's, optimale prijsprestaties en de hoogste beveiligingsniveaus beschikken als in de public cloudregio's van Oracle. Dit is ideaal voor sterk gereguleerde of op security gerichte bedrijven die moeten voldoen aan strenge eisen op het gebied van legacy en data residency of bedrijven die operationele kosten moeten verlagen en legacy applicaties moeten moderniseren.

De afgelopen jaren zijn public clouds mainstream geworden doordat organisaties wisten te profiteren van pay-as-you-go modellen en de flexibiliteit en schaalbaarheid van cloud computing. De meeste ondernemingen verwachten echter dat een deel van hun werk in de nabije toekomst in on-premise datacenters zal worden uitgevoerd. Dit heeft geresulteerd in een sterke vraag van klanten naar een hybride architectuur waar dezelfde diensten, dezelfde functionaliteiten en het makkelijk overzetten van applicaties tussen de public en on-premise cloud, deel van uitmaken. Tot nog toe was er geen oplossing die de kloof tussen cloud en on-premise omgevingen kon overbruggen. On-premise oplossingen van andere cloud-aanbieders bieden een zeer klein aanbod in vergelijking met de diensten die ze leveren in hun public clouds. Met de aankondiging van vandaag stelt Oracle al zijn – meer dan vijftig – clouddiensten on-premise beschikbaar, zodat bedrijven de clouddiensten van Oracle kunnen gebruiken waar ze die maar nodig hebben – in de cloud, op locatie of via Cloud@Customer.

“Enterprise-klanten vertellen ons dat ze voor hun belangrijkste workloads on-premise de ervaring van een publieke cloud willen hebben, inclusief toegang tot alle cloudservices van Oracle,” zegt Clay Magouyrk, executive vice president of engineering, Oracle Cloud Infrastructure. “Met Oracle’s Dedicated Region Cloud@Customer kunnen bedrijven overal over onze tweede generatie clouddiensten beschikken in hun datacenters, inclusief Autonomous Database. Onze belangrijkste concurrenten kunnen hun klanten geen vergelijkbare dedicated cloudregio bieden die on-premise draait.”

Oracle’s Dedicated Region Cloud@Customer biedt volledige beheermogelijkheden en toegang tot nieuwe functies zodra deze beschikbaar zijn in Oracle's public cloud. Het levert sterke isolatie van klantdata, inclusief alle API-operations die lokaal blijven bij de betreffende datacenters van de klant en de hoogste beveiligingsniveaus bieden. Bovendien is Oracle Dedicated Region Cloud@Customer gecertificeerd voor het naadloos uitvoeren van Oracle cloudapplicaties, waaronder Oracle Fusion Cloud Applications (Cloud ERP, Cloud HCM, Cloud SCM en Cloud CX), waardoor het een volledig geïntegreerde cloud-ervaring op locatie biedt. Klanten betalen alleen voor diensten die ze gebruiken met dezelfde voorspelbare lage prijzen die worden aangeboden in de publieke cloudregio's van Oracle.

“Door de introductie van Dedicated Region Cloud@Customer levert Oracle een deel van zijn public cloud aan datacenters van klanten zonder wijzigingen, aanpassingen of beperkingen", aldus Deepak Mohan, Research Director bij IDC. "Hiermee slaat Oracle als eerste een geheel nieuwe weg in voor public cloud-aanbieders, die voorheen beperkte variaties boden van hun public clouds bij on-premise gebruik. Oracle Dedicated Region Cloud@Customer brengt de volledige mogelijkheden van Oracle Cloud Infrastructure en Oracle Fusion Cloud Applications, inclusief meer dan 50 services, naar de datacenters van klanten. Dit brengt de capaciteit van de public cloud service samen met de voordelen van compliance, latency en co-locatie van on-premise – die een echte game changer kan zijn voor grootschalige digitale transformaties binnen organisaties.”

Aanvullende informatie
####

Over Oracle
De Oracle Cloud biedt een complete suite van geïntegreerde applicaties voor Sales, Service, Marketing, Human Resources, Finance, Supply Chain en Manufacturing en hooggeautomatiseerde en veilige tweedegeneratie-infrastructuur zoals de Oracle Autonomous Database. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), surf naar oracle.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Contactinformatie:
Julien Harbers
PR Manager Oracle Benelux
E: julien.harbers@oracle.com
Laatste van Oracle Nederland
Oracle Autonomous Database nu beschikbaar in datacenters van klanten

Oracle kondigt 'Oracle Dedicated Region Cloud@Customer' aan

Onderzoek: IT Professionals maken zich meer zorgen over Corporate Security dan over IT-veiligheid thuis
Oracle Nederla.. contact

Logo Oracle Nederland

www.oracle.com/nl
Oracle Nederla.. sociaal

Oracle Nederla.. tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore