Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: carolijn peelen bv

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Amsterdam/Parijs, 7 juli 2020 - Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility, heeft een nieuwe mobiele applicatie aangekondigd, die een reeks extra mogelijkheden biedt voor verladers en logistieke dienstverleners. Met de mobiele app van Shippeo kunnen chauffeurs de elektronische vrachtbrief snel en eenvoudig via hun telefoon beheren, met alle voordelen van een papierloze administratie. Er is bijvoorbeeld directe synchronisatie met het TMS voor een snellere facturering en vermindering van administratiekosten waarbij ook de verwerking op papier niet meer nodig is.

"Natuurlijk worden hier al PDA-apparaten voor gebruikt, maar we hebben ontdekt dat deze vaak geen verbinding maken met het TMS van een provider", vertelt Karen Da Silva, Product Manager bij Shippeo. "Zonder deze integratie is de informatie niet toegankelijk voor de verzender. Ons geïntegreerde platform helpt bij het verminderen van administratieve taken dankzij geavanceerde synchronisatie, met geautomatiseerde processen en meldingen, terwijl de processen beter beveiligd worden."

De nieuwe functies van de mobiele Shippeo-app omvatten:
  • Papierloos afleverbewijs
    De mobiele app integreert het genereren van elektronische vrachtbrieven (of eCMR's) met elektronische handtekeningen, zodat een papierloos bewijs van aflevering en snelle facturering mogelijk wordt. Bezorgers kunnen met een OTIF (On Time In Full) score snel rapporteren over de volledigheid van de levering en over naleving van de procedures. Bovendien is er de mogelijkheid om foto’s te maken van de levering. De gegevens worden in real-time gesynchroniseerd met het platform, zodat de klantenservice direct inzicht heeft en proactief meldingen over de leveringsstatus naar klanten kan sturen.

• Unieke en gedetailleerde traceerbaarheid van truck- tot unit niveau
    De applicatie maakt nauwkeurige tracking van LTL-ladingen mogelijk. Hierdoor wordt zichtbaarheid verkregen tot op barcode of SSCC niveau, waarbij alle belangrijke bewegingen van een zending gedurende het hele leveringstraject worden gevolgd. De app wordt geleverd met veel standaard palletsoorten die vooraf zijn ingevuld, waarbij unit groottes kunnen worden aangepast, van pakketten tot extra grote zendingen op maat.

• SSCC-pallet scanning voor het lokaliseren van zoekgeraakte pallets
    De mogelijkheid om de unieke SSCC-code van een pallet te scannen via de mobiele applicatie maakt het ook gemakkelijker om verloren pallets terug te vinden, waardoor vervoerders en verladers vervangingskosten besparen.

• Dynamische milk runsynchronisatie
    De app geeft rit-informatie weer, wat helpt bij het afstemmen van milk runs en LTL-ladingen. Alle milk run wijzigingen die in het TMS worden doorgevoerd zijn direct en automatisch gesynchroniseerd met de app, waardoor de betrokkenen te allen tijde beschikken over dezelfde informatie.
In combinatie met Shippeo’s ondersteuning voor andere modaliteiten opent dit mogelijkheden die nog niet eerder binnen bereik waren.

"Ik ben bijzonder trots op ons productteam, dat in nauwe afstemming met onze klanten bouwt aan nieuwe innovatieve mogelijkheden", zegt Lucien Besse, COO bij Shippeo. "Ons doel is dat het platform de verwachtingen en de ROI-doelstellingen van onze klanten overtreft, terwijl de verbeterde visibilty meerwaarde uit de supply chain genereert."

Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 5 miljoen ladingen per jaar voor meer dan 60 toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric. Shippeo werkt met 140.000 vervoerders in meer dan 62 landen. Voor meer informatie: www.shippeo.com

Beeld

Dennis van Bodegom, Directeur Noord Europa bij Shippeo,  dennis.vanbodegom@shippeo.com, +31 6 51 33 73 46

Carolijn Peelen, PR Benelux: carolijn@peelen.nu, +31 6 53 28 09 36
Laatste van Shippeo

Logo carolijn peelen bv
Shippeo contact

Logo Shippeo

www.shippeo.com
Shippeo sociaal

Shippeo tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Extreme Networks
Logo Ivanti
Logo Workfront
Logo Descartes