ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Amersfoort, 6 juli 2020DHL Aviation kiest voor Descartes, marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, om de elektronische berichtgeving met haar wereldwijde klantenbestand te standaardiseren. De Global Air Messaging Gateway van Descartes biedt een eenduidig platform waarop DHL Aviation kan communiceren met grote expediteurs, luchtvaartmaatschappijen, post- en koeriersbedrijven en afhandelingsbedrijven.

Elektronisch beheer van documenten en beveiligingsaanvragen
DHL vereenvoudigt haar elektronisch documentbeheer voor luchtzendingen met de Descartes Air Shipment Management-oplossing. Het bedrijf maakt eveneens gebruik van de on-demand oplossing Advance Electronic Information. Hiermee wordt in steeds meer landen de vereiste, geavanceerde elektronische informatie voor wereldwijde luchtvrachtbeveiligingsaanvragen verzameld, voorbereid en ingediend.

Global Logistics Network als accelerator van gegevensuitwisseling
De verschillende Global Air Messaging Gateway-oplossingen, gebaseerd op het Global Logistics Network van Descartes, zorgen voor versnelde connectiviteit tussen handelspartners en realtime monitoring van verzendingen. Ook bieden deze oplossingen tijdige communicatie van statusupdates aan expediteurs, afhandelingsbedrijven en ontvangers. Het Global Logistics Network is een toonaangevende oplossing voor multimodale, elektronische gegevensuitwisseling tussen organisaties. Het biedt haar leden een breed scala aan diensten die het hele zendingsbeheerproces omvatten. Hier vallen onder andere contractbeheer, vrachtboeking, zendingstracking en beveiligingsaanvragen onder.

"We zijn trots op de versteviging van onze relatie met DHL. Door de samenwerking met DHL Aviation groeit ons klantenbestand van luchtvaartmaatschappijen die onze oplossingen gebruiken voor het verbeteren van de luchtvrachtcommunicatie met partners in de supply chain", zegt Jos Nuijten, Vicepresident Network Integration Strategy bij Descartes. "Al meer dan 20 jaar helpt Descartes wereldwijd vervoerders om over te stappen op elektronische processen. We blijven ons inzetten voor het ontwikkelen van oplossingen die de communicatie in de luchtvrachtindustrie verder automatiseren en verbeteren."

Over DHL Aviation
DHL Aviation vertegenwoordigt de luchtvaartmaatschappij van DHL Express, een divisie van Deutsche Post DHL Group. De Group is een leidende, wereldwijde logistieke organisatie. De Group verbindt mensen en markten en maakt wereldhandel mogelijk. De organisatie streeft ernaar om wereldwijd de eerste keuze te zijn voor klanten, werknemers en investeerders. Daartoe richt Deutsche Post DHL Group zich op groei in haar winstgevende logistieke kernactiviteiten en versnelt deze de digitale transformatie in alle bedrijfsdivisies. De Group draagt bij aan de wereld door middel van duurzaam ondernemen, maatschappelijk verantwoord ondernemen en milieuactiviteiten. Het streeft naar een logistiek zonder uitstoot in 2050. Deutsche Post DHL Group is de thuisbasis van twee sterke merken: DHL biedt een uitgebreid assortiment pakket- en internationale expresdiensten, vrachtvervoer en supply chain management-services, evenals logistieke oplossingen voor e-commerce. Deutsche Post is Europa's grootste post- en pakketdienstverlener. Deutsche Post DHL Group heeft wereldwijd ongeveer 550.000 mensen in dienst in meer dan 220 landen en gebieden. De Group genereerde in 2019 een omzet van meer dan 63 miljard euro. Het logistieke bedrijf voor de wereld.
Laatste van Descartes
Descartes neemt last mile-expert ShipTrack over

Slechts 18 procent van de Britse bedrijven voorbereid op een no-deal Brexit

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Extreme Networks
Logo Ivanti
Logo Workfront
Logo Descartes