www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 76 dagen geleden)
PR: carolijn peelen bv

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Amsterdam/Parijs, 7 juli 2020 - Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility, heeft een nieuwe mobiele applicatie aangekondigd, die een reeks extra mogelijkheden biedt voor verladers en logistieke dienstverleners. Met de mobiele app van Shippeo kunnen chauffeurs de elektronische vrachtbrief snel en eenvoudig via hun telefoon beheren, met alle voordelen van een papierloze administratie. Er is bijvoorbeeld directe synchronisatie met het TMS voor een snellere facturering en vermindering van administratiekosten waarbij ook de verwerking op papier niet meer nodig is.

"Natuurlijk worden hier al PDA-apparaten voor gebruikt, maar we hebben ontdekt dat deze vaak geen verbinding maken met het TMS van een provider", vertelt Karen Da Silva, Product Manager bij Shippeo. "Zonder deze integratie is de informatie niet toegankelijk voor de verzender. Ons geïntegreerde platform helpt bij het verminderen van administratieve taken dankzij geavanceerde synchronisatie, met geautomatiseerde processen en meldingen, terwijl de processen beter beveiligd worden."

De nieuwe functies van de mobiele Shippeo-app omvatten:
  • Papierloos afleverbewijs
    De mobiele app integreert het genereren van elektronische vrachtbrieven (of eCMR's) met elektronische handtekeningen, zodat een papierloos bewijs van aflevering en snelle facturering mogelijk wordt. Bezorgers kunnen met een OTIF (On Time In Full) score snel rapporteren over de volledigheid van de levering en over naleving van de procedures. Bovendien is er de mogelijkheid om foto’s te maken van de levering. De gegevens worden in real-time gesynchroniseerd met het platform, zodat de klantenservice direct inzicht heeft en proactief meldingen over de leveringsstatus naar klanten kan sturen.

• Unieke en gedetailleerde traceerbaarheid van truck- tot unit niveau
    De applicatie maakt nauwkeurige tracking van LTL-ladingen mogelijk. Hierdoor wordt zichtbaarheid verkregen tot op barcode of SSCC niveau, waarbij alle belangrijke bewegingen van een zending gedurende het hele leveringstraject worden gevolgd. De app wordt geleverd met veel standaard palletsoorten die vooraf zijn ingevuld, waarbij unit groottes kunnen worden aangepast, van pakketten tot extra grote zendingen op maat.

• SSCC-pallet scanning voor het lokaliseren van zoekgeraakte pallets
    De mogelijkheid om de unieke SSCC-code van een pallet te scannen via de mobiele applicatie maakt het ook gemakkelijker om verloren pallets terug te vinden, waardoor vervoerders en verladers vervangingskosten besparen.

• Dynamische milk runsynchronisatie
    De app geeft rit-informatie weer, wat helpt bij het afstemmen van milk runs en LTL-ladingen. Alle milk run wijzigingen die in het TMS worden doorgevoerd zijn direct en automatisch gesynchroniseerd met de app, waardoor de betrokkenen te allen tijde beschikken over dezelfde informatie.
In combinatie met Shippeo’s ondersteuning voor andere modaliteiten opent dit mogelijkheden die nog niet eerder binnen bereik waren.

"Ik ben bijzonder trots op ons productteam, dat in nauwe afstemming met onze klanten bouwt aan nieuwe innovatieve mogelijkheden", zegt Lucien Besse, COO bij Shippeo. "Ons doel is dat het platform de verwachtingen en de ROI-doelstellingen van onze klanten overtreft, terwijl de verbeterde visibilty meerwaarde uit de supply chain genereert."

Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 5 miljoen ladingen per jaar voor meer dan 60 toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric. Shippeo werkt met 140.000 vervoerders in meer dan 62 landen. Voor meer informatie: www.shippeo.com

Beeld

Dennis van Bodegom, Directeur Noord Europa bij Shippeo,  dennis.vanbodegom@shippeo.com, +31 6 51 33 73 46

Carolijn Peelen, PR Benelux: carolijn@peelen.nu, +31 6 53 28 09 36
Laatste van Shippeo
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Kaspersky publiceert zijn eerste Transparency Report

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Lubbers De Jong versterkt team met drie nieuwe aanwinsten

Vier op de vijf supportprofessionals hoort zaken die voor de rest van de organisatie nog geheim zijn

Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Onderzoek Thales: Thuiswerken vraagt om een moderne security-aanpak

Financieel verantwoordelijken willen dat de vrije ruimte in werkkostenregeling blijvend verhoogd wordt naar 3 procent

Slechts helft huishoudens verandert standaard wachtwoord wifi-netwerk

GrassGreener slaat handen ineen met Twegos om visie op werving breder in te zetten

Gelijkheid, diversiteit en inclusie: goed voor de medewerkers, maar ook goed voor het bedrijf?

Universiteit van Oxford en Oracle helpen onderzoeksorganisaties om samen sneller COVID-19-varianten te identificeren

CCS benoemt Winfried van Holland als nieuwe CTO

Economie Randstad relatief hard getroffen in coronacrisis
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Lubbers De Jong
Logo Schoevers