www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten

• Eerste grootschalige toepassing van iProov voor SCA (Strong Customer Authentication) binnen Europa voor registratie nieuwe klanten
  • Een van eerste Europese praktijkcases van gebruik cloud-biometrie voor SCA
Online bank Knab heeft gekozen voor de spoof-bestendige technologie voor biometrische gezichtsauthenticatie van iProov. Knab gaat de technologie van iProov inzetten om zijn bijna 500.000 klanten een gebruiksvriendelijke manier te bieden om zich via biometrie te identificeren voor verschillende diensten.

Klanten van Knab kunnen zich nu moeiteloos authenticeren voor een groeiend aantal transacties dankzij het gebruik van de Flashmark-technologie van iProov. Het is de eerste keer dat iProov door een Europese bank wordt ingezet voor SCA (Strong Customer Authentication) en een van de eerste implementaties van apparaatonafhankelijke biometrie voor SCA.

De authenticatie van iProov wordt uitgerold voor verschillende gebruiksscenario’s bij Knab. Een belangrijke toepassing is het proces om klanten opnieuw te verbinden met Knab. Als een klant bijvoorbeeld de app van de bank verwijdert, een update uitvoert of het apparaat verliest, kan deze met iProov eenvoudig zijn identiteit opnieuw verifiëren. Het overmaken van geld en het uitvoeren van betalingen met iProov wordt binnenkort mogelijk gemaakt.

Verificatie van identiteit bij openen rekening
De bank gaat iProov ook inzetten voor verificatie van de identiteit van nieuwe klanten die een rekening openen bij Knab. De keuze voor iProov betekent ook dat Knab niet langer gebruikmaakt van de token-gebaseerde oplossing. Deze bracht kostbare hardware en een grote administratieve last met zich mee. Het cloud-gebaseerde proces van iProov is volledig automatisch en extreem snel, betrouwbaar en veilig.

De Nederlandsche Bank loopt in Europa voorop in het stimuleren van banken om innovatieve technologie voor Know Your Customer (KYC) in te zetten. Banken maken daarom gebruik van nieuwe digitale technologie om tegemoet te kunnen komen aan uitdagingen op het gebied van regelgeving en het voorkomen van hoge boetes. Na strenge testen op het gebied van security en gebruiksvriendelijkheid en assessments voor nationale en EBA compliance, selecteerde Knab iProov. Hiermee kan het klanten een kwalitatief hoogwaardige ervaring bieden. Het bewezen track record van iProov met meer dan 3 miljoen nieuwe klanten sinds 2019, gaf bovendien veel vertrouwen.

Andrew Bud, oprichter en CEO van iProov: “Digitale banken hebben hun succes te danken aan de klantervaring die ze kunnen leveren. Snel klant kunnen worden met eenvoudige, sterke authenticatie maakt het verschil in het aantrekken en behouden van klanten in een concurrerende markt. Knab loopt hierin voorop dankzij focus op klanten en iProov is erg trots onderdeel uit te maken van de hoogwaardige bankervaring die zij bieden.”

Marcel Kalse, mede-oprichter van Knab: “Onze klanten zijn alles voor Knab. Dat is waarom we voor iProov hebben gekozen. Net als wij zijn ze leiders in het bieden van de beste klantervaring zonder daarbij in te leveren op de hoogste standaarden van security en compliance.”

De gepatenteerde technologie van iProov biedt overheden, banken en andere organisaties ‘Genuine Presence Assurance’. Hiermee kunnen zij van afstand gebruikers authenticeren via smartphone, tablet of laptop. Met iProov kunnen gebruikers met authenticatie direct aantonen dat ze daadwerkelijk de persoon zijn die ze beweren te zijn waarmee men is beschermd tegen fraude of andere criminele activiteiten.

------------

Over iProov
iProov is opgericht 2011 en wereldwijd leider in online biometrische gezichtsauthenticatie. Het werkt samen met overheden, banken en andere organisaties om vanaf afstand de identiteit van de klant te verifiëren. iProov wordt onder meer gebruikt voor registratie, inloggen en authenticatie door organisaties als Knab, Rabobank, ING, the US Department of Homeland Security, the UK Home Office, the UK National Health Service (NHS) en vele anderen. iProov’s gepatenteerde technologie biedt ‘Genuine Presence Assurance’, waarmee direct wordt geverifieerd dat de online klant een echte persoon en de juiste persoon is. Hiermee worden spoof-aanvallen met foto’s, video’s en maskers en de opkomende bedreiging van deep fakes voorkomen. Voor meer informatie kijk op www.iproov.com of volg www.twitter.com/iproov en www.linkedin.com/company/iproov.
Laatste van iProov
Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten
iProov contact

Logo iProov

iProov sociaal

iProov tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore