www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

AMSTERDAM, 7 juli 2020 - Datacenterleverancier Interxion: A Digital Realty Company en VHTO Landelijk expertisebureau meisjes/vrouwen en bèta/techniek, hebben een educatieve game voor jongeren gelanceerd. Het spel is ontwikkeld door vijf informatica-studenten van de TU Delft, en laat zien welke rol datacenters spelen in de digitale economie. Ook worden abstracte begrippen als ‘cloud’ en ‘connectiviteit’ toegelicht. Naast een educatieve functie is de game bedoeld om jongeren te enthousiasmeren voor een carrière in de IT-sector. De meiden die deelnamen aan het DigiVita zomerkamp hadden de primeur: zij mochten de game gister als eerste proberen.

Mysterie in het datacenter
In de online quest game kruipen spelers in de huid van een datacenter-engineer, die samen met collega’s een mysterie moet oplossen. Spelers kunnen op een laagdrempelige, en praktische manier kennis maken met wat er gebeurt in datacenters, wat datacenters zijn en waarom deze zo’n essentiële functie hebben in de maatschappij. De game is gericht op kinderen tussen de 10 en 14 jaar, en kan in duo’s worden gespeeld.

image
Unity WebGL Player | Game
Datacentergame

De datacentergame is ontwikkeld door een studententeam van de opleiding Computer Science and Engineering van de TU Delft. De studenten, Gedeon d’Abreu de Paulo, Bilal el Attar, Ali Al-Kaswan, Lufther Kronstadt en Gianni Wiemers, hebben het spel ontwikkeld als onderdeel van hun Bachelor, en zijn hierin begeleid door Shirley de Wit van VHTO en Melissa Scholten van Interxion.

Onthulling
De game werd gister onthuld tijdens het jaarlijkse DigiVita Zomerkamp, en kon rekenen op groot enthousiasme van de deelneemsters:

image
“Het is een heel leuk spel! Je leert er veel van”, aldus een van de deelneemsters van het DigiVita Zomerkamp

Het DigiVita Zomerkamp is een van de activiteiten die VHTO heeft ontwikkeld om meisjes op een laagdrempelige manier met de verschillende facetten van programmeren en met IT kennis te laten maken, vertelt Cocky Booij, directeur VHTO. “De activiteiten op dit zomerkamp worden verzorgd door vrouwelijke studenten Informatica, IT-professionals en VHTO-medewerkers. De interactie met rolmodellen is een belangrijk onderdeel en ook leren de meisjes van elkaar, waardoor het plezier verhoogt. Op deze manier hopen wij de belangstelling bij meisjes voor IT te stimuleren”.

Technisch personeel van morgen
Volgens een onderzoek uit 2019 over werkgelegenheid in de datacentersector is de grootste uitdaging het vinden van technisch personeel. Om dit probleem te overwinnen investeert Interxion onder andere in educatieve programma’s voor scholieren om de interesse voor de sector te stimuleren. Melissa Scholten, Marketeer bij Interxion en een van de initiatiefnemers voor de ontwikkeling van het spel: “Hoewel datacenters een steeds belangrijkere rol spelen in de digitale economie, is het een relatief onbekend begrip in de belevingswereld van jongeren. Daarnaast heeft de technologiesector in brede zin te kampen met een tekort aan technisch personeel. Met dit laagdrempelige spel hopen we zowel kennis te vergroten, als interesse te kweken. De meisjes waren zo enthousiast dat ze het ook thuis gaan spelen, dus het lijkt erop dat dit gelukt is!

Kijk op www.datacentergame.nl om het spel te proberen

Over Interxion: A Digital Realty Company
Interxion: A Digital Realty Company, is een toonaangevende leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten en bedient een breed scala aan klanten vanuit meer dan 50 datacenters in 11 Europese landen en vanuit in totaal 275 datacenters wereldwijd. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 700 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren. Meer informatie: www.interxion.nl

Over VHTO
VHTO zet zich in om de participatie van meisjes en vrouwen in bèta, techniek en IT te vergroten. Veel meisjes ontplooien en benutten hun bèta/technische talenten nog niet optimaal, terwijl het ook om economische redenen belangrijk is dat meer meisjes kiezen voor een professionele toekomst in bèta, techniek of IT. VHTO levert een bijdrage aan meer diversiteit door activiteiten te organiseren met onderwijsinstellingen, bedrijven en de overheid. VHTO is actief in de hele keten van primair onderwijs tot en met de arbeidsmarkt. Meer informatie: www.vhto.nl
Laatste van Interxion
Interxion: A Digital Realty Company neemt Europese koppositie in op datacenter-ranglijst van Cloudscene

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie of is hiermee aan het testen

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV
Logo Conclusion Zuyd