www.marcommit.nlContentbureauContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Plus500, een toonaangevend technologieplatform voor de wereldwijde handel in contracts for differences (CFD’s), maakt de handelsupdate voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2020 bekend, evenals de benoeming van een permanente Chief Executive Officer.

Benoeming van CEO
Na een uitgebreide interne en externe zoektocht door de Raad van Bestuur, heeft Plus500 David Zruia aangesteld als vaste Chief Executive Officer. Sinds 20 april 2020 bekleedde hij deze functie al op interim-basis. David kwam in 2010 bij Plus500 en werd in 2013 benoemd tot Chief Operating Officer.

Halfjaarlijkse handelsupdate
In navolging van de recente handelsupdates van het bedrijf, gepubliceerd op 28 april 2020 en 8 juni 2020, bleef de marktvolatiliteit gedurende het hele tweede kwartaal toenemen. Dit zorgde voor een consistent hoog niveau van de handelsactiviteiten van klanten. Samen met de instroom van een aanzienlijk aantal Nieuwe Klanten [1] tegen aantrekkelijke kosten, zorgde dit voor een recordaantal Actieve Klanten [2] die in het eerste halfjaar van 2020 op het Plus500-platform hebben gehandeld. 198.176 Nieuwe Klanten zijn tijdens de eerste helft van 2020 aangetrokken (H1 2019: 47.540), waarvan 115.225 Nieuwe Klanten in het tweede kwartaal van 2020 (Q2 2019: 26.234).

Als gevolg hiervan bedroeg de totale omzet voor het eerste halfjaar van 2020 circa $564,2 miljoen [3] (H1 2019: $148,0 miljoen), waarvan circa $247,6 miljoen in het tweede kwartaal van 2020 (Q2 2019: $94,1 miljoen). Dit toont de kracht, de schaalbaarheid en de diversiteit van het bedrijfsmodel van Plus500 aan. Het bedrijf bereikte een recordniveau qua halfjaarlijks Klanteninkomen [4] van ongeveer $556,9 miljoen (H1 2019: $175,0 miljoen), waarvan ongeveer $323,4 miljoen in het tweede kwartaal van 2020 (Q2 2019: $93,0 miljoen). Bovendien zijn de Handelsprestaties van Klanten [5] aan het einde van de verslagperiode teruggekeerd naar een verwaarloosbaar laag niveau. De inkomsten uit de Handelsprestaties van Klanten vertegenwoordigen ongeveer 1% van de totale inkomsten in de verslagperiode.

De unieke marktomstandigheden tijdens de verslagperiode, het constant hoge kwaliteitsniveau en de prestaties van het toonaangevende technologieplatform van Plus500 zorgden ervoor dat veel klanten behouden zijn gebleven. Ook de voortdurende toewijding en het harde werk van de medewerkers in uiterst uitdagende omstandigheden droegen daaraan bij.

De financiële positie van Plus500 blijft solide, gedreven door de sterke EBITDA-marge die tijdens de verslagperiode werd behaald en de aanhoudend hoge cashconversie. Maar ook dankzij de minimale vereiste kapitaalinvesteringen en de lage kapitaalintensiteit van het bedrijf.

Ondanks aanhoudende onzekerheid over de duur van de huidige volatiliteit en de niet gekwantificeerde potentiële impact van wijzigingen in de regelgeving in Australië, blijft de Raad van Bestuur vertrouwen hebben in de vooruitzichten voor Plus500. Een verdere update zal worden gegeven wanneer het bedrijf zijn halfjaarlijkse resultaten voor de zes maanden eindigend op 30 juni 2020 op 11 augustus 2020 publiceert.

[1] Nieuwe Klanten – Klanten die tijdens de verslagperiode voor de eerste keer geld op hun handeslrekening stortten
[2} Actieve Klanten - Klanten die tijdens de verslagperiode minimaal één handelstransactie uitvoerden met echt geld
[3] Niet-geauditeerde resultaten
[4] Klantinkomsten - Opbrengsten uit klantenspreads en overnight-kosten
[5] Handelsprestaties van Klanten - Winst/verlies op handelsposities van klanten

Penny Judd, voorzitter van Plus500, over de benoeming van David Zruia tot vaste CEO:
“David heeft zijn capaciteiten de afgelopen jaren bewezen bij Plus500 als Chief Operating Officer. In die periode heeft hij een grondige kennis van het bedrijf opgebouwd en heeft hij voortdurend blijk gegeven van sterke leiderschapsvaardigheden. Hij nam al snel de uitdaging aan om interim-CEO te worden en uiteindelijk bleek hij de ideale kandidaat om de rol permanent op zich te nemen. Dit gebeurde na een uitgebreid intern en extern zoekproces dat door de Raad van Bestuur werd uitgevoerd. De Raad van Bestuur kijkt ernaar uit om in de toekomst met David samen te werken en we wensen hem het allerbeste bij het leiden van Plus500 met het oog op de toekomst.”

David Zruia, Chief Executive Officer bij Plus500, over zijn benoeming en de resultaten:
“Na bijna tien jaar deel uit te maken van het Plus500-team ben ik vereerd dat ik de kans krijg om CEO van het bedrijf te worden. Het was spannend om het bedrijf de afgelopen maanden op een interim-basis te leiden en ik geloof dat Plus500 zich in een extreem sterke positie bevindt, zowel operationeel als financieel, om toekomstige groei voor onze aandeelhouders te realiseren.”

“Deze positie wordt benadrukt door onze uitzonderlijk sterke prestaties in de eerste helft van 2020. Het aanzienlijke aantal Nieuwe Klanten is een goed teken van de geavanceerdheid en toegankelijkheid van ons eigen technologieplatform. Deze prestaties zijn ook toe te schrijven aan onze mensen. Zij hebben zich volledig ingezet om ervoor te zorgen dat wij onze klanten een consistente, naadloze service van hoge kwaliteit bieden in uiterst uitdagende en ongeëvenaarde omstandigheden. Gezien onze prestaties in de eerste helft van het jaar, blijven wij sterk overtuigd van de vooruitzichten voor het bedrijf.”

Besluit marktmisbruik
De informatie in deze bekendmaking wordt door het Bedrijf aangemerkt als insider-informatie in de zin van de Verordening (EU) nr. 596/2014 betreffende marktmisbruik (“MAR”). Met de publicatie van deze bekendmaking via de Regulatory Information Service (“RIS”) wordt deze insider-informatie van nu af aan beschouwd als deel uitmakend van het publieke domein.

Toekomstgerichte verklaringen
Deze bekendmaking bevat uitspraken die toekomstgerichte uitspraken zijn of kunnen zijn. Alle verklaringen, met uitzondering van verklaringen over historische feiten die in deze aankondiging zijn opgenomen, kunnen toekomstgerichte uitspraken zijn, inclusief uitspraken die betrekking hebben op de toekomstperspectieven, ontwikkelingen en strategieën van de onderneming. De vennootschap aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor de juistheid of volledigheid van de informatie die door de pers of andere media wordt gemeld, noch voor de redelijkheid of adequaatheid van prognoses, standpunten of meningen die door de pers of andere media met betrekking tot de Groep worden geuit. Het Bedrijf doet geen uitspraken over de geschiktheid, nauwkeurigheid, volledigheid of betrouwbaarheid van dergelijke informatie of publicatie.

Toekomstgerichte verklaringen worden geïdentificeerd door het gebruik van termen en uitdrukkingen zoals "geloven", "doelstellingen", "verwachten", "doel", "anticiperen", "projecten", "zouden", "kunnen", "voorzien", "schatten", "voornemen", "kunnen", "plannen", "zullen" of het negatieve van deze, variaties of vergelijkbare uitdrukkingen, met inbegrip van verwijzingen naar veronderstellingen. De toekomstgerichte uitspraken in deze aankondiging zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en zijn onderhevig aan bekende en onbekende risico's en onzekerheden die ertoe zouden kunnen leiden dat de werkelijke resultaten, prestaties en verwezenlijkingen wezenlijk verschillen van de resultaten, prestaties of verwezenlijkingen die door dergelijke toekomstgerichte uitspraken worden uitgedrukt of geïmpliceerd. Factoren die ertoe kunnen leiden dat de werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van die welke door dergelijke toekomstgerichte verklaringen worden uitgedrukt of geïmpliceerd, omvatten, maar zijn niet beperkt tot, die welke in de risicofactoren worden beschreven. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op talrijke veronderstellingen met betrekking tot de huidige en toekomstige bedrijfsstrategieën van dergelijke entiteit en de omgeving waarin elk van hen in de toekomst zal werken. Alle daaropvolgende mondelinge of schriftelijke toekomstgerichte verklaringen die worden toegeschreven aan de Vennootschap of aan personen die in haar naam handelen, worden uitdrukkelijk in hun geheel gekwalificeerd door de bovenstaande waarschuwingsverklaring. Elke toekomstgerichte verklaring geldt alleen op de datum van deze aankondiging. Behalve zoals vereist door de wet, wettelijke vereisten, de Listing Rules en de Disclosure Guidance and Transparency Rules, heeft noch de Vennootschap, noch enige andere partij de intentie om deze toekomstgerichte verklaringen bij te werken of te herzien, hetzij als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of op een andere manier.

Over Plus500
Plus500 is de aanbieder van een online platform waarmee individuele beleggers op internationaal niveau kunnen handelen in contracts for difference (CFD’s). Dit is mogelijk voor meer dan 2.800 onderliggende financiële producten, waaronder aandelen, indexen, grondstoffen, opties, ETF’s, cryptografische en buitenlandse valuta, en in ruim 50 landen en in 32 talen. Het online handelsplatform is beschikbaar via een groot aantal besturingssystemen (iOS, Android en Windows Phone), tablet computers (iOS, Android en Surface) en web browsers. Plus500 is in het bezit van licenties voor de financiële handel in gereguleerde markten zoals het Verenigd Koninkrijk, Australië, Cyprus, Israël, Nieuw-Zeeland, Singapore, Zuid-Afrika en de Seychellen.

De zorg voor klanten staat centraal bij alles wat het bedrijf doet: zij kunnen niet meer geld verliezen dan zij inleggen. Plus500 maakt geen gebruik van ‘cold calling’ voor klantenwerving en biedt geen binaire opties aan. Plus500 biedt zijn klanten een onbeperkte demo-account en gratis toegang tot geavanceerde tools voor risicobeheer die hen grip bieden op hun handelsposities en hun winsten beschermen en verliezen beperken. Plus500 is onder het symbool PLUS genoteerd aan de main market van de London Stock Exchange. www.plus500.com.
Laatste van Plus500

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Plus500 voegt nieuwe Oil Futures Contracts toe aan zijn CFD-aanbod
Plus500 contact

Logo Plus500

Plus500 sociaal

Plus500 tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope