www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nl
PR: ItsaRep

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Western Digital (NASDAQ: WDC) vergroot de capaciteit van Ultrastar CMR HDD’s en WD Gold CMR HDD’s naar 16TB en 18TB. Daarnaast worden de lijn van Ultrastar JBOD-platforms en de Ultrastar hybride opslagserver uitgebreid met Ultrastar 16TB en 18TB CMR harde schijven. Doel van de uitbreiding is om, naast meer opslagcapaciteit, klanten de beste TCO (Total Cost of Ownership) te bieden.

Ultrastar DC HC550 CMR HDD 16TB en 18TB
Western Digital stelt de eerste commerciële implementatie van Energy Assisted Magnetic Recording (EAMR), de eerste triple-stage actuator (TSA) in de branche en de zesde generatie HelioSeal-technologie beschikbaar voor het verbeterde datacenterportfolio om de hoogste oppervlaktedichtheid en ongeëvenaarde TCO-waarde te bieden voor verschillende doeleinden. De nieuwe Ultrastar DC HC550 CMR HDD's met 16TB en 18TB opslagcapaciteit zijn nu leverbaar voor cloud, zakelijke klanten en andere datacenterarchitecten die op zoek zijn naar de hoogste capaciteit met laag vermogen voor het ontwerpen van efficiëntere infrastructuren. Ook de 20TB Ultrastar DC HC650-hostbeheerde SMR harde schijven zijn nog steeds beschikbaar.

WD Gold 16TB en 18TB enterprise-klasse harde schijven
Na de recente toevoeging van WD Gold NVMe SSD's, breidt Western Digital zijn WD Gold-familie opnieuw uit met 16TB en 18TB CMR HDD-modellen. De nieuwe WD Gold CMR HDD's zijn ontworpen voor gebruik in enterprise server- en opslagsystemen en gebouwd voor zware werklasten en een breed scala aan big data-applicaties. Ze worden geleverd met een (limited) garantie van vijf jaar.

Met een MTBF van maximaal 2,5 miljoen uur leveren WD Gold HDD's betere betrouwbaarheid en duurzaamheid, en dankzij technologie voor trillingsbescherming ook verbeterde, consistente prestaties. WD Gold HDD's kunnen werkbelastingen tot 550TB per jaar aan, een van de hoogste van alle 3,5-inch harde schijven. De nieuwe WD Gold harde schijven zijn tevens voorzien van Western Digitals HelioSeal-technologie die hoge capaciteiten met een laag stroomverbruik mogelijk maakt.

Ultrastar platforms en opslagserver met 16TB and 18TB CMR HDD’s
Verder maakt Western Digital bekend dat zijn Ultrastar Data60 en Data102 JBOD's en Serv60+8-opslagserver nu beschikken over enterprise-class 16TB en 18TB Ultrastar DC HC550 CMR harde schijven, met tot 1.836 PB in een 4U. De nieuwe platforms zijn leverbaar met een (limited) garantie van vijf jaar. Ultrastar-platforms met 20TB SMR harde schijven zullen naar verwachting volgend kwartaal beschikbaar zijn.

De Ultrastar Data60 en Data102 zijn sleutelelementen in de volgende generatie gedesaggregeerde opslag- en software-gedefinieerde (SDS)-infrastructuur, waarin steeds vaker gedecentraliseerde opslag wordt ingezet. De Ultrastar Serv60+8 is een hybride opslagserver met hoge capaciteit en inclusief rekenkracht. Deze Ultrastar-platforms voldoen aan de veeleisende behoeften van zakelijke klanten, OEM's, cloudserviceproviders en integrators die een dichte, gedeelde harde schijf of hybride opslag nodig hebben. De Data60 en Data102 JBOD’s bieden de flexibiliteit om de HDD- en SSD-combinaties te specificeren met maximaal 24 slots die zijn geconfigureerd met SSD's, terwijl de Serv60+8 een keuze aan CPU's, geheugen en schijven biedt. Dit stelt organisaties in staat om een balans te vinden tussen capaciteit, prestaties en kosten.

Western Digital heeft twee ontwerp-innovaties voor extra betrouwbaarheid van gegevens geïmplementeerd op deze platforms. De gepatenteerde IsoVibe trillingsisolatie-technologie van Western Digital zorgt voor consistente prestaties, zelfs onder zware workloads. Daarnaast zorgt de innovatieve ArcticFlow thermische zonekoelingstechnologie van Western Digital ervoor dat schijven met lagere en consistentere temperaturen kunnen werken dan conventionele systemen, wat resulteert in lagere ventilatorsnelheden, minder trillingen, lager energieverbruik, stillere werking en uiteindelijk een hogere betrouwbaarheid. De combinatie van IsoVibe en ArcticFlow vermindert het rendement op field drive returns met 62 procent in vergelijking tot de vorige generatie platforms van Western Digital.

“Cloudserviceproviders en systeemintegrators hebben tegenwoordig één ding gemeen: ze hebben allemaal een verbeterde opslagstrategie nodig, met meerdere lagen, waarbij ze gebruikmaken van meerdere technologieën om de explosie van waardevolle data en de werklast te beheren. Western Digital is de enige leverancier die NAND, SSD's, HDD's en platforms ontwikkelt", zegt Barber Brinkman, Sr Business Development Manager EMEAi bij Western Digital. "De diepte en breedte van ons datacenterportfolio stelt ons in staat om al onze datacenterklanten - van hyperscale cloudklanten tot multinationals tot MKB - te helpen bij het oplossen van hun belangrijkste uitdagingen op het gebied van data-infrastructuur."

Voor de redactie

Meer informatie:
Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin gegevens kunnen floreren. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, openen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan gegevens. Overal waar data leeft, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren tot persoonlijke apparaten,faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data. De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.

Voor meer informatie: WD, WD_Black en SanDisk.
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
PBT Security en Telecom kiest voor smart security opslagoplossingen van Western Digital

Western Digital vergroot capaciteit enterprise HDD’s naar 18TB

Nieuwe NVMe SSD's en NVMe-oF-oplossingen van Western Digital bieden de basis voor toekomstgerichte agile data-infrastructuren
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Western Digita.. tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope