Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Progress Communications

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Voortbouwend op het succes van de bescherming van neushoorns in Zuid-Afrika, gaat het Connected Conservations-programma van NTT Ltd. en Cisco nu ook van start in Kenia

Barneveld, 7 juli 2020NTT Ltd. en Cisco breiden het Connected Conservation-project uit naar Noord-Kenia. Doel van het project is het ondersteunen van zes verschillende beschermde gebieden met een totale oppervlakte van meer dan 810 km2, het leefgebied van 14 procent van alle neushoorns in Kenia.

Connected Conservation biedt bescherming aan wilde dieren en de mensen door wie zij beschermd worden. Dit gebeurt door middel van technologie zoals LoRA WAN-gateways, radiomasten voor de vorming van een ’Reserve Area Network’, sensoren, bewakingscamera’s en een infrastructuur voor betrouwbare zonne-energie. Met deze technologieën worden verdachte of illegale activiteiten opgespoord voordat er iets met de dieren gebeurt.

Het project begon met een pilot in een particulier wildreservaat grenzend aan het Kruger National Park in Zuid-Afrika, en leidde in de eerste twee jaar tot 96 procent minder gestroopte neushoorns. Het project was het geesteskind van Bruce Watson, een van de oprichters van Dimension Data, nu onderdeel van NTT Ltd.

Hoewel het project in Zuid-Afrika zeer succesvol was, wordt geschat dat er in Afrika elke vijftien uur een neushoorn wordt gedood. Wilde dieren staan momenteel aan steeds meer gevaren bloot, omdat rangers op grote schaal worden ontslagen, het aantal patrouilles is verminderd en omdat het toerisme is afgenomen. NTT Ltd. en Cisco zijn ervan overtuigd dat het project de rangers kan helpen met extra ‘ogen en oren’ nu zij gedwongen in kleinere teams moeten werken.

Met de technologie kunnen rangers het hele reservaat overzien en snel op verdachte activiteiten in een bepaald gebied reageren. Zo kunnen grote gebieden in de reservaten worden bewaakt en kunnen de dieren zonder enig ongemak vrij rondlopen. Met de online softwaretool Earthranger kunnen rangers alle historische en realtime gegevens verzamelen, integreren en tonen die beschikbaar zijn van een beschermd gebied. Zo kunnen ze incidenten uit het verleden bekijken en adequaat en tijdig reageren. Dit betekent dat rangers stropers snel kunnen pakken en de omringende gemeenschappen kunnen helpen bij gevaarlijke situaties tussen mens en dier, zodat schade of gewonden worden voorkomen.

Draadloze technologie die veilig en met een laag stroomverbruik over grote afstanden data kan versturen, zal uiteindelijk worden ingezet om alle zes afgelegen beschermde gebieden met elkaar te verbinden. Bij verdachte situaties kunnen de rangers dan met elkaar communiceren.

Alle informatie over elk beschermd gebied komt terecht in het centrale Joint Operations Centre. Een lokaal Joint Operation Centre in de aangrenzende reservaten legt door middel van een point-to-multipoint-netwerk verbinding met het centrale Joint Operations Centre. Ook zijn er livestream video en een infrastructuur van betrouwbare zonne-energie en masten ter ondersteuning van de communicatie.

Ruth Rowan, CMO van NTT Ltd.: “Ik ben trots op het werk dat we doen om de wilde dieren en gemeenschappen te beschermen tegen de verwoestende gevolgen van stroperijen in Afrika. Het bewijst maar weer dat als we samenwerken, we de toekomst kunnen veranderen en tot grote dingen in staat zijn. We zetten onze samenwerking met het team in Noord-Kenia voort om de technologie te ontwikkelen die nog beter tegen stropers beschermt. De effectiviteit van Connected Conservation heeft zich bewezen in Zuid-Afrika. Fantastisch dus dat het project nu wordt uitgebreid naar Kenia. Om een eind te maken aan de voortdurende dreiging, moeten we nog meer reservaten uitrusten met de kennis en tools om dieren te beschermen. Samen kunnen we het aantal stroperijen niet alleen drastisch verminderen, maar helemaal uitroeien.”

Chris Panzeca, Senior Director Global Strategic Partner Sales van Cisco: “NTT en Cisco hebben hun krachten gebundeld om een veiliger en duurzamere wereld te creëren voor toekomstige generaties. Connected Conservation weerspiegelt de innovaties voor onze klanten door het gebruik van geavanceerde technologie om in hun behoeften te voorzien, lokale gemeenschappen te versterken en bedreigde diersoorten te beschermen. We zijn ongelooflijk trots dat we Connected Conservation kunnen uitbreiden naar Noord-Kenia.”

Meer informatie over de doelen van het Connected Conservation-project is te vinden op de website.

Over NTT Ltd.
NTT Ltd. is een toonaangevende wereldwijd opererende technologiedienstverlener. Wij werken samen met organisaties van over de hele wereld om met intelligente technologieoplossingen resultaten vorm te geven en te bereiken. Bij ons staat intelligent voor data-driven, verbonden, digitaal en veilig. Als wereldwijde ICT-leverancier hebben we meer dan 40.000 mensen in dienst in een diverse en dynamische werkomgeving in 57 landen. We doen zaken in 73 landen en leveren diensten in meer dan 200 landen en regio’s. Together we enable the connected future.

Kijk voor meer informatie op https://hello.global.ntt/.
Laatste van NTT Ltd.
Voor 93,7 procent van de bedrijven is de cloud essentieel om te voldoen aan bedrijfsbehoeften tijdens coronapandemie

NTT biedt Cyber Threat Sensor aan klanten na SolarWinds-aanval

NTT benoemt Abhijit Dubey tot Global Chief Executive Officer van NTT Ltd. per 1 april 2021

Logo Progress Communications
NTT Ltd. contact

Logo NTT Ltd.

hello.global.ntt
NTT Ltd. sociaal

NTT Ltd. tweets

Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Pegamento
Logo Thinkwise
Logo Visma | Raet