www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (1 jaar en 107 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

• Eerste grootschalige toepassing van iProov voor SCA (Strong Customer Authentication) binnen Europa voor registratie nieuwe klanten
  • Een van eerste Europese praktijkcases van gebruik cloud-biometrie voor SCA
Online bank Knab heeft gekozen voor de spoof-bestendige technologie voor biometrische gezichtsauthenticatie van iProov. Knab gaat de technologie van iProov inzetten om zijn bijna 500.000 klanten een gebruiksvriendelijke manier te bieden om zich via biometrie te identificeren voor verschillende diensten.

Klanten van Knab kunnen zich nu moeiteloos authenticeren voor een groeiend aantal transacties dankzij het gebruik van de Flashmark-technologie van iProov. Het is de eerste keer dat iProov door een Europese bank wordt ingezet voor SCA (Strong Customer Authentication) en een van de eerste implementaties van apparaatonafhankelijke biometrie voor SCA.

De authenticatie van iProov wordt uitgerold voor verschillende gebruiksscenario’s bij Knab. Een belangrijke toepassing is het proces om klanten opnieuw te verbinden met Knab. Als een klant bijvoorbeeld de app van de bank verwijdert, een update uitvoert of het apparaat verliest, kan deze met iProov eenvoudig zijn identiteit opnieuw verifiëren. Het overmaken van geld en het uitvoeren van betalingen met iProov wordt binnenkort mogelijk gemaakt.

Verificatie van identiteit bij openen rekening
De bank gaat iProov ook inzetten voor verificatie van de identiteit van nieuwe klanten die een rekening openen bij Knab. De keuze voor iProov betekent ook dat Knab niet langer gebruikmaakt van de token-gebaseerde oplossing. Deze bracht kostbare hardware en een grote administratieve last met zich mee. Het cloud-gebaseerde proces van iProov is volledig automatisch en extreem snel, betrouwbaar en veilig.

De Nederlandsche Bank loopt in Europa voorop in het stimuleren van banken om innovatieve technologie voor Know Your Customer (KYC) in te zetten. Banken maken daarom gebruik van nieuwe digitale technologie om tegemoet te kunnen komen aan uitdagingen op het gebied van regelgeving en het voorkomen van hoge boetes. Na strenge testen op het gebied van security en gebruiksvriendelijkheid en assessments voor nationale en EBA compliance, selecteerde Knab iProov. Hiermee kan het klanten een kwalitatief hoogwaardige ervaring bieden. Het bewezen track record van iProov met meer dan 3 miljoen nieuwe klanten sinds 2019, gaf bovendien veel vertrouwen.

Andrew Bud, oprichter en CEO van iProov: “Digitale banken hebben hun succes te danken aan de klantervaring die ze kunnen leveren. Snel klant kunnen worden met eenvoudige, sterke authenticatie maakt het verschil in het aantrekken en behouden van klanten in een concurrerende markt. Knab loopt hierin voorop dankzij focus op klanten en iProov is erg trots onderdeel uit te maken van de hoogwaardige bankervaring die zij bieden.”

Marcel Kalse, mede-oprichter van Knab: “Onze klanten zijn alles voor Knab. Dat is waarom we voor iProov hebben gekozen. Net als wij zijn ze leiders in het bieden van de beste klantervaring zonder daarbij in te leveren op de hoogste standaarden van security en compliance.”

De gepatenteerde technologie van iProov biedt overheden, banken en andere organisaties ‘Genuine Presence Assurance’. Hiermee kunnen zij van afstand gebruikers authenticeren via smartphone, tablet of laptop. Met iProov kunnen gebruikers met authenticatie direct aantonen dat ze daadwerkelijk de persoon zijn die ze beweren te zijn waarmee men is beschermd tegen fraude of andere criminele activiteiten.

------------

Over iProov
iProov is opgericht 2011 en wereldwijd leider in online biometrische gezichtsauthenticatie. Het werkt samen met overheden, banken en andere organisaties om vanaf afstand de identiteit van de klant te verifiëren. iProov wordt onder meer gebruikt voor registratie, inloggen en authenticatie door organisaties als Knab, Rabobank, ING, the US Department of Homeland Security, the UK Home Office, the UK National Health Service (NHS) en vele anderen. iProov’s gepatenteerde technologie biedt ‘Genuine Presence Assurance’, waarmee direct wordt geverifieerd dat de online klant een echte persoon en de juiste persoon is. Hiermee worden spoof-aanvallen met foto’s, video’s en maskers en de opkomende bedreiging van deep fakes voorkomen. Voor meer informatie kijk op www.iproov.com of volg www.twitter.com/iproov en www.linkedin.com/company/iproov.
Laatste van iProov
Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage
Verstreken tijd: 1 jaar en 107 dagen
iProov contact

Logo iProov

iProov sociaal

iProov tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix