www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Influx PR & Communicatie

Partnership Solipsis Managed Services en Printix maakt locatieonafhankelijk printer-management mogelijk vanuit de cloud

Zaltbommel, 8 juli 2020 - IT-dienstverlener Solipsis is een partnership aangegaan met het Deense Printix, ontwikkelaar van intelligente print beheeroplossingen in de cloud. De belangrijkste reden voor de samenwerking is het uitgangspunt van de ‘Solipsis-werkplek’ dat de gebruiker altijd en overal een werkplek-apparaat in gebruik kan nemen op basis van self service. Organisaties zonder eigen printservers hebben nu een oplossing om werkplekken te kunnen verbinden met alle beschikbare printers.

Printix voorziet in een manier om de printconfiguratie op werkplek-apparatuur te installeren, configureren en onderhouden. De oplossing is schaalbaar en gemakkelijk te integreren met allerlei systemen en applicaties en geschikt voor organisaties van iedere omvang. Printix is volledig geïntegreerd met Microsoft Azure AD, zodat er een échte cloud-werkplek op basis van een enkele identiteit kan worden aangeboden.

Zowel bij rechtstreeks printen over de eigen netwerkinfrastructuur, als bij printen via de cloud, versleutelt Printix de printopdrachten gedurende het hele traject tussen applicatie en fysieke printer. Op deze wijze wordt de vertrouwelijkheid van informatie gewaarborgd.

Goossen de Bruin, directeur Solipsisgroep: “Werkomgevingen worden steeds flexibeler. Medewerkers willen – zéker in deze tijd - vaker zelf hun werktijden en werkplek bepalen en verwachten van hun werkgever dat zij hier de mogelijkheid voor krijgen. Dankzij het partnership met Printix kunnen we locatieonafhankelijk printen en printer-management opnemen als een cruciaal onderdeel van onze cloudservices en Solipsis-werkplek. Andere pluspunten van Printix zijn follow-me- en secure-printing (printer-merkonafhankelijk) op basis van een (mobiele) app voor zowel Windows, Chromebook als Mac OS, iOS en Android.”

Over Printix
Printix is een Deense born-in-the cloud softwareleverancier met jarenlange ervaring op het gebied van printing. De Microsoft development partner is ontstaan als spin-off van SafeCom en biedt managed printing solutions. Naast het hoofdkantoor in Denemarken heeft Printix vestigingen in Duitsland, Australië en Sydney. Het businessmodel van Printix is erop gericht om ‘het beheer’ uit het printbeheer halen door middel van cloudgebaseerde slimme software ontwikkeld met een intuïtief ontwerp. Meer informatie: https://www.printix.net/

Over Solipsis
Solipsis Managed Services, onderdeel van de Solipsisgroep, biedt klanten zorgeloze IT. Een goede IT-infrastructuur is een voorwaarde voor een succesvolle organisatie. Solipsis helpt zijn klanten bij de ontwikkeling en uitvoering van een doordacht IT-beleid. Minder zorgen, minder kosten, meer rust en meer rendement. Meer informatie: www.solipsis.nl.

Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie: Influx PR, Gerline van Wijnen - telefoon: 055 3663034 of e-mail: info@influx-pr.com.
Laatste van Solipsis b.v.
Computron neemt Solipsis Managed Services B.V. over

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Logo Influx PR & Communicatie

Logo E-mergo